Evolvent dişli çarklar diş dibi ve temas bölgelerindeki gerilmelerden ötürü hasara maruz kalırlar.
Bunun haricinde kalan bölgelerde kayda değer bir gerilme bulunmaz. Bu temel üzerine bir dişli çarkın
yüksek ve düşük gerilme bölgeleri uygun bir birleştirme metodu ile farklı malzemelerden imal edilebilir.
Bu tarz bir tasarım değişikliği ağırlıkta azalma sağlayarak CO2 gazı emisyonlarını düşürür. Bu çalışmada
çift metalli dişli çarkların doğal frekansları ve diş dibi gerilmeleri analiz edilmiştir. Sonuçlar geleneksel
çelik malzemeden imal edilmiş dişli çarka ait sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Düşük gerilme bölgesinde
alüminyum ve magnezyum alaşımları kullanılmıştır.
Çift metalli dişliler doğal frekanslar sonlu elemanlar analizi
Involute spur gears subject to damage on their fillet and contact areas because of local stresses.
There is no significant stress except these regions. Based on this fact, different materials could be used for
high stress and low stress regions provided that suitable fusion method is available. This kind of design
change results in weight reduction, and it ensures to reduce CO2 emissions for vehicles. In this study,
natural frequencies and root stress of bimetal spur gears were analyzed. Results were compared with full
steel spur gear. The steel was used for high stress region. Aluminum and magnesium alloys were used as
low stress zone.
Bimetal spur gear natural frequencies finite element analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 3 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr