Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Sayı: 3, 0 - 0, 03.07.2005

Öz

Kaynakça

  • 1. Anonim, (2004), Konya Sağlık İl Müdürlüğü İstatistikleri, www.konyasm.gov.tr
  • 2. Anonim, (2001), American Customer Satisfaction Index, Natural Resource Conservation Service, USA.
  • 3. Anonim, (2000), TS EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemleri Standardı, TSE, Ankara.
  • 4. Acuner, A.Ş., (2001), Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, 63-74.
  • 5. Grigoroudıs, E., Siskas, Y. (2003); A Survey of Customer Satisfaction Barometers:Some Results From the Transportation- Communications Sectors, European Journal of Operational Research, article in pres, ss.1
  • 6. Tengilimoğlu, D., (2001), Hastane Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Bir Alan Uygulaması, Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, No:1
  • 7. Tokuçoğlu, H., (2002), Hastane Hizmetleri ve Müşteri Memnuniyeti, ww.gazi.edu.tr/duyuru/hastane_hizmetleri.htm
  • 8. Türköz, Y.T., (1997), "Bayındır Tıp Merkezinde Hasta Memnuniyeti Ölçüm Çalışmaları", Modern Hastane Yönetimi Dergisi, Sayı: 2.
  • 9. Yılmaz, Ç., (2002), "Hastaların Hastane Hizmetlerinin Kalitesini Algılama Düzeylerinin Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma", Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı: 4, Temmuz-Ağustos.

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ve KONYA’DA HİZMET VEREN HASTANELERDE BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Sayı: 3, 0 - 0, 03.07.2005

Öz

Sağlık
sektöründe faaliyet gösteren kurumlar, bütün halka hizmet verdikleri için,
toplumu sürekli bilgilendirmek ve güven duygusu oluşturma sorumluluğuna
sahiplerdir. Bu sorumluluğun yerine getirilmesinin belirlenmesinde kullanılacak
yöntemlerden biri de müşteri (hasta ve yakınları) memnuniyetinin belirli
periyotlar ile ölçülmesidir. Bu araştırmada, Konya il merkezinde sağlık
sektöründe hizmet sunan ve yatak kapasitesi olarak büyük ölçekli kabul edilen
üç resmi (kamuya ait) hastane ile bir özel hastanede müşteri memnuniyeti ölçülmeye
çalışılmıştır. Anket tekniğinin kullanıldığı araştırmada, müşterilere 1-10
aralığında puanlandırmaları için toplam 31 soru yöneltilmiştir. Anket sonuçları
SPSS paket programı yardımı ile değerlendirilmiş ve sonuçları tartışılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Anonim, (2004), Konya Sağlık İl Müdürlüğü İstatistikleri, www.konyasm.gov.tr
  • 2. Anonim, (2001), American Customer Satisfaction Index, Natural Resource Conservation Service, USA.
  • 3. Anonim, (2000), TS EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemleri Standardı, TSE, Ankara.
  • 4. Acuner, A.Ş., (2001), Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, 63-74.
  • 5. Grigoroudıs, E., Siskas, Y. (2003); A Survey of Customer Satisfaction Barometers:Some Results From the Transportation- Communications Sectors, European Journal of Operational Research, article in pres, ss.1
  • 6. Tengilimoğlu, D., (2001), Hastane Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Bir Alan Uygulaması, Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, No:1
  • 7. Tokuçoğlu, H., (2002), Hastane Hizmetleri ve Müşteri Memnuniyeti, ww.gazi.edu.tr/duyuru/hastane_hizmetleri.htm
  • 8. Türköz, Y.T., (1997), "Bayındır Tıp Merkezinde Hasta Memnuniyeti Ölçüm Çalışmaları", Modern Hastane Yönetimi Dergisi, Sayı: 2.
  • 9. Yılmaz, Ç., (2002), "Hastaların Hastane Hizmetlerinin Kalitesini Algılama Düzeylerinin Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma", Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı: 4, Temmuz-Ağustos.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Engin

Aydın Sevinç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2005
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Engin, O., & Sevinç, A. (2005). SAĞLIK SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ve KONYA’DA HİZMET VEREN HASTANELERDE BİR UYGULAMA. Verimlilik Dergisi(3).

                                                                                                          23139       23140           29293

22408  Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.