The history of civil aviation began on 17 December 1903 with Wright Brothers' first motorized flight attempt, which is accepted as the first phase, entered its fifth phase in 1978 with the liberalization period. Today belongs to post-1978 liberalization period and the most decisive factor for this period was the development of operational activities. Although operational activities are separated from financial activities; strategic elements, which are the most important concepts about financial success, are the group of activities that determine financial details. In this research, three main criteria that determine the operational efficiency of airlines; passenger paid, passenger paid kilometer and the number of landing numbers that determine the total number of touchdown of aircraft will be analyzed in the light of quarterly reports since 2004 and the effect of the relationship between these factors on operational efficiency will be analyzed.
Paid Passenger Kilometer Paid Passenger The Number of Aircraft Touchdown Full Service Carrier Model Low Cost Carrier Model.
Sivil havacılık tarihi 17 Aralık 1903 tarihinde birinci evre olarak kabul edilen Wright Kardeşlerin ilk motorlu uçuş denemesiyle başlamış olup, 1978 yılında liberalizasyon dönemiyle birlikte beşinci evresine girmiştir. Günümüz 1978 sonrası liberalizasyon dönemini içermekte olup, bu dönemin havayolları için en belirleyici unsuru operasyonel faaliyetlerin geliştirilme süreci olmuştur. Operasyonel faaliyetler her ne kadar finansal faaliyetlerden ayrılsa da finansal başarıyı belirleyen en önemli kavram olan stratejik unsurlar mali detayları da belirleyen faaliyetler topluluğudur. Bu çalışmada havayollarının operasyonel verimliliklerini belirleyen 3 temel kıstas; ücretli yolcu, ücretli yolcu kilometre ve uçakların toplam iniş sayılarını belirleyen konma sayıları 2004 yılından beri 3 aylık çeyrek dilimler halinde alınan raporlar eşliğinde analiz edilecek ve aralarındaki ilişkinin operasyonel verimliliğe etkisi analiz edilecektir.
Ücretli Yolcu Kilometre Ücretli Yolcu Toplam Teker Koyan Uçak Sayısı Geleneksel Taşıyıcı Modeli Düşük Maliyetli Taşıyıcı Modeli.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.