Objective: This study aimed to examine the knowledge and attitudes of nursing senior students regarding traditional and complementary medicine.
Material and Method: This descriptive study was conducted with 224 senior students attending a nursing faculty. Data were collected with the Student Identification Form and Holistic Complementary and Alternative Medicine Questionnaire (HCAMQ).
Results: The most well-known methods among the students were music therapy (94.6%), acupuncture (93.3%), hypnosis (92.4%), and leech therapy (82.6%), respectively. It was determined that 82.1% of the students believed the effectiveness of traditional and complementary medicine practices, 74.4% of them wanted to take traditional and complementary medicine practices as a separate course in the school. The HCAMQ mean total score was 30.87±4.83.
Conclusion: It was found that nursing students' attitudes towards complementary and alternative medicine were positive and moderate.
Nursing student Complementary medicine Traditional medicine Nursing education Attitudes
-
-
The author wishes to thank all participants for engaging in this study.
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin geleneksel ve tamamlayıcı tıp konusundaki bilgi ve tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır.
Materyal ve Metot: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, bir hemşirelik fakültesine devam eden 224 son sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler Öğrenci Tanımlama Formu ve Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutum Ölçeği (BTATÖ) kullanılarak elde edildimiştir.
Bulgular: Öğrenciler arasında en çok bilinen yöntemler sırasıyla müzik terapisi (%94,6), akupunktur (%93,3), hipnoz (%92,4) ve sülük tedavisi (% 82,6) idi. Öğrencilerin %82,1'inin geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının etkinliğine inandığı, %74,4'ünün geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını okulda ayrı bir ders olarak almak istediği belirlendi. BTATÖ ortalama toplam puanı 30.87 ± 4.83 idi.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin tamamlayıcı ve alternatif tıbba yönelik tutumlarının olumlu ve orta düzeyde olduğu bulunmuştur.
Hemşirelik öğrencisi Tamamlayıcı tıp Geleneksel tıp Hemşirelik eğitimi Tutum
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orijinal Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Van Health Sciences Journal (Van Sağlık Bilimleri Dergisi) başlıklı eser bu Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.