Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Destinasyon Tanıtımında Merkezi ve Yerel Yönetimlerin Rolü: Sosyal Medya Ağlarına Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 37, 96 - 122, 25.02.2023
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1093003

Öz

Günümüzde sosyal medya ağları vasıtasıyla yeni bir iletişim ve etkileşim dönemine adım atıldığı aşikârdır. Bu sebeple kurumsal sosyal medya ağları ve içerikleri, destinasyon tanıtımında kullanılabilecek doğru ve etkili tanıtım araçlarından biridir. Buradan hareketle; bu araştırmanın temel amacı, Trabzon destinasyonundaki merkezi ve yerel yönetimlerin, destinasyon tanıtımı özelinde sosyal medya ağlarını kullanma durumlarının incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde Trabzon destinasyonu merkezi ve yerel yönetimlerinin kurumsal Facebook, Instagram ve Twitter sosyal medya hesapları nicel içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Trabzon destinasyonu merkezi ve yerel yönetimlerinin sosyal medya ağlarını destinasyon tanıtımı özelinde etkin kullanmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca Facebook, Instagram ve Twitter hesaplarında yapılan tanıtım odaklı paylaşımların büyük çoğunluğunun Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akdeniz, A., & Kömürcü, S. (2021). Seyahat acentalarının sosyal medya hesaplarının değerlendirilmesi: İzmir ilinde faaliyet gösteren seyahat acentalarının sosyal medya etkileyicileri (Influencer) ile ilişkilerine yönelik bir araştırma. International Journal of Contemporary Tourism Research, 5(Özel Sayı), 98-115. https://doi.org/10.30625/ijctr.956026
  • Akgöz, E., Ismanova, A., & Mamezova, S. (2021). Destinasyon tanıtımında sosyal medyanın önemi: Kırgızistan örneği. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 43-54.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2019). Merkezi ve yerel yönetimlerin resmi web sitelerinde yer alan bölgesel turizm değerlerine ilişkin bilgilerin karşılaştırılması. V. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu (p. 252-267). Taraz/Kazakhistan.
  • Akyurt Kurnaz, H., & Ön Esen, F. (2019). Yeni nesil turist rehberliği. In Ö. Köroğlu, & Ö. Güzel (Ed.), Kavramdan uygulamaya turist rehberliği mesleği (p. 475-514). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Alam, N., & Amin, M. (2020). The role of social media in promoting Bulukumba tourism. Journal of Information Technology and its Utilization, 3(2), 30-35.
  • Alghizzawi, M., Salloum, S.A., & Habes, M. (2018). The role of social media in tourism marketing in Jordan. International Journal of Information Technology and Language Studies, 2(3), 59-70.
  • Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon pazarlaması kapsamında gastronomi bilgi içeriklerinin analizi: Web siteleri üzerine bir inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm destinasyon pazarlama ve tanıtımda web siteleri: Bir web portalı incelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, 9, 113-124.
  • Bardakoğlu, Ö. (2011). Turistik ürün bakımından destinasyon planlaması ve pazarlaması kapsamında İzmir turizminin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik bir model çalışması Ph.D. Dissertation. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal medyanın tatil tercihlerine etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-852.
  • Bayoğlu, F., & Acar Şentürk, Z. (2021). Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(120), 36-59.
  • Bayram, M., Görkem, O., & Bayram, Ü. (2016). Sosyal medya ve destinasyon pazarlaması kapsamında Facebook üzerinde paylaşılan içerikleri ve bunların tüketici etkileşimine etkisi. In Ö. Bardakoğlu, & V. Tecim (Ed.), Bölgesel turizm (p. 43-56). DEUZEM.
  • Buzlukçu, C. (2021). Destinasyon pazarlamasında iletişim ve yeni medya. In M. O. İlban (Ed.), Her yönüyle turizmde destinasyon yönetimi (p. 172-190). Detay Yayıncılık.
  • Büyükkuru, M. (2020). Turizm paydaşlarının turizmin etkilerine bakış açısı: Kapadokya örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 373-401.
  • Cinnioğlu, H., & Polat Dönmez, D. (2016). Türkiye’deki il kültür ve turizm müdürlüklerinin Facebook sayfalarının içerik analiziyle incelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2), 36-49.
  • Ćurlin, T., Pejić Bach, M., & Miloloža, I. (2019). Use of Twitter by national tourism organizations of European countries. Interdisciplinary Description of Complex Systems 17(1-B), 226-241.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., & Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists’ travel planning behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(8), 743-764.
  • Çetinkaya, A. (2020). Magazin haberciliğinin yeni platformu: Instagram. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 104-132. https://doi.org/10.19145/e-gifder.649622
  • Çetinkaya, F.Ö., Atar, A., & Özdemir Akgül, S. (2021). Fethiye’nin destinasyon pazarlaması kapsamında sosyal medyanın tekne turu satışlarına etkisi: Özel tur kaptanları bakış açısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 228-245. https://doi.org/10.32572/guntad.907665
  • Çilesiz, E., & Arıkan, E. (2020). Destinasyon tanıtımında dijital medya kullanımı: Youtube örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Digital 2021 October Global Statshot Report. (2021). Retrieved December 25, 2021 from https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot
  • Digital 2021 Türkiye. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/reports/digital-2021-turkey
  • Duran, G., Erdem, D., & Konaklıoğlu, E. (2022). Sosyal medyada turistlerin ilgisini ne çekiyor? Türkiye-Yunanistan destinasyonları üzerine göstergebilimsel bir analiz. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(2), 1-13.
  • Doğan, M., Pekiner, A.B., & Karaca, E. (2018). Sosyal medyanın turizm ve turist tercihlerine etkisi: Kars-Doğu Ekspresi örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-683. https://doi.org/10.24010/soid.443504
  • DOKA. (2022). Retrieved February 2, 2022 from https://www.doka.org.tr/resimler/trabzon/4.jpg
  • Duğan, Ö., & Aydın, B.O. (2018). Sosyal medyanın turizmde tanıtım amaçlı kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Ertaş, M., Kaygalak Çelebi, S., & Kırlar Can, B. (2020). Şehir turizminde belediyelerin rolü: Büyükşehirlerin web sitelerinin incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1076-1091.
  • Eryılmaz, B,. & Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Eryılmaz B., & Zengin, B. (2014). Sosyal medyada konaklama işletmelerine yönelik tüketici yaklaşımları üzerine bir araştırma. İşletme Bilimi Dergisi, 2(1), 147-167.
  • Eşitti, Ş., & Işık, M. (2015). Sosyal medyanın yabancı turistlerin Türkiye’yi tatil destinasyonu olarak tercih etmelerine etkisi. Karadeniz, 27, 11-30.
  • Facebook Stats and Trends. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/essential-facebook-stats
  • Fatanti, N. M., & Suyadnya, W. I. (2015). Beyond user gaze: How Instagram creates tourism destination brand?. Procedia Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Gedik, Y. (2021). Turizm sektöründe destinasyon pazarlaması: Eğilimler, destinasyon pazarlama stratejileri ve destinasyon pazarlamasında karşılaşılan zorluklar üzerine kavramsal bir çerçeve. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 4(2), 117-139.
  • Güçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon pazarlamasında belediye web sayfalarının önemi: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinde bir inceleme. Manas Journal of Social Studies, 2(4), 47-62.
  • Güdü Demirbulat, Ö., Saatcı, G., & Bozok, D. (2014). TÜROFED üyesi derneklerin internet sitelerinde tanıtıma yer verme durumunun içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. 9. Uluslararası Kongre: Turizm İşletmeciliğinde Yeni Perspektifler (p. 555-580). Burhaniye/Balıkesir.
  • Gülaslan, T. (2018). Kamu yönetiminde sosyal medya kullanımı ve yönetimi: Temel ilkeler ve öneriler [Ph.D. Dissertation]. Haccettepe Üniversitesi.
  • Güllü, K. (2018). Destinasyon tanıtımında yerel yönetimlerin rolü: Belediyelerin web siteleri üzerine bir araştırma. Reforma, 3(79), 38-51.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye’ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma Ph.D. Dissertation. Sakarya Üniversitesi.
  • Harman, S., & Eyyüpoğlu, M.Z. (2020). Sosyal medyada Mardin ile ilgili fotoğrafların turistik pazarlama açısından incelenmesi. International Journal of Mardin Studies, 1(1), 7-29.
  • Hays, S., Page, S. J., & Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Heras-Pedrosa, C. D. L., Millan-Celis, E., Iglesias-Sánchez, P. P., & Jambrino-Maldonado, C. (2020). Importance of social media in the image formation of tourist destinations from the stakeholders’ perspective. Sustainability, 12, 4092.
  • Horng, J. S., & Tsai, C. T. (2010). Government websites for promoting East Asian culinary tourism: A cross-national Analysis. Tourism Management, (31), 74-85.
  • Hua, L. M., Ramayah, T., Ping, T.A., & Jun-Hwa (Jacky), C. (2017). Social media as a tool to help select tourism destinations: The case of Malaysia. Information Systems Management, 34(3), 265-279.
  • Instagram Stats and Trends. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/essential-instagram-stats
  • İmre, N. (2020). Turizm sektöründe sosyal medya kullanımı üzerine bir değerlendirme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1655-1670.
  • Kadi, A. J., Jaafar, M., & Hassan, F. (2015). Sustainability tourism in heritage destinations, main concepts. Advances in Environmental Biology, 9(5), 35-38.
  • Karakuş, Y. (2017). Turistik bölgeler için yeni ürün geliştirme modeli: Nevşehir ili üzerine bir uygulama Ph.D. Dissertation. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Kaygısız, Ü., & Bulgan, G. (2016). Sosyal medya temelinde bilgi iletişim teknolojilerinin turizmdeki yeri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, CİEP Özel Sayısı, 552-571.
  • Kılıçarslan, D., & Albayrak, T. (2020). Destinasyon pazarlama organizasyonlarının sosyal medya performansının kıyaslanması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(2), 149-160.
  • Kılıçarslan, Ö., & Albayrak, T. (2022). Otellerin sosyal medya durum analizi: Avrupa’daki beş destinasyon örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 18-28.
  • Kim, E., Park, J. E. F., Kim, J-K., & Koo, C. (2021). Information characteristics on Instagram and viewer behavior. In W. Wörndl, C. Koo, & J. L. Stienmetz (Ed.), Information and communication technologies in tourism 2021 (eBook), (p. 322-327).
  • Köse, İ. (2011). 4000 Yıllık Mirasın Kutsal İzleri: Trabzon. (2nd ed.). Akademi Kitabevi.
  • Kumlu, S. T., Altıntaş, H., & Özkul, E. (2019). Kırsal turizm destinasyonlarının tanıtılmasında sosyal medyanın rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4-Özel Sayı), 723-738.
  • Küçükaltan, D., & Kılıçaslan, E. (2013). Turizmde sosyal medya yönetimi. In Ş. Aydın Tükeltürk, & M. Boz (Ed.), Turizmde güncel konu ve eğilimler (p. 209-232). Detay Yayıncılık.
  • Syahputra, D. I., Nurmandi, A., Salahudin, M. D., & Suswanta. (2021). The impact of using social media Twitter to promote tourism in Indonesi. In T. Antipova (Ed.), Advances in intelligent systems and computing (p. 287-297). Springer.
  • Luna-Nevarez, C., & Hyman, M. R. (2012). Common practices in destination website design. Journal of Destination Marketing & Management, (1), 94-106.
  • Özkul, E., & Demirer, D. (2013). Turizmde elektronik pazarlama. In Ş. Aydın Tükeltürk, & M. Boz (Ed.), Turizmde güncel konu ve eğilimler (p. 165-186). Detay Yayıncılık.
  • Palazzo, M., Vollero, A., Vitale, P., & Siano, A. (2021). Urban and rural destinations on Instagram: Exploring the influencers’ role in #sustainabletourism. Land Use Policy, 100, 104915.
  • Sallan Gül, S., & Kahya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181-198.
  • Sarı, G., & Özüpek, M.N. (2011). Seyahat acentelerinde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerinin iç tanıtıma etkisi: Manavgat örneği. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 25-45.
  • Taşdemir, E., Aslan, E. Ş., & Yarar, A. E. (2022). Doğu Karadeniz şehirlerinin marka iletişimi faaliyetleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 29-41.
  • Taşkın, E., Şaylan, O., & Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama. Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 272-289.
  • Taylan, H. H. (2011). Sosyal bilimlerde kullanılan içerik analizi ve söylem analizinin karşılaştırılması. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 63-76.
  • Tham, A., Mair, J., & Croy, G. (2020) Social media influence on tourists’ destination choice: importance of context. Tourism Recreation Research, 45(2), 161-175.
  • Tosyalı, H., & Öksüz, M. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medya kullanımının yeri ve önemi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1485-1509.
  • Trabzon Provincial Plan. (2015). Retrieved December 30, 2021 from https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/yonetim_0c967.pdf
  • Trabzon Provincial Directorate of Culture and Tourism. (2022). Retrieved February 10, 2022 from https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html
  • Tugores-Ques, J., & Bonilla-Quijada, M. (2022). A touristic tale of four cities on instagram. Journal of Vacation Marketing. https://doi.org/10.1177/13567667221078246
  • Turkish Statistical Institute. (2022). Retrieved February 2, 2022 from https://cip.tuik.gov.tr/
  • Türker, A., & Özaltın Türker, G. (2017). Pazarlama iletişim kanalı olarak sosyal medyanın turist rehberleri tarafından kullanımı. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 94-106.
  • Twitter Stats and Trends. (2021). Retrieved December 25, 2021 from https://datareportal.com/essential-twitter-stats
  • Uşaklı, A., Koç, B., & Sönmez, S. (2017). How ‘social’ are destinations? Examining European DMO social media usage. Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Ünal, A. (2020). Instagram içeriklerinin yabancı turistlerin destinasyon seçimleriyle ilgili anlık algı değişimlerine etkisinin belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Ünal, A., & Çelen, O. (2020). Destinasyon pazarlama araçlarından web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik nitel bir araştırma: Akdeniz destinasyonları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • Xiang, Z., & Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31, 179-188.
  • Zağralı Çakır, E. (2019). Bilgi iletişim teknolojileri ve sosyal medyanın turizm sektöründe kullanımı. In A. Türker, & G. Özaltın Türker (Ed.), Güncel turizm sorunları (p. 157-188). Detay Yayıncılık.

The Role of Central and Local Governments in Destination Promotion: A Review of Social Media Networks

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 37, 96 - 122, 25.02.2023
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1093003

Öz

It is obvious today that a new era of communication and interaction has been started through social media networks. For this reason, corporate social media networks and their contents are one of the correct and effective promotional tools that can be used in destination promotion. Based on this situation, the main purpose of the study is to examine the use of social media networks by central and local governments in Trabzon destination, specifically for destination promotion. Within the framework of this purpose, the corporate Facebook, Instagram and Twitter social media accounts of Trabzon destination center and local governments are analyzed with the quantitative content analysis method. As a result of the study, it is determined that Trabzon destination center and local governments do not use social media networks effectively for destination promotion. Additionally, it is concluded that the majority of the promotion-oriented posts on Facebook, Instagram and Twitter accounts are made by the Trabzon Provincial Directorate of Culture and Tourism. 

Kaynakça

  • Akdeniz, A., & Kömürcü, S. (2021). Seyahat acentalarının sosyal medya hesaplarının değerlendirilmesi: İzmir ilinde faaliyet gösteren seyahat acentalarının sosyal medya etkileyicileri (Influencer) ile ilişkilerine yönelik bir araştırma. International Journal of Contemporary Tourism Research, 5(Özel Sayı), 98-115. https://doi.org/10.30625/ijctr.956026
  • Akgöz, E., Ismanova, A., & Mamezova, S. (2021). Destinasyon tanıtımında sosyal medyanın önemi: Kırgızistan örneği. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 43-54.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2019). Merkezi ve yerel yönetimlerin resmi web sitelerinde yer alan bölgesel turizm değerlerine ilişkin bilgilerin karşılaştırılması. V. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu (p. 252-267). Taraz/Kazakhistan.
  • Akyurt Kurnaz, H., & Ön Esen, F. (2019). Yeni nesil turist rehberliği. In Ö. Köroğlu, & Ö. Güzel (Ed.), Kavramdan uygulamaya turist rehberliği mesleği (p. 475-514). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Alam, N., & Amin, M. (2020). The role of social media in promoting Bulukumba tourism. Journal of Information Technology and its Utilization, 3(2), 30-35.
  • Alghizzawi, M., Salloum, S.A., & Habes, M. (2018). The role of social media in tourism marketing in Jordan. International Journal of Information Technology and Language Studies, 2(3), 59-70.
  • Alyakut, Ö. (2020). Destinasyon pazarlaması kapsamında gastronomi bilgi içeriklerinin analizi: Web siteleri üzerine bir inceleme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1867-1884.
  • Atılgan, S. S., & Karapınar, M. (2015). Turizm destinasyon pazarlama ve tanıtımda web siteleri: Bir web portalı incelemesi. Atatürk İletişim Dergisi, 9, 113-124.
  • Bardakoğlu, Ö. (2011). Turistik ürün bakımından destinasyon planlaması ve pazarlaması kapsamında İzmir turizminin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik bir model çalışması Ph.D. Dissertation. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal medyanın tatil tercihlerine etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-852.
  • Bayoğlu, F., & Acar Şentürk, Z. (2021). Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(120), 36-59.
  • Bayram, M., Görkem, O., & Bayram, Ü. (2016). Sosyal medya ve destinasyon pazarlaması kapsamında Facebook üzerinde paylaşılan içerikleri ve bunların tüketici etkileşimine etkisi. In Ö. Bardakoğlu, & V. Tecim (Ed.), Bölgesel turizm (p. 43-56). DEUZEM.
  • Buzlukçu, C. (2021). Destinasyon pazarlamasında iletişim ve yeni medya. In M. O. İlban (Ed.), Her yönüyle turizmde destinasyon yönetimi (p. 172-190). Detay Yayıncılık.
  • Büyükkuru, M. (2020). Turizm paydaşlarının turizmin etkilerine bakış açısı: Kapadokya örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 373-401.
  • Cinnioğlu, H., & Polat Dönmez, D. (2016). Türkiye’deki il kültür ve turizm müdürlüklerinin Facebook sayfalarının içerik analiziyle incelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(2), 36-49.
  • Ćurlin, T., Pejić Bach, M., & Miloloža, I. (2019). Use of Twitter by national tourism organizations of European countries. Interdisciplinary Description of Complex Systems 17(1-B), 226-241.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., & Buultjens, J. (2009). The role of user-generated content in tourists’ travel planning behavior. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(8), 743-764.
  • Çetinkaya, A. (2020). Magazin haberciliğinin yeni platformu: Instagram. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 104-132. https://doi.org/10.19145/e-gifder.649622
  • Çetinkaya, F.Ö., Atar, A., & Özdemir Akgül, S. (2021). Fethiye’nin destinasyon pazarlaması kapsamında sosyal medyanın tekne turu satışlarına etkisi: Özel tur kaptanları bakış açısı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 228-245. https://doi.org/10.32572/guntad.907665
  • Çilesiz, E., & Arıkan, E. (2020). Destinasyon tanıtımında dijital medya kullanımı: Youtube örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 349-359.
  • Digital 2021 October Global Statshot Report. (2021). Retrieved December 25, 2021 from https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot
  • Digital 2021 Türkiye. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/reports/digital-2021-turkey
  • Duran, G., Erdem, D., & Konaklıoğlu, E. (2022). Sosyal medyada turistlerin ilgisini ne çekiyor? Türkiye-Yunanistan destinasyonları üzerine göstergebilimsel bir analiz. Journal of Recreation and Tourism Research, 9(2), 1-13.
  • Doğan, M., Pekiner, A.B., & Karaca, E. (2018). Sosyal medyanın turizm ve turist tercihlerine etkisi: Kars-Doğu Ekspresi örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-683. https://doi.org/10.24010/soid.443504
  • DOKA. (2022). Retrieved February 2, 2022 from https://www.doka.org.tr/resimler/trabzon/4.jpg
  • Duğan, Ö., & Aydın, B.O. (2018). Sosyal medyanın turizmde tanıtım amaçlı kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Ertaş, M., Kaygalak Çelebi, S., & Kırlar Can, B. (2020). Şehir turizminde belediyelerin rolü: Büyükşehirlerin web sitelerinin incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1076-1091.
  • Eryılmaz, B,. & Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Eryılmaz B., & Zengin, B. (2014). Sosyal medyada konaklama işletmelerine yönelik tüketici yaklaşımları üzerine bir araştırma. İşletme Bilimi Dergisi, 2(1), 147-167.
  • Eşitti, Ş., & Işık, M. (2015). Sosyal medyanın yabancı turistlerin Türkiye’yi tatil destinasyonu olarak tercih etmelerine etkisi. Karadeniz, 27, 11-30.
  • Facebook Stats and Trends. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/essential-facebook-stats
  • Fatanti, N. M., & Suyadnya, W. I. (2015). Beyond user gaze: How Instagram creates tourism destination brand?. Procedia Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Gedik, Y. (2021). Turizm sektöründe destinasyon pazarlaması: Eğilimler, destinasyon pazarlama stratejileri ve destinasyon pazarlamasında karşılaşılan zorluklar üzerine kavramsal bir çerçeve. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 4(2), 117-139.
  • Güçer, E., Hassan, A., & Pelit, E. (2013). Destinasyon pazarlamasında belediye web sayfalarının önemi: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinde bir inceleme. Manas Journal of Social Studies, 2(4), 47-62.
  • Güdü Demirbulat, Ö., Saatcı, G., & Bozok, D. (2014). TÜROFED üyesi derneklerin internet sitelerinde tanıtıma yer verme durumunun içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. 9. Uluslararası Kongre: Turizm İşletmeciliğinde Yeni Perspektifler (p. 555-580). Burhaniye/Balıkesir.
  • Gülaslan, T. (2018). Kamu yönetiminde sosyal medya kullanımı ve yönetimi: Temel ilkeler ve öneriler [Ph.D. Dissertation]. Haccettepe Üniversitesi.
  • Güllü, K. (2018). Destinasyon tanıtımında yerel yönetimlerin rolü: Belediyelerin web siteleri üzerine bir araştırma. Reforma, 3(79), 38-51.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye’ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma Ph.D. Dissertation. Sakarya Üniversitesi.
  • Harman, S., & Eyyüpoğlu, M.Z. (2020). Sosyal medyada Mardin ile ilgili fotoğrafların turistik pazarlama açısından incelenmesi. International Journal of Mardin Studies, 1(1), 7-29.
  • Hays, S., Page, S. J., & Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: Its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Heras-Pedrosa, C. D. L., Millan-Celis, E., Iglesias-Sánchez, P. P., & Jambrino-Maldonado, C. (2020). Importance of social media in the image formation of tourist destinations from the stakeholders’ perspective. Sustainability, 12, 4092.
  • Horng, J. S., & Tsai, C. T. (2010). Government websites for promoting East Asian culinary tourism: A cross-national Analysis. Tourism Management, (31), 74-85.
  • Hua, L. M., Ramayah, T., Ping, T.A., & Jun-Hwa (Jacky), C. (2017). Social media as a tool to help select tourism destinations: The case of Malaysia. Information Systems Management, 34(3), 265-279.
  • Instagram Stats and Trends. (2021). Retrieved December 28, 2021 from https://datareportal.com/essential-instagram-stats
  • İmre, N. (2020). Turizm sektöründe sosyal medya kullanımı üzerine bir değerlendirme. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1655-1670.
  • Kadi, A. J., Jaafar, M., & Hassan, F. (2015). Sustainability tourism in heritage destinations, main concepts. Advances in Environmental Biology, 9(5), 35-38.
  • Karakuş, Y. (2017). Turistik bölgeler için yeni ürün geliştirme modeli: Nevşehir ili üzerine bir uygulama Ph.D. Dissertation. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Kaygısız, Ü., & Bulgan, G. (2016). Sosyal medya temelinde bilgi iletişim teknolojilerinin turizmdeki yeri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, CİEP Özel Sayısı, 552-571.
  • Kılıçarslan, D., & Albayrak, T. (2020). Destinasyon pazarlama organizasyonlarının sosyal medya performansının kıyaslanması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(2), 149-160.
  • Kılıçarslan, Ö., & Albayrak, T. (2022). Otellerin sosyal medya durum analizi: Avrupa’daki beş destinasyon örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 18-28.
  • Kim, E., Park, J. E. F., Kim, J-K., & Koo, C. (2021). Information characteristics on Instagram and viewer behavior. In W. Wörndl, C. Koo, & J. L. Stienmetz (Ed.), Information and communication technologies in tourism 2021 (eBook), (p. 322-327).
  • Köse, İ. (2011). 4000 Yıllık Mirasın Kutsal İzleri: Trabzon. (2nd ed.). Akademi Kitabevi.
  • Kumlu, S. T., Altıntaş, H., & Özkul, E. (2019). Kırsal turizm destinasyonlarının tanıtılmasında sosyal medyanın rolü. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(4-Özel Sayı), 723-738.
  • Küçükaltan, D., & Kılıçaslan, E. (2013). Turizmde sosyal medya yönetimi. In Ş. Aydın Tükeltürk, & M. Boz (Ed.), Turizmde güncel konu ve eğilimler (p. 209-232). Detay Yayıncılık.
  • Syahputra, D. I., Nurmandi, A., Salahudin, M. D., & Suswanta. (2021). The impact of using social media Twitter to promote tourism in Indonesi. In T. Antipova (Ed.), Advances in intelligent systems and computing (p. 287-297). Springer.
  • Luna-Nevarez, C., & Hyman, M. R. (2012). Common practices in destination website design. Journal of Destination Marketing & Management, (1), 94-106.
  • Özkul, E., & Demirer, D. (2013). Turizmde elektronik pazarlama. In Ş. Aydın Tükeltürk, & M. Boz (Ed.), Turizmde güncel konu ve eğilimler (p. 165-186). Detay Yayıncılık.
  • Palazzo, M., Vollero, A., Vitale, P., & Siano, A. (2021). Urban and rural destinations on Instagram: Exploring the influencers’ role in #sustainabletourism. Land Use Policy, 100, 104915.
  • Sallan Gül, S., & Kahya Nizam, Ö. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 181-198.
  • Sarı, G., & Özüpek, M.N. (2011). Seyahat acentelerinde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerinin iç tanıtıma etkisi: Manavgat örneği. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 25-45.
  • Taşdemir, E., Aslan, E. Ş., & Yarar, A. E. (2022). Doğu Karadeniz şehirlerinin marka iletişimi faaliyetleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(1), 29-41.
  • Taşkın, E., Şaylan, O., & Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama. Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 272-289.
  • Taylan, H. H. (2011). Sosyal bilimlerde kullanılan içerik analizi ve söylem analizinin karşılaştırılması. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 63-76.
  • Tham, A., Mair, J., & Croy, G. (2020) Social media influence on tourists’ destination choice: importance of context. Tourism Recreation Research, 45(2), 161-175.
  • Tosyalı, H., & Öksüz, M. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medya kullanımının yeri ve önemi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1485-1509.
  • Trabzon Provincial Plan. (2015). Retrieved December 30, 2021 from https://www.ktu.edu.tr/dosyalar/yonetim_0c967.pdf
  • Trabzon Provincial Directorate of Culture and Tourism. (2022). Retrieved February 10, 2022 from https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html
  • Tugores-Ques, J., & Bonilla-Quijada, M. (2022). A touristic tale of four cities on instagram. Journal of Vacation Marketing. https://doi.org/10.1177/13567667221078246
  • Turkish Statistical Institute. (2022). Retrieved February 2, 2022 from https://cip.tuik.gov.tr/
  • Türker, A., & Özaltın Türker, G. (2017). Pazarlama iletişim kanalı olarak sosyal medyanın turist rehberleri tarafından kullanımı. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 94-106.
  • Twitter Stats and Trends. (2021). Retrieved December 25, 2021 from https://datareportal.com/essential-twitter-stats
  • Uşaklı, A., Koç, B., & Sönmez, S. (2017). How ‘social’ are destinations? Examining European DMO social media usage. Journal of Destination Marketing & Management, 6, 136-149.
  • Ünal, A. (2020). Instagram içeriklerinin yabancı turistlerin destinasyon seçimleriyle ilgili anlık algı değişimlerine etkisinin belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Ünal, A., & Çelen, O. (2020). Destinasyon pazarlama araçlarından web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik nitel bir araştırma: Akdeniz destinasyonları örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11(26), 30-44.
  • Xiang, Z., & Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31, 179-188.
  • Zağralı Çakır, E. (2019). Bilgi iletişim teknolojileri ve sosyal medyanın turizm sektöründe kullanımı. In A. Türker, & G. Özaltın Türker (Ed.), Güncel turizm sorunları (p. 157-188). Detay Yayıncılık.
Toplam 76 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özge Güdü Demirbulat 0000-0001-7652-7966

Erken Görünüm Tarihi 23 Şubat 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2023
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Güdü Demirbulat, Ö. (2023). The Role of Central and Local Governments in Destination Promotion: A Review of Social Media Networks. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(37), 96-122. https://doi.org/10.21076/vizyoner.1093003

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838