Üniversiteler toplumun eğitiminde öncü role sahiptir, eğitim ve araştırma görevleriyle topluma hizmet vermektedirler. Kurumlar, işletmeler ve özellikle üniversiteler bireylerin ve toplumun ihtiyaçları için uzaktan eğitim (UE) programları açarlar ve yeni programlar geliştirirler. Ülkemizde 60’ın üzerinde üniversitede 200’e yakın uzaktan eğitim programı bulunmaktadır. Uzaktan eğitim program çeşitliliğinin niteliksel artışı, niceliksel artışı kadar önemlidir. Bu çalışmada, üniversitelerimizde sunulan uzaktan eğitim programlarının kalitesini araştırmak amacıyla uzaktan eğitim hizmetlerinin özellikleri ile uyumlu Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesi (UE-SERVQUAL) ölçeği geliştirilmiştir. Pilot çalışma verileriyle açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. UE-SERVQUAL ölçeği 4 faktörlü bir yapıya sahiptir ve ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 0,97’dir. Her boyutun Cronbach alfa katsayısı e-öğrenme ortamı için 0,929; güvenilirlik için 0,849; erişilirlik ve heveslilik için 0,807 ve 0,957 olarak belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin yapı geçerliliği test edilmiştir. Ölçeğe ait uyum iyiliği indeksleri χ2/df=3,67, GFI=0,88, IFI=0,92, CFI=0,92 ve RMSEA=0,07 olup, önerilen model kabul edilebilir uyuma sahiptir. Ölçeğin daha etkili bir uzaktan eğitim hizmeti için üniversitelerin karar verme birimlerine katkı sağlaması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, hizmet kalitesi, UE-SERVQUAL
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |