Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 54 - 72, 22.04.2018

Öz











Girişimcilik eğitimleri, işsizlik problemine alternatif bir
çözüm olarak değerlendirilebilir. KOSGEB’in yapmış olduğu Uygulamalı
Girişimcilik Eğitimleri’nin etkinliğinin değerlendirilmesi araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. 2015 yılı içerisinde KOSGEB Kırklareli İl Müdürlüğü bünyesinde
gerçekleştirilen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerine katılanlardan 40 kişi ile
görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Araştırma kapsamında görüşleri
değerlendirilenlerin % 60 (24 kişi) gibi büyük çoğunluğu herhangi bir işte
çalışmayan ve öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu (% 72,5; 29
kişi) kendi işini kurabilmek amacıyla Girişimcilik Kursuna katıldıklarını ifade
etmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu girişimci olmaya cesaret edemeyişinden ve
girişimcilik konusunda bürokratik işlerin fazla oluşundan şikayetçi olurken
sadece % 5’i (2 kişi) KOSGEB Girişimcilik Desteği’nden yararlanarak kendi
işyerini açmıştır.

Kaynakça

  • Mutlu, Sevda (2014), “KOSGEB’in Uygulamalı Girişimcilik Sertifikası Eğitimi Kurslarına Katılan Kursiyerlerin Girişimcilik Potansiyelleri ve Eğilimleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (9;1), s. 1-22.
  • Baş, Türker ve Ulun Akturan (2017), Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uluköy, M.; Cemalettin Demireli ve Vasfi Kahya (2013), “KOSGEB Girişimcilik Eğitimi Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (8:2), s. 79-96.
  • Fayolle, Alain; Gailly, Benoit ve Lassas-Clerc, Narjisse (2006), “Effect and Counter-effect of Entrepreneurship Education and Social Context on Student’s Intentions”, Estudios de Economia Aplicada, Cilt: 24, Sayı: 2, s. 509-523.
  • Parreira, Pedro; Melo, Rosa; Fonseca, Cesar Joao ve Lisete Monico (2015), “Social Representations of Entrepreneurship: The Role of Training in the Acquisition of Entrepreneurial Skills”, Riase (Revista Ibera-Americana De Saude E Envelhecimento) Online, Cilt: 1, Sayı: 3, s. 248-266.
  • Aranda, Daniel Arias; Bustinza Sanchez, Oscar F. ve Ruslan Djunbaev (2016), “Effects of Gamified Business Simulations on Entrepreneurial Attitude at High School Level”, Revista de Education, Sayı: 371, s. 133-156.
  • Ogundele, O.J.K; Akingbade, W.A. ve Akinlabi, H.B. (2012), “Entrepreneurship Training and Education as Strategic Tools for Poverty Alleviation in Nigeria”, American International Journal of Contemporary Research, Cilt: 2, Sayı: 1, s. 148-156.
  • Akyüz, Yılmaz (2013), “Üniversite Öğrencilerinin KOSGEB Desteklerine Bakış Açıları ve Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Uşak Üniversitesi Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6/3, s. 80-98.
  • Doğan, Seyhun (2010), Avrupa Birliği’nin Girişimcilik Politikası, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Lee, Sang M.; Daesung, Chang ve Seong-Bae, Lim (2005), “Impact of Entrepreneurship Education: A Comparative Study of the U.S. and Korea”, International Entrepreneurship and Management Journal, Cilt: 1, Sayı: 1, 27-43.
  • Fatoki, Olawale ve Olabanji Oni (2014), “Students’ Perception of the Effectiveness of Entrepreneurship Education at a South African University”, Mediterranean Journal of Social Sciences, Cilt: 5, Sayı: 20, s. 585-591.
  • Chimucheka, Tendai (2014), “Entrepreneurship Education in South Africa”, Mediterranean Journal of Social Sciences, Cilt: 5, Sayı: 2, s. 403-416.
  • Nimeshi, G.K.S. (2017), “Entrepreneurship Education and Employment Performance”, International Journal of Scientific and Research Publications, Cilt: 7, Sayı: 10, s. 85-91.
  • Pittaway, L., Ferrier, M., Aissaoui, R., ve Mass, P. (2017) “Trends in Entrepreneurship Education: Innovation Infrastructure”, https://www.researchgate.net/profile/Luke_Pittaway/publication/321193843_Trends_in_Entrepreneurship_Education_Innovation_Infrastructure/links/5a1446fca6fdcc63d15426d9/Trends-in-Entrepreneurship-Education-Innovation-Infrastructure.pdf
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 54 - 72, 22.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Mutlu, Sevda (2014), “KOSGEB’in Uygulamalı Girişimcilik Sertifikası Eğitimi Kurslarına Katılan Kursiyerlerin Girişimcilik Potansiyelleri ve Eğilimleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (9;1), s. 1-22.
  • Baş, Türker ve Ulun Akturan (2017), Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Uluköy, M.; Cemalettin Demireli ve Vasfi Kahya (2013), “KOSGEB Girişimcilik Eğitimi Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (8:2), s. 79-96.
  • Fayolle, Alain; Gailly, Benoit ve Lassas-Clerc, Narjisse (2006), “Effect and Counter-effect of Entrepreneurship Education and Social Context on Student’s Intentions”, Estudios de Economia Aplicada, Cilt: 24, Sayı: 2, s. 509-523.
  • Parreira, Pedro; Melo, Rosa; Fonseca, Cesar Joao ve Lisete Monico (2015), “Social Representations of Entrepreneurship: The Role of Training in the Acquisition of Entrepreneurial Skills”, Riase (Revista Ibera-Americana De Saude E Envelhecimento) Online, Cilt: 1, Sayı: 3, s. 248-266.
  • Aranda, Daniel Arias; Bustinza Sanchez, Oscar F. ve Ruslan Djunbaev (2016), “Effects of Gamified Business Simulations on Entrepreneurial Attitude at High School Level”, Revista de Education, Sayı: 371, s. 133-156.
  • Ogundele, O.J.K; Akingbade, W.A. ve Akinlabi, H.B. (2012), “Entrepreneurship Training and Education as Strategic Tools for Poverty Alleviation in Nigeria”, American International Journal of Contemporary Research, Cilt: 2, Sayı: 1, s. 148-156.
  • Akyüz, Yılmaz (2013), “Üniversite Öğrencilerinin KOSGEB Desteklerine Bakış Açıları ve Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Uşak Üniversitesi Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6/3, s. 80-98.
  • Doğan, Seyhun (2010), Avrupa Birliği’nin Girişimcilik Politikası, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Lee, Sang M.; Daesung, Chang ve Seong-Bae, Lim (2005), “Impact of Entrepreneurship Education: A Comparative Study of the U.S. and Korea”, International Entrepreneurship and Management Journal, Cilt: 1, Sayı: 1, 27-43.
  • Fatoki, Olawale ve Olabanji Oni (2014), “Students’ Perception of the Effectiveness of Entrepreneurship Education at a South African University”, Mediterranean Journal of Social Sciences, Cilt: 5, Sayı: 20, s. 585-591.
  • Chimucheka, Tendai (2014), “Entrepreneurship Education in South Africa”, Mediterranean Journal of Social Sciences, Cilt: 5, Sayı: 2, s. 403-416.
  • Nimeshi, G.K.S. (2017), “Entrepreneurship Education and Employment Performance”, International Journal of Scientific and Research Publications, Cilt: 7, Sayı: 10, s. 85-91.
  • Pittaway, L., Ferrier, M., Aissaoui, R., ve Mass, P. (2017) “Trends in Entrepreneurship Education: Innovation Infrastructure”, https://www.researchgate.net/profile/Luke_Pittaway/publication/321193843_Trends_in_Entrepreneurship_Education_Innovation_Infrastructure/links/5a1446fca6fdcc63d15426d9/Trends-in-Entrepreneurship-Education-Innovation-Infrastructure.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Tiyek

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Tiyek, R. (2018). KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8(16), 54-72.
AMA Tiyek R. KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ. YSBD. Nisan 2018;8(16):54-72.
Chicago Tiyek, Ramazan. “KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 16 (Nisan 2018): 54-72.
EndNote Tiyek R (01 Nisan 2018) KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 8 16 54–72.
IEEE R. Tiyek, “KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ”, YSBD, c. 8, sy. 16, ss. 54–72, 2018.
ISNAD Tiyek, Ramazan. “KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 8/16 (Nisan 2018), 54-72.
JAMA Tiyek R. KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ. YSBD. 2018;8:54–72.
MLA Tiyek, Ramazan. “KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 16, 2018, ss. 54-72.
Vancouver Tiyek R. KOSGEB GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: KIRKLARELİ ÖRNEĞİ. YSBD. 2018;8(16):54-72.