Amaç: Bu çalışmada,
hemşirelik öğrencilerinin, zaman yönetimleri ve akademik başarıları üzerinde
internet kullanımının etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı, ilişki
arayıcı tipteki araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim döneminde
öğrenim gören 170, örneklemini 115 öğrenci oluşturmuştur. Veriler tanılama
formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği (İBÖ) ve Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE) ile
elde edilmiştir. Bulgular:
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 19.39±1.39, çoğunluğu kadın,
akademik ortalamaları 2.96±0.70’dir. Öğrencilerin İBÖ’den aldığı toplam puan
ortalaması 32.56±17.30 (min=6, max=100) olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin
ZYE’den aldıkları toplam puan ortalaması ise 85.22±12.96 (min=54, max=112)’dır.
Öğrencilerin İBÖ toplam puanları ile ZYE arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir ilişki saptanmamıştır (p>0.05). Bununla birlikte İBÖ ile ZYE alt
boyutları arasındaki ilişki incelendiğinde; İBÖ toplam puanı ile Zaman
Harcatıcılar alt boyutu arasında negatif yönde, Zaman Planlaması alt boyutu
arasında ise pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur.
Öğrencilerin akademik ortalamaları ile Zaman Tutumları alt boyutu arasında
istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Sonuç: Sonuç olarak hemşirelik
öğrencilerinin çoğunun internet bağımlısı olmadığı bulunmuştur. Ayrıca
öğrencilerin internet kullanımı arttıkça zamanı daha etkin planlayarak, zaman
harcatıcıları azalttığı belirlenmiştir.
Bununla birlikte öğrencilerin zaman tutumlarının akademik başarıyı
artırdığı bulunan sonuçlar arasındadır. Elde edilen bulgulara göre bağımlılık
düzeyinde olmayan internet kullanımı, hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi
ve akademik başarısını pozitif yönde etkilemektedir.
akademik başarı hemşirelik öğrencileri internet bağımlılığı zaman yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | ARAŞTIRMA |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Bu derginin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanmıştır.