Bu çalışma, spor bilimleri alanında eğitim gören öğrencilerin COVID-19 dönemindeki fiziksel aktivite düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubu; Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında eğitim gören 207 öğrenciden oluşmuştur. İki grubun karşılaştırılmasında tanımlayıcı istatistik, normallik testi ve parametrik olmayan Mann Whitney U testi, ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılımı ve yaş değişkeni açısından, kişisel engeller alt boyutunda ve ölçeğin toplamında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Cinsiyet değişkenine göre sadece kişisel engeller alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır (p<0,05). Bölüm değişkeni açısından ise sonuç beklentisi ve kişisel engeller alt boyutunda ve ölçeğin toplamında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Spor branşına göre sonuç beklentisi alt boyutunda ve ölçek toplam puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir (p<0,05). Sonuç olarak bu çalışmada elde edilen veriler incelendiğinde; spor bilimleri öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin COVID-19 salgını nedeniyle yaş, cinsiyet, bölüm ve spor branşlarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
This study aimed to examine the physical activity levels of students education in the field of sports sciences in the period of COVID-19 in terms of some variables. The study group of the research; constitute of 207 students education at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Sports Sciences in the 2021-2022 academic year. Descriptive statistics, normality test and non-parametric, Mann Whitney U test was used for comparison of two groups, and Kruskal Wallis H test was used for comparison of more than two groups. As a result of the study, in terms of students' participation in physical activity and age variable, There was a statistically significant difference in the personal barriers sub-dimension and the total scale (p<0.05). A statistically significant difference was found only in the sub-dimension of personal barriers according to the gender variable (p<0.05). In terms of department variable, there was a statistically significant difference in result expectation and personal barriers sub-dimension and total scale. According to sports branch, statistically significant difference was observed in the result expectation sub-dimension and the total scores of the scale (p<0.05). As a result, when the data obtained in this study were examined, it was determined that the physical activity levels of sports sciences students differ according to age, gender, department and sports branches due to the COVID-19 epidemic.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |