Selâhaddin Eyyûbî, İslam tarihinin önemli şahsiyetlerinden biridir.
Devlet kademelerinde önemli görevler üstlenmeye başladığı
andan itibaren en büyük hedefi, Kudüs’ü Haçlılardan geri almak
olmuştur. Nitekim hayatına bakıldığında son yirmi yılını bu uğurda
verdiği mücadelelerle geçirdiği görülebilir. Nureddin’in kurduğu
birlik, vefat etmesinden sonra dağılınca bölgede hüküm süren
en büyük emir olan Selâhaddin’in önüne ikinci büyük problem
çıkmış oluyordu: Müslümanların dağınık halde olmaları. Dolayısıyla
Haçlılara karşı vereceği mücadeleden sonuç alabilmesi için
önce bölgedeki Müslümanlar arasında birlik kurması gerekiyordu.
Bunun sıkıntılı bir süreç olacağını bilen Selâhaddin, bazen
aynı anda iki cephede mücadele ediyordu. Bu cephelerin biri bölgedeki
muhalif Müslüman emirler, diğerleri asıl hedef olan Haçlılardı.
İşte Selâhaddin böyle sıkıntılı durumlarda, iki cepheden
biriyle antlaşma yapmak zorunda kalıyordu. Bu makalede Selâhaddin’in
22 Temmuz 1175 yılında Kudüs Haçlı Krallığı’yla yaptığı
Şam Antlaşması incelenecektir.
Saladin Ayyub is an important figure in Islamic history. Sınce
he began to take up important posts in the administration of the
state, his greatest aim was to take Jerusalem back from the Crusaders.
As a matter of fact, at first glance in his life one can see
that he spent his last twenty years in struggles that he engaged
in for this purpose. When the unity created by Nuraddin was dissolved
after his death Saladin who was the most important rulers
in the region was confronted with a big problem, the scattered
state of the Muslims. In order to gain a result from the struggle
against the Crusaders he therefore first of all had to create a unity
between the Muslims. Saladin who knew that this would be a difficult
process to unite the Muslims while he had to fight at the
same moment on two different fronts. One of these fronts was the
oppositional Muslim rulers in the region whereas the other was
his real goal, the Crusaders. In such difficult situations Saladin
was forced to make treaties with one of the two fronts. The topic
of this article is the treatise of Damascus, which Saladin made on
22 July 1175 with the Crusader Kingdom of Jerusalem.
Selahaddin Ayyubi Crusaders Jerusalem Treaty of Damascus Opponents
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.