Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 2, 173 - 184, 30.08.2019
https://doi.org/10.17482/uumfd.552007

Öz

Günümüzde, iş hayatına başlayacak bireylerin
üretime bir an önce katılabilmeleri büyük önem arz etmekte ve mesleki alanları
ile ilgili bilgi ve becerileri eğitimleri esnasında kazanmaları gerekmektedir.
Özellikle mühendislik eğitimlerinde teknik konu ve kavramların öğretiminde yeni
teknolojilerin eğitime adapte edilmesi gerekir. Bu amaçla son yıllarda artırılmış
gerçeklik (AG) teknolojileri kullanıcıya verdiği “cisimlerdeki derinlik algısı”
ve “cisimlerle görsel olarak etkileşim” imkânı ile oldukça etkili bir teknik
olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada kişilerde Teknik Resim öğrenme
performansının yükseltmesi amacıyla özgün bir mobil AG uygulamasının geliştirme
süreçleri irdelenmektedir. Bu kapsamda, Unity3D uygulaması üzerinde AG ile
makine imalat-montaj süreçlerinde çok yaygın kullanılan teknik resim
konularından olan geometrik toleranslar mobil AG uygulaması olarak
geliştirilmiştir.  Uygulamada geometrik
ölçülendirme ve toleransların (GD&T) kolaylıkla anlaşılabilir ve
öğretilebilir olması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Akçayır, M., Akçayır, G., Pektaş, H. M., & Ocak, M. A. (2016) Augmented reality in science laboratories: The effects of augmented reality on university students’ laboratory skills and attitudes toward science laboratories, Computers in Human Behavior, 57, 334-342. doi.org/10.1016/j.chb.2015.12.054
  • 2. Ali, D. F., Omar, M., Mokhtar, M., Suhairom, N., Abdullah, A. H., & Halim, N. D. A. A (2017) Review on Augmented Reality Application in Engineering Drawing Classrooms, Man in India, 97(19), 195-204.
  • 3. Arslan, R., & Uzaslan, N. T. (2017). Impact of competency-based and target-oriented training on employee performance: A case study, Industry and Higher Education, 31(5), 289-292. doi.org/10.1177/0950422217715199
  • 4. Chen, Y. C., Chi, H. L., Hung, W. H., & Kang, S. C. (2011). Use of tangible and augmented reality models in engineering graphics courses, Journal of Professional Issues in Engineering Education & Practice, 137(4), 267-276. doi:10.1061/(ASCE)EI.1943-5541.0000078
  • 5. Balak, M. V., & Murat, K. I. S. A. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Teknik Resim Eğitimi Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması, Harran Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 1(2), 17-26.
  • 6. Baloch, S; Qadeer, S; Memon, K. (2018) Augmented Reality, a Tool to Enhance Conceptual Understanding for Engineering Students, International Journal of Electrical Engineering & Emerging Technology, Vol. 01, No. 01, DEC 2018, pp 41-48
  • 7. Güngör., C. (2017), Artırılmış Gerçeklik Geliştirme Araçları ve Google ARCore, ISMSIT 2017,1st Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar ve Yenilikçi Teknolojiler Sempozyumu, November 2-4, Gaziosmanpaşa University, Tokat, Turkey
  • 8. Hu, J., & Xiong, G. (2005). Concurrent design of a geometric parameter and tolerance for assembly and cost, International journal of production research, 43(2), 267-293. doi.org/10.1080/00207540412331282051
  • 9. Kaufmann, H., & Dünser, A. (2007). Summary of usability evaluations of an educational augmented reality application, In International conference on virtual reality (pp. 660-669), Springer, Berlin, Heidelberg.
  • 10. Kofoğlu, M., Dargut, C., Arslan, R., Kuş, A.(2018) 3D Modellerde Poligon Yapısının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Üzerindeki Etkileri, 9 th International Automotive Technologies Congress, OTEKON2018, pp. 1844, Bursa
  • 11. Kuş, A., Arslan, R., Unver, E., Huerta, O., Dimitrov, L., Tomov, P., Tekin, Y.(2018) An Evaluation of Technical Drawings Training Needs For Developing New Training Methods, ХXVII-th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production "ADP2018", Sozopol, Bulgaria.
  • 12. Liarokapis, F., White, M., & Lister, P. (2004) Augmented reality interface toolkit. In Proceedings, Eighth International Conference on Information Visualisation, (pp. 761-767). IEEE.
  • 13. Li, W., Nee, A., & Ong, S. (2017) A state-of-the-art review of augmented reality in engineering analysis and simulation, Multimodal Technologies and Interaction, 1(3), 17. doi.org/10.3390/mti1030017
  • 14. Martin-Gutiérrez, J., Saorín, J. L., Contero, M., Alcañiz, M., Pérez-López, D. C., & Ortega, M. (2010) Design and validation of an augmented book for spatial abilities development in engineering students, Computers & Graphics, 34(1), 77-91. doi.org/10.1016/j.cag.2009.11.003
  • 15. Martin-Gutiérrez, J., Fabiani, P., Benesova, W., Meneses, M. D., & Mora, C. E. (2015). Augmented reality to promote collaborative and autonomous learning in higher education, Computers in Human Behavior, 51, 752-761. doi.org/10.1016/j.chb.2014.11.093
  • 16. Nesterov, A., Kholodilin, I., Shishkov, A., & Vanin, P. (2017) Augmented reality in engineering education: Opportunities and advantages, Communications-Scientific letters of the University of Zilina, 19(4), 117-120.
  • 17. Pejić, P., Rizov, T., Krasić, S., & Stajić, B. (2014). Augmented reality application in engineering. In 3rd international congress, SMAT (pp. 39-44).
  • 18. Seth, A., Vance, J. M., & Oliver, J. H. (2011). Virtual reality for assembly methods prototyping: a review, Virtual reality, 15(1), 5-20.
  • 19. Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80. doi.org/10.17943/etku.88319
  • 20. Unver, E. (2006). Strategies for the transition to CAD based 3D design education, Computer-Aided Design and Applications, 3(1-4), 323-330. doi.10.1080/16864360.2006.10738470
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Kofoğlu

Abdil Kuş 0000-0002-4626-0719

Derya Emreli Bu kişi benim

Rıdvan Arslan 0000-0002-0111-6879

Ertu Unver Bu kişi benim 0000-0002-9031-6353

Mike Kagıoglu Bu kişi benim 0000-0003-3521-1484

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2019
Kabul Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kofoğlu, M., Kuş, A., Emreli, D., Arslan, R., vd. (2019). MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 173-184. https://doi.org/10.17482/uumfd.552007
AMA Kofoğlu M, Kuş A, Emreli D, Arslan R, Unver E, Kagıoglu M. MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. Ağustos 2019;24(2):173-184. doi:10.17482/uumfd.552007
Chicago Kofoğlu, Muhammed, Abdil Kuş, Derya Emreli, Rıdvan Arslan, Ertu Unver, ve Mike Kagıoglu. “MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Ağustos 2019): 173-84. https://doi.org/10.17482/uumfd.552007.
EndNote Kofoğlu M, Kuş A, Emreli D, Arslan R, Unver E, Kagıoglu M (01 Ağustos 2019) MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24 2 173–184.
IEEE M. Kofoğlu, A. Kuş, D. Emreli, R. Arslan, E. Unver, ve M. Kagıoglu, “MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ”, UUJFE, c. 24, sy. 2, ss. 173–184, 2019, doi: 10.17482/uumfd.552007.
ISNAD Kofoğlu, Muhammed vd. “MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 24/2 (Ağustos 2019), 173-184. https://doi.org/10.17482/uumfd.552007.
JAMA Kofoğlu M, Kuş A, Emreli D, Arslan R, Unver E, Kagıoglu M. MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24:173–184.
MLA Kofoğlu, Muhammed vd. “MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2019, ss. 173-84, doi:10.17482/uumfd.552007.
Vancouver Kofoğlu M, Kuş A, Emreli D, Arslan R, Unver E, Kagıoglu M. MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE GEOMETRİK TOLERANSLARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2019;24(2):173-84.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr