In this paper, the low-speed aerodynamic performance of unmanned combat air vehicle (UCAV) X-45 delta wing was investigated by a numerical method using computational fluid dynamic approaches (CFD). The investigation was conducted with X-45 and the formation of leading-edge vortices (LEV) and vortex breakdown was studied by a varying angle of attack with the range of 5° to 30° at the Reynolds number of 10,000 using the SST turbulence model and are compared with experimental data to validate simulation accuracy of CFD. Stall conditions happened at around 30°, averaged vorticity layer demonstrates a prolonged form that goes along by narrow recirculation zones neighboring to the wing surface. Detail about flow field, including LEV formation, vortex breakdown, interaction, and nonlinear aerodynamic characteristics of X-45 was presented and discussed.
Bu çalışmada, insansız savaş hava aracı (SİHA) X-45 delta kanadının düşük hızlı aerodinamik performansı hesaplamalı akışkanlar dinamiği yaklaşımları (HAD) kullanılarak sayısal bir yöntemle incelenmiştir. İnceleme X-45 ile yürütülmüş ve öncü girdapların (LEV) oluşumu ve girdap kırılması, SST türbülans modeli kullanılarak Reynolds sayısı 10.000'de 5° ila 30° aralığında değişen bir hücum açısı ile incelenmiştir. CFD'nin simülasyon etkinliğini doğrulamak için daha önceden yapılan deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Stol koşulları yaklaşık 30°'de meydana gelmiş, ortalama girdap katmanı, kanat yüzeyine komşu dar döngüsel bölgeleri boyunca uzanan uzun bir form göstermektedir. LEV oluşumu, girdap bozulması ve etkileşimi ve X-45'in doğrusal olmayan aerodinamik özellikleri dahil olmak üzere akış alanı hakkında ayrıntılar sunulmuş ve tartışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Savunma Çalışmaları, Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 27 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr