Sales development, nowadays are activities which frequently ended up with sale and both producers and retailers apply to so that the consumers decide to purchase their products easily and in a short time. In this study, the subjects like the place of sales development in the mixed of marketing and communication, the aims of sales development and the means of sales development are taken up. Besides a survey is made towards instructors and it's tried to measure the effects of sales development efforts on the purchasing attitude of them. In data analysis process, descriptive statistics such as frequencies, percentage distribution, Chi-square test and factor analysis were calculated. Furthermore by using Mann-Whitney U test, it's tried to be determined whether there is a significant difference between sex and sales development efforts or not.
Satış geliştirme, günümüzde üreticilerin olduğu kadar perakendecilerin de ellerindeki ürünleri tüketicilerin satış noktalarında kolayca ve kısa sürede satın almaya karar vermesi için başvurdukları ve sıklıkla satışa dönüşen etkinliklerdir. Bu çalışmada satış geliştirmenin pazarlama ve iletişim karması içindeki yeri, satış geliştirme amaçları ve satış geliştirme araçları gibi konulara yer verilmiştir. Ayrıca öğretim elemanlarına yönelik bir anket çalışması yapılarak satış geliştirme çabalarının öğretim elemanlarının satın alma davranışları üzerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Frekans Dağılımları, Yüzde Dağılımları, Ki Kare Analizi, Faktör Analizi gibi yöntemler kullanılmıştır. Ayrıca Mann-Whitney U Testi yapılarak ile cinsiyet ve satış geliştirme çabaları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.