Bu araştırmada, bir üniversite hastanesi acil servis performansının Sağlıkta Kalite Standartları göstergeleri kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma tanımlayıcı nitelikte kesitsel tipte tasarlanmıştır. Çalışmanın evrenini, üniversite hastanesinde 01.01.2021-31.12.2021 tarihleri arasında Sağlık Bakanlığı acil servis göstergeleri kapsamında takip edilen; acil servise yeniden başvuru oranı, konsültan hekimin acil servise ortalama ulaşma süresi, acil serviste ortalama müşahede süresi ve hasta sevk oranı kayıtları oluşturmaktadır. Çalışmada örneklem seçilmemiş ve evrenin tamamı değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak acil servis gösterge kartı kullanılmıştır. Verilerin analizinde Sağlık Bakanlığı gösterge kartlarında belirtilen hesaplama yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmada acil servise aynı şikayetle yeniden başvuru oranının %0,002 olduğu ve performans hedefi olarak belirlenen değere (%1) ulaşıldığı tespit edilmiştir. Acil servis ortalama müşahede süresinin 2021 yılı ortalamasının 93 dakika olduğu ve kurumsal hedefe (720 dakika) ulaşıldığı görülmüştür. Konsültan hekimin acile ulaşma süresinin 2021 yılı için ortalama 32 dakika olduğu ve hedef değer olarak belirlenen 30 dakikanın aşıldığı bulunmuştur. Çalışmada hasta sevk oranının (%0,001) hedeflenen değerin (%1) altında olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda acil servise yeniden başvuru oranı, acil servis ortalama müşahede süresi ve hasta sevk oranı için hedefe ulaşıldığı, konsültan hekimin acil servise ulaşma süresi için kurumsal düzeyde hedeflenen değere ulaşılamadığı ve bu konuda iyileştirme çalışmasına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
Bu çalışma için Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan 2022-1/211 sayılı ve 12.01.2023 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
The study aims to evaluate the emergency department performance of a university hospital within the scope of Health Quality Standards indicators. Descriptive and cross-sectional research methods are used to design the study. The population of the study, which is followed up in a university hospital between January 1st, 2021, and December 31st, 2021, within the scope of the Ministry of Health emergency service indicators, include the rate of re-admissions to the emergency department, the average time of reaching the emergency department by the consultant physician, the average observation time in the emergency department, and the rate of patient referral. No sample is selected for the study, and the entire universe is evaluated. The tool used for collecting data is the emergency department indicator card. In the analysis of the data, the calculation methods specified in the indicator cards by the Ministry of Health are used. According to the study, the rate of revisits to the emergency department with the same complaint is 0.002%, and the performance target of 1% is reached. It is observed that the average observation time in the emergency department is 93 minutes, and the target of 720 minutes is reached. It is found that the time for the consultant physician to reach the emergency department is 32 minutes in 2021, and the target for this indicator is exceeded by 30 minutes. It is found that the patient referral rate (0.001%) is well below the target (1%). As a result of the study, the target is reached for the rate of revisits to the emergency department, the average hospitalization time in the emergency department, and the patient referral rate, but the target for the consultant physician's time to reach the emergency department could not be reached, and in this regard there is a need for an improvement.
Bu çalışma için Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan 2022-1/211 sayılı ve 12.01.2023 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Politikası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 40 |