Purpose: The purpose of the current study is to investigate the efficiency of ten European countries and Türkiye according to their GNP ratios in railway transportation. The study also aims to identify significant productivity differences between countries and determine which countries are most affected by the 2020 COVID-19 outbreak in terms of rail transport.
Methodology: Since it is performance research, secondary data was used. Data from the years 2011 to 2020 were utilized for the study. Data Envelopment Analysis (DEA)-Malmquist Index method was employed to reveal the efficiency changes over the years. The analysis of the data was conducted using the DEA-based Windows Analysis Program (DEAP).
Findings: According to the total factor productivity change rates in the Malmquist Index; while there is a 1% increase in productivity in Lithuania, 0.3% in Romania and 0.2% in the UK, a slight decrease is observed in the productivity of other countries. The decreases in the productivity of the countries are mostly experienced during the COVID-19 epidemic period in 2011-2020.
Originality: In the current literature, studies on railway performance have been made using historical data from four countries in the European Union. However, in recent years, there is a lack of productivity studies focusing on input and output variables according to the GNP ratio of European countries. Therefore, it is thought that this study will make an important contribution to the existing literature.
International Logistics Rail Performance Malmquist Productivity Index Supply Chain Management Data Envelopment Analysis
Amaç: Bu çalışmanın amacı, GNP oranına göre belirlenmiş 10 Avrupa ülkesi ile Türkiye’nin demiryolu taşımacılığındaki etkinliklerini araştırmaktır. Bunun yanında ülkeler arasında önemli etkinlik farklılıklarını ortaya koymaktır. Ayrıca, 2020 yılı COVID-19 salgınından hangi ülkelerin demiryolu taşımacılığında daha fazla etkilendiğini ortaya çıkarmaktır.
Yöntem: Performans araştırması olduğu için ikincil verilerden yararlanılmıştır. Araştırma için 2011 ve 2020 yılları arsındaki veriler kullanılmıştır. Yıllara bağlı etkinlik değişimlerini ortaya çıkarmak için, Veri Zarflama Analizi (DEA)- Malmquist Index yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi için DEA tabanlı Windows Analysis Programı (DEAP)’ndan yararlanılmıştır.
Bulgular: Malmquist Index değerlerindeki toplam faktör verimlilik değişimi değerine göre, Litvanya’da %1, Romanya’da %0,3 ve İngiltere’de %0,2 oranlarında üretkenlik artışının olduğu anlaşılırken diğer ülkelerde bir miktar gerileme görülmektedir. Ülkelerdeki gerilemelerin en fazla 2011-2020 yılarındaki COVID -19 salgını zamanında yaşandığı söylenebilmektedir.
Özgünlük: Literatürde demiryolu performansı ile ilgili Avrupa Birliği’ndeki 4 ülkeye yönelik geçmiş yıllardaki verilerin kullanıldığı çalışma bulunmaktadır. Fakat, GNP oranına bağlı Avrupa ülkelerinin son yıllara ait girdi ve çıktı değişkenlerine yönelik verimlik çalışmasına rastlanmamıştır. Bu açıdan çalışma literatüre katkı sağlayacaktır.
Uluslararası Lojistik Demiryolu Performansı Malmquist Verimlilik Endeksi Tedarik Zinciri Yönetimi Veri Zarflama Analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yöneylem, Ulaşım, Lojistik ve Tedarik Zincirleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 57 Sayı: 4 |
Verimlilik Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.