Küreselleşme ve buna bağlı olarak ortaya çıkan kızgın
rekabet ortamı firmaların başarılarını artırmalarına yönelik yeni stratejiler
geliştirmelerini zorunlu kılmıştır. Bu koşullar altında doğan ve bünyesinde bir
takım özellikleri barındıran “Kurumsal İtibar”, müşteri potansiyelini artırarak
büyümeyi amaçlayan firmaların sahip olması gereken bir kavramdır.
Çalışmada, kurumsal itibarın marka birleşmesi
neticesinde ne tür bir değişim göstereceği ve bu değişimin yeni müşteri elde
etme potansiyeli bakımından nasıl sonuçlanacağı üzerinde durulmuştur. Bu
kapsamda öncelikle iki farklı sektör ile bu sektörlerde faaliyet gösteren firmaların
gerçekleştirecekleri birliktelik neticesinde ortaya çıkan ve algılanan kurumsal
itibar düzeyini belirlemeye yönelik kullanılmış olan ölçekler faktör
analizlerine tabi tutulmuştur. Yapılan keşfedici ve doğrulayıcı faktör
analizleri neticesinde ölçeklerde meydana gelen yapısal değişimler, kavramın
gerek kültürel gerekse de sektörel bağlamda yeterince tanınmadığına işaret
etmektedir. Marka birleşmesi neticesinde ortaya çıkan kurumsal itibar değerindeki
değişim ve bu değişimin satın alma niyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesine
yönelik oluşturulan hipotez testleri ise salt kurumsal itibar artışının, yeni
müşteri kazanabilmek için yeterli olmayacağını ortaya koymuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 3 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.