In
this study; university students' attitudes towards sexual education and gender
perception were investigated. The sample of the descriptive research consisted
of 364 students studying at Burdur Mehmet Akif Ersoy University Bucak High
School of Health. Data were collected through a personal information form, Inventory
of The Attitude Toward Sexual Education and Gender Perception Scale. The data
were collected outside the school hours for the students studying in the fall
semester of 2018-2019 academic year. 62.4% of the students participating in our
research, female students, 73.6% of the nursing department, 68.1% of primary
education, 39.8% of first grade students consists of. 42% of the students
stayed in the apartment, 17.3% were working, 72.3% did not receive sexual
education. Female students' gender perception scale and inventory of the
attitude toward sexual education were higher than male students. In addition, the mean score of the students
who spent most of their lives in the village-town was based on the inventory of
the attitude toward sexual education and the gender perception scale were found
to be lower than the mean score of the students living in the province and
district. As a result; it was determined sex, the class, where stayed,
occupation, smoking and characteristics about spending most of their life and
gender attitudes and attitudes towards sexual education differed.
Bu çalışma üniversite öğrencilerinin cinsel
eğitime yönelik tutumları ve toplumsal cinsiyet algılarını araştırmak üzere
yapılmıştır. Araştırma tanımlayıcı nitelikte olup araştırmanın örneklemini
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bucak Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim
gören 364 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, Cinsel
Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği ile
toplandı. Araştırmanın verileri
2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören öğrencilerden ders
saatleri dışında toplandı. Araştırmamıza katılan öğrencilerin %62.4’ü kız
öğrenci, %73.6’sı hemşirelik bölümü öğrencisi, %68.1’i birinci öğretim, %39.8’i
1. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin %42’sinin apartta kaldığı, %17.3’ünün
herhangi bir iste çalıştığı, %72.3’ünün cinsel eğitim almadığı belirlenmiştir.
Kız öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısı ölçeği puan ortalamasının erkek
öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Yine kız öğrencilerin cinsel
eğitime yönelik tutum ölçeği puan ortalamasının erkek öğrencilere göre daha
yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca yaşamın büyük bir bölümünü köy ve kasabada geçiren
öğrencilerin cinsel eğitime yönelik tutum ölçeği ve toplumsal cinsiyet algısı
ölçeğinden aldıkları puan ortalamasının yaşamının büyük bir bölümünü il ve
ilçede geçiren öğrencilerin puan ortalamasından daha düşük olduğu
belirlenmiştir. Sonuç olarak; üniversite öğrencilerinin cinsiyeti, okuduğu
sınıf, nerede kaldığı, anne ve baba mesleği, sigara kullanımı ve yaşamının
büyük bölümünü nerede geçirdiğine dair özellikleri ile toplumsal cinsiyet
algısı ve cinsel eğitime yönelik tutumlarının farklılık gösterdiği
belirlenmiştir.
Cinsel Eğitim Toplumsal Cinsiyet Algısı Üniversite Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Cilt:3, Sayı:5 Haziran |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |