Covid-19 salgını ile tüm dünyada sosyal mesafeyi koruyarak salgının üstesinden gelebilmek amacıyla çeşitli zaman dilimlerinde evde kalma tedbiri alınmıştır. Bu durumun başta eğitim olmak üzere iş ve özel yaşam faaliyetlerini sekteye uğratmaması amacıyla uzaktan gerçekleştirilebilmeleri ön plana çıkmıştır. Türkiye'de uzaktan eğitim faaliyetlerine bazı yükseköğretim kurumları tarafından 2014 yılından itibaren kısmen başlanmış olsa da pandemi sürecinde henüz bu alt yapıya sahip olmayan kurumların dahi olduğu gerçeği eğitimin uzaktan gerçekleştirilebilmesini güçleştirmiştir. Alt yapısı olmayan bu kurumlar için hızlı bir şekilde sürece adapte olabilme çabaları başlamıştır. Bu amaçla çeşitli uzaktan eğitim platformlarından yararlanılmıştır. Çalışma ile fiziki etkileşimlerin mümkün olamayacağı durumlarda kullanılması mecburi olan uzaktan faaliyetlerin özellikle yüksek öğrenimdeki etkileri ele alınmıştır. Bu amaçla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) özelinde uzaktan eğitimin üniversite öğrencileri ve akademisyenler tarafından benimsenip benimsenmediği, sistemin kullanımıyla ilgili öz yeterlilikler açısından herhangi bir problem yaşanıp yaşanmadığı, uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin neler olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada geliştirilen anketler sayesinde MSGSÜ öğrenci ve akademisyenlerinin uzaktan eğitim sürecindeki deneyimleri için geliştirilen hipotezler istatistiksel analizler ile değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Genel olarak uzaktan eğitimin yüz yüze eğitime göre avantaj ve dezavantajları bir kez daha gözlemlenmiştir.
MSGSÜ BAP
2021-18
Bu çalışma MSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinatörlüğü tarafından desteklenmiştir. Proje Numarası: 2021-18.
With the Covid-19 epidemic, in order to overcome the epidemic by maintaining social distance all over the world, it has been taken to stay at home in various time periods. It has come to the fore that this situation can be carried out remotely in order not to interrupt business and private life activities, especially education. Although distance education activities have been partially started by some higher education institutions in Turkey since 2014, the fact that there are even institutions that do not have this infrastructure during the pandemic process has made it difficult to conduct education remotely. Efforts to quickly adapt to the process have begun for these institutions, which do not have an infrastructure. For this purpose, various distance education platforms were used. In the study, the effects of distance activities, which are mandatory to be used in situations where physical interactions are not possible, especially in higher education are discussed. For this purpose, it has been determined whether distance education is adopted by university students and academicians in Mimar Sinan Fine Arts University (MSGSU), whether there are any problems in terms of self-efficacy regarding the use of the system, and what are the positive and negative aspects of distance education. Thanks to the questionnaires developed in the study, the hypotheses developed for the experiences of MSGSU students and academicians in the distance education process were evaluated with statistical analyzes and various suggestions were made. In general, the advantages and disadvantages of distance education compared to face-to-face education have been observed once again.
2021-18
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2021-18 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı Dizinler (İndeksler)
Academic Resource Index | Google Scholar | ASOS Index |
Rooting Index | The JournalTOCs Index | General Impact Factor (GIF) Index |
Directory of Research Journals Indexing | I2OR Index
|