Tecvid ilmi, Kur’an-ı Kerîm okurken harflerin düzgün bir şekilde telaffuz edilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere harfler, mahreçleri ve sıfatları itibariyle incelemeye tabi tutulmuştur. Harflerin sıfatlarının teorik öğretiminin yanı sıra uygulamalı eğitim yapılması önem arz etmektedir. Aksi takdirde Kur’ân tilâveti esnasında harflerin sıfatları bilgisi tek başına işe yaramamaktadır. Sıfatlar konusunun pratik uygulamalarının, öğrenciler harflerin doğru telaffuzu konusunda meleke kazanana kadar yapılması/yaptırılması gerekmektedir. Bu doğrultuda Kur’ân-ı Kerîm öğretiminde görsel materyallerden istifade edilmesinin, bu eğitime önemli bir katkı sağladığı gözlemlenmektedir. Bu nedenle sınıfta çalışılacak surelerin veya ayetlerin, harflerin zıt sıfatlarına göre renklendirilip toplu/koro okuma esnasında tahtaya yansıtılarak okunmasının, Kur’ân eğitimini kolaylaştırdığı müşahede edilmektedir. Makalede, önce Kur’ân tilâvetine katkısı bağlamında harflerin birbirine zıt sıfatları anlatılacak, ardından Kur’ân eğitiminde kullanılabilecek yeni bir metot önerisi seçilen birkaç sure üzerinden sunulacaktır.
Kur'an Eğitimi Harflerin Sıfatları Renklendirme Yöntemi Zıddı Olan Sıfatlar Tecvid Tilavet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.