This study was planned to determine egg consumption
habits of university students. The study sample consisted of totally 345
students (231 female and 114 male). Data were collected through face to face
interview method by using the socio-demographic characteristics questionnaire
and the form of characteristics of the egg consumption, which was designed
based on the relevant study data in the literature. The mean age of the study
sample was 21.2 years and the average monthly income of the students was 452 Turkish
Lira. Out of the students, 91.9% consumed eggs, with a weekly average of 3.4
units. Egg consumption was 91.2% at breakfast, especially as boiled eggs
(52.7%) and omelet (42%). Supermarkets (74.5%) and grocery stores (17.4%) were
widely preferred to buy eggs. The participants expressed their preferences to
buy especially farm eggs (92.8%), with brown egg shell (37.7%), medium-sized (51%),
with mid shelled egg (51%), with dark yellow egg-yolk (58.3%), packed in closed
cardboard viols (46.1%) and in packages of 15 eggs (44.1%). In addition, 81.2 %
of the students were aware of organic eggs, whereas 7% have heard about
functional eggs.
Bu çalışma üniversite öğrencilerinin yumurta tüketim özelliklerini
belirleme amacıyla planlanmıştır. Çalışmanın örneklemini toplam 345 üniversite
öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın verileri sosyo-demografik özellikler anket
formu ve öğrencilerin yumurta tüketim özelliklerini belirlemeye yönelik olarak
literatür taramaları sonucu oluşturulmuş yumurta tüketim özellikleri formu
kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. 231 kız ve 114 erkek
öğrenciden oluşan örneklemin yaş ortalaması 21.2 ve ortalama aylık geliri 452
liradır. Öğrencilerin %91.9’u yumurta tüketmekte ve haftalık yumurta tüketimi
ortalama 3.4 adettir. Tüketilen yumurta %91.2 oranında sabah kahvaltısında
özellikle haşlama (%52.7) ve omlet (%42) şeklinde tüketilmektedir. Tüketilen
yumurtalar genellikle marketlerden (%74.5) ve bakkallardan (%17.4) satın
alınmakta, tüketimi tercih edilen yumurtaların ise özellikle köy yumurtası
(%92.8), kahverengi (%37.7), orta büyüklükte (%51), orta kabuk kalınlığında
(%51), koyu sarı renkli (%58.3), kapalı karton viyolde (%46.1) ve 15’erli
gruplar halinde (%44.1) olması tercih edilmektedir. Ayrıca öğrencilerin
%81.2’si organik yumurtayı biliyorken, fonksiyonel yumurtayı bilenlerde bu
oranın %7 olduğu belirlenmiştir.
Tüketici alışkanlıkları Üniversite öğrencileri Yumurta tüketimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2014 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Kabul edilen makaleler Creative Commons Atıf-Ticari Olmayan Lisansla Paylaş 4.0 uluslararası lisansı ile lisanslanmıştır.