Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler insan yaşamında da değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Değişiklikler arasında en çok dikkat çeken kavram dijitalleşme olmuştur. Gündemde daima güncelliğini koruyan bu kavrama uyum sağlamak dünya genelinde yaşanan COVID-19 salgın hastalığı ile birlikte bir zorunluluk halini almıştır. Çünkü hayatın olağan akışında yaşanan tüm faaliyetlerin devam edebilmesi kavramın getirdiği teknolojik ürünlere uyum sağlayabilmek ile doğrudan doğruya bağlantılıdır. Salgın hastalık süreci içerisinde yaşanan değişimler tüm sektör ve sektörde çalışanları yakından ilgilendirmektedir. Özellikle muhasebenin hem devlet hem de üçüncü kişiler için önemi dikkate alındığında dijitalleşmenin bir kişisel tercih dahilinde değil, zorunluluk haline geldiği kolaylık ile anlaşılabilmektedir. Eğitim sektörü açısından ise muhasebe profesyonelleri yetiştiren kurumların kesintisiz iyi bir eğitim sunabilmesi için bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Adana ilinde faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarının dijitalleşmenin muhasebe-finans eğitimine etkilerine yönelik algıları tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise muhasebe-finans eğitimine etkilerine yönelik algıların demografik faktörler açısından değişkenlik gösterip göstermediğini tespit etmektir. Elde edilen veriler incelendiğinde; muhasebe meslek mensuplarının günümüzde verilen muhasebe-finans eğitiminin alandaki teknolojik gelişmelerle uyumlu olduğunu düşündükleri, dijital sistemler ve teknolojik gelişmeler açısından muhasebe-finans eğitiminin uluslararası standartları taşıdığı, dijitalleşme ve yeni teknolojik gelişmeler dikkate alındığında muhasebe-finans müfredatının yeterli olduğunu düşündükleri ancak dijitalleşme ışığında yeni bir eğitim modeli inşa edilmesi durumunda da bu yeni modeli destekleyebilecekleri görüşüne ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuç ise dijitalleşme ışığında muhasebe-finans eğitimine yönelik algılar cinsiyet, unvan ve aylık gelir durumu açısından farklılık göstermektedir. Çalışmanın ele alınan perspektiften daha önce incelenmiş bulunmaması önemini ve değerini arttırmaktadır. Çalışma sonuçlarının literatüre ışık tutması beklenmektedir.
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNASYON BİRİMİ (BAP)
2020/7-2
Tez çalışması, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 2020/7-2 kod numaralı, ‘‘Dijitalleşmenin Muhasebe Mesleğine, Muhasebe Meslek Mensuplarına Ve Muhasebe-Finans Eğitimine Etkilerinin Salgın Hastalık Döneminde İncelenmesi’’ başlıklı proje ile desteklenmiştir. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) birimine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
The rapid technological developments experienced today have brought about changes in human life. The most striking concept among the changes was digitalization. Adapting to this concept, which is always up-to-date on the agenda, has become a necessity with the COVID-19 epidemic worldwide. Because the continuation of all activities in the ordinary course of life is directly related to being able to adapt to the technological products brought by the concept. The changes experienced during the epidemic disease process are closely related to the entire sector and the employees in the sector. Considering the importance of accounting for both the government and third parties, it can be easily understood that digitalization has become a necessity, not a personal preference. In terms of the education sector, it is a necessity for institutions that train accounting professionals to provide uninterrupted good education. In this context, in this study, it is aimed to determine the perceptions of professional accountants operating in Adana about the effects of digitalization on accounting-finance education. Another aim of the study is to determine whether the perceptions of the effects of accounting-finance education vary in terms of demographic factors. When the obtained data are examined; Accounting professionals think that the accounting-finance education given today is compatible with the technological developments in the field, that accounting-finance education has international standards in terms of digital systems and technological developments, that the accounting-finance curriculum is sufficient when digitalization and new technological developments are taken into account, but a new education in the light of digitalization It has been reached the opinion that if the model is built, they can support this new model. Another result obtained from the study is that in the light of digitalization, perceptions of accounting-finance education differ in terms of gender, title and monthly income. The fact that the study has not been examined from the perspective discussed before increases its importance and value. The results of the study are expected to shed light on the literature.
2020/7-2
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2020/7-2 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |