The essence of education and training is to transfer the knowledge, manners, feelings, and experiences of older generations to new generations. Teaching is a professional group that transfers social and cultural values to new generations and ensures the continuation of society and the state. Since the teaching and learning process is a communication process that involves certain difficulties, it is a requirement of their profession for teachers to have certain communication skills. First of all, it is the basic expectation that they are open to communication, manage communication/teaching processes patiently, and communicate tolerantly and empathically.
While the school is a place of formal education and training, it is also a place of communication. A teacher is not just a teacher; is taken as a role model. The communication process at school is not limited to the teacher-student relationship. Based on these points, the study is about the communication process in training and education and process-specific communication problems and skills. Literature-based analysis was used as the method. After addressing the concepts of education and training and the dynamics of the education-training process, teachers' teaching-training processes and professional communication skills were emphasized.
Communication Skills Profession Teaching Student Education&Training
Eğitim ve öğretimde esas olan eski kuşakların; bilgi, görgü, duygu ve tecrübelerini yeni kuşaklara aktarmasıdır. Öğretmenlik ise, sosyal ve kültürel değerleri yeni kuşaklara aktaran, toplumun ve devletin devamını sağlayan bir meslek grubudur. Öğretme ve öğrenme süreci belli zorlukları içerisinde barındıran bir iletişim süreci olduğu için, öğretmenlerin belli iletişim becerilerine sahip olmaları mesleklerinin bir gerekliliğidir. Her şeyden önce iletişime açık olmaları, iletişim/öğretme süreçlerini sabırla yönetmeleri, hoşgörülü ve empatik iletişim kurmaları temel beklentidir.
Okul, formel örgün eğitim ve öğretim mekânı olmakla beraber, aynı zamanda bir iletişim mekanıdır. Öğretmen de sadece öğreten değildir; rol model alınandır. Okuldaki iletişim süreci de sadece öğretmen-öğrenci ilişkisiyle ile sınırlı değildir. Bu noktalardan hareketle çalışma; eğitim ve öğretimdeki iletişim sürecini ve sürece özgü iletişim sorunlarını ve becerilerini konu almaktadır. Yöntem olarak kaynak taraması yöntemi benimsenmiştir. Eğitim ve öğretim kavramları ile eğitim-öğretim sürecinin dinamiklerine değinildikten sonra öğretmenlerin öğretme-eğitme süreçleri ve mesleki iletişim becerileri üzerinde durulmuştur
İletişim Becerileri Meslek Öğretmenlik Öğrenci Eğitim Öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kitle İletişimi, Yeni Medya, İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC. BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.