Biyolojik
bir süreç olarak yaşlanma, her canlının yaşayabileceği bir durumdur. Yaşlılıkta
vücut işlevlerindeki kayıplar nedeniyle, çeşitli güçlükler yaşanması
kaçınılmazdır. Toplumdaki özellikle genç bireylerin yaşlılara yönelik
tutumları, onların yaşamını kolaylaştırmada önemli bir yere sahiptir. Tutumları
etkileyen faktörlerden biri de sahip olunan değerlerdir. Bu nedenle bu
çalışmada, üniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerlere göre yaşlılara
yönelik tutumları arasındaki farkın incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu,
Yaşlı Bakımı bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmaya gönüllü 107
önlisans öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, Güngör (1998)
tarafından geliştirilen Değerler Hiyerarşisi Ölçeği ve Vefikuluçay’ın (2008) geliştirmiş
olduğu Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği’nden yararlanmıştır. Verilerin analizinde
yüzde ve frekans dağılımlarıyla Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testleri
kullanılmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin temel değer tercihi olarak dini
değerleri benimsediği, sosyal değerlere sahip öğrencilerin yaşlıya yönelik en
olumlu tutumları sergiledikleri belirlenmiştir.
Aging as a biological process is a condition that every living thing can live. It is inevitable to live difficulties due to the losses of body functions in aging. The attitudes of especially young people towards elderly has an important place on facilitating their lives. One of the factors that affects the attitudes is the values that they have. For this reason, in this study, it is aimed that examining the differences between attitudes towards elderly according to the values of university students. The study group consists of 107 associate degree students who are volunteered to the study and studies in Elderly Care department. In the collection of data, it was benefited from Values Hierarchy Scale which was developed by Güngör (1998) and Elderly Discrimination Attitude Scale which was developed by Vefikuluçay (2008). In the analysis of the data, Mann Whitney-U and Kruskal Wallis-H tests were used with percentage and frequency distributions. As a result; it was determined that students adopt religious values as basic value preference and the students who have social values showed the most positive attitudes towards elderly.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |