Öz
Dünya genelinde milyonlarca engelli insan vardır ve bu insanlar genellikle ayrımcılığa karşı savunmasız durumdadırlar. Bunun sonucu olarak, engelli olmayanlar, engellilere göre daha normal ve üstün kabul edildiğinden engelli kişiler, sağlık, eğitim ve istihdam konusunda zorluklar yaşamaktadırlar. Bu tür bir ayrım, engelli olmanın kusurlu olduğu, engelli kişilerin daha güçsüz ve daha hassas olduğu anlayışına dayanmaktadır. Sağlamcılık, insanların genel mental ve/veya fiziksel yeteneklerine önem vermektedir. Dolayısıyla, kendini farklı şekillerde gösterebilir. Bunlar arasında, sağlamcı dile atıfta bulunan sözlü ifadeler vardır. Kişinin dünyayı algılayışının kullandığı dilden büyük ölçüde etkilendiği düşünüldüğünde, sağlamcı dilin ortadan kaldırılması büyük önem taşımaktadır. Sağlamcılık karşıtı dilin yanı sıra, sağlamcılık karşıtı pedagoji de desteklenmelidir. Daha kapsayıcı bir dünya için, eğitim ortamları, engellilik temalarını ve etkinliklerini dahil ederek sağlamcılığa karşı olan bir pedagojiyi yansıtmalıdır. Yabancı dil ve ikinci dil olarak İngilizce sınıfları, sağlamcılık karşıtı dil ve pedagoji bilincini geliştirmek için uygun bağlamlar sağlayabilir. Bu nedenle bu çalışma, mevcut literatürden yola çıkarak, sağlamcılık karşıtlığını destekleyici İngilizce derslerinde kullanılabilecek pedagojik uygulamalar önermektedir.