Oyun geliştirme, bilgisayar, konsol, akıllı telefonlar gibi dijital platformlar için oyunların tasarımı, programlanması ve oluşturulmasını kapsayan bir süreçtir. Bu süreç grafik tasarım, yazılım mühendisliği, hikâye anlatımı ve ses tasarımı gibi çeşitli disiplinleri içerir. Çalışmada, 2008-2024 yılları arasında YÖK Ulusal Tez Merkezi'nde yayınlanan oyun geliştirme konulu 46 tez, bibliyometrik açıdan incelenmiştir. 2021-2024 yılları arasında bu alanda yapılan tezlerin sayısında artış gözlemlenmiştir ve en fazla yüksek lisans tezi yayımlanmıştır. Tezlerin çoğu devlet üniversitelerinde hazırlanmış olup, en çok çalışma Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde yapılmıştır. Bilgisayar Mühendisliği en çok tez yazılan alan, Fen Bilimleri Enstitüsü en çok tez yazılan enstitü ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ise en sık tercih edilen ana bilim dalıdır. Tezler en fazla 2019 yılında atıf almış ve bu atıflar genellikle araştırma makalelerinden gelmiştir. British Journal of Educational Technology, en çok atıf yapılan dergi olarak öne çıkmıştır. Kitaplar, dergiler ve elektronik kaynaklar en çok atıfta bulunulan kaynaklardır.
Oyun Geliştirme Dijital Oyunlar Bibliyometrik Analiz Lisansüstü Tezler
Game development is a process that involves design, programming, and creation of games for digital platforms such as computers, consoles, and smartphones. This process includes various disciplines such as graphic design, software engineering, storytelling, and sound design. In the study, 46 theses on game development published in the YÖK National Thesis Center between 2008 and 2024 were examined bibliometrically. An increase was observed in the number of theses in this field between 2021 and 2024, and the highest number of master's theses were published. Most of the theses were prepared in state universities, and most studies were conducted at the Middle East Technical University. Computer Engineering is the field where the most theses are written, the Institute of Science is the institute where the most theses are written, and Computer and Educational Technology Education is the most frequently preferred major. These were cited the most in 2019, and these citations generally came from research articles. The British Journal of Educational Technology stood out as the most cited journal. Books, journals, and electronic resources are the leading sources cited.
Game Development Digital Games Bibliometric Analysis Graduate Theses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Oyun Tasarımı |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |