Participation
banking is a financial service in which goods and services depend on
money, money transactions are based on
goods and service and income is shared.
In this
study the reasons for preference of participation banks by the clients in
Turkey are examined. With the aim of determining the preference reasons of
participation banks by the clients, a questionnaire is applied to 516 clients
of 5 different participation banks in 23 different cities.
At the
end of the study it is found that 5 most efficient factors make the clients
prefer the participation banks are respectively; “Sincere and helpful staff”, “Respect and
reverence to people”, “Client service quality”, “Close relationships with the
branch office staff”, “The guidance of religious sensibility”. The least
efficient 5 factors are respectively, “ Advertisement in mass media”,
“Relatively the profit share distribution is higher”, “The closeness to home
and office”, “Social contributions (Donation, scholarship, supports to social
projects…etc.)”, “Convenience and easy reachability (parking facilities,
comfort…etc.).
Katılım bankacılığı mal ve hizmetlerin para
ile sıkı sıkıya bağlı olduğu, para ile ilgili işlemlerin kesinlikle bir mal
veya hizmete dayandırıldığı, elde edilen gelirin ise kâra ve zarara ortaklık
şeklinde paylaşıldığı bir mali sistemdir.
Bu çalışmada Türkiye’de müşterilerin katılım
bankalarını tercih etme nedenleri incelenmiştir. Müşterilerin katılım
bankalarını tercih nedenlerini belirlemek amacıyla 23 farklı ilde 5 farklı
katılım bankasının 516 müşterisine anket uygulanmıştır.
Çalışma neticesinde müşterilerin katılım
bankalarını tercih etmede en etkili 5 faktörün sırasıyla; “Samimi ve yardımsever personel”, “İnsana
saygı ve hürmet”, “Müşteri hizmet kalitesi”, “Şube personeli ile yakın
ilişkilerim”, “Dini hassasiyetlerin yönlendirmesi” olmuştur. Müşterilerin
katılım bankalarını tercih etmede en az etkili 5 faktörün ise sırasıyla;
“Kitlesel iletişim araçlarındaki reklamlar” , “Nispeten daha yüksek kâr payı
dağıtılması”, “Ev ve işyerine yakınlık”,
“Toplumsal katkıları (bağış burs, toplumsal projelere destek vs.)”, “Uygunluk,
rahat erişilebilirlik (araç park imkanları, konfor vs.)” olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 1 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.