Doğası gereği sosyal bir yapıya sahip olan insanlar yaşamları boyunca birçok farklı sosyal ortamda
başka insanlar ile iletişim halinde yaşamlarını sürdürürler. Kurulan bu iletişimlerin birey ve toplum
açısından en önemli çıktılarından biri ise, sosyalleşme olgusudur. Bir arada yaşamlarını sürdüren
insanların birbirleri ile uyum gösterme konusunda kilit taşı olma özelliğini taşıyan sosyalleşme, yaşam
boyu devam eden bir süreçtir. İnsanlararası iletişim, toplumda mevcut olan her yapıda olduğu gibi
zaman içerisinde değişime uğrar. Teknolojinin gelişimi ile hayata dahil olan sosyal medya
uygulamaları iletişime yeni bir boyut kazandırmıştır. Bu uygulamalar vasıtasıyla iletişimin önündeki
birçok engel aşılmış ve sosyal medya platformları, birbirini tanıyan ya da tanımayan insanların
rahatlıkla etkileşimde bulunabildikleri ortamlar haline gelmişlerdir. Bu bağlamda sosyal medya
platformları sosyalleşme ortamı olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmada sosyal medya üzerinden
gerçekleşen sosyalleşmenin yapısına dair bazı bilgilere ulaşılarak elde edilen bulgular ile sosyal medya
aracılığıyla gerçekleşen sosyalleşmenin boyutları üzerine sosyolojik bir perspektif ile analizler
yapılmıştır.
People who have a social structure by nature live their lives in communication with other people in many different social environments throughout their lives. One of the most important outcomes of these established communications from the point of view of individuals and society is the phenomenon of socialization. Socialisation, which is a keystone for people who live together to harmonise with each other, is a lifelong process. Communication between people changes over time, as in every structure existing in society. Social media applications that have become part of our lives with the development of technology have added a new dimension to communication. Through these applications, many barriers to communication have been overcome and social media platforms have become environments where people who know or do not know each other can easily interact. In this context, social media platforms can be considered as a socialization environment. In this study, some information was obtained about the structure of socialization through social media and the findings were analyzed with a sociological perspective on the dimensions of socialization through social media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License