Gartner, Inc.[1]
raporuna göre 2016 yılında internete bağlı nesnelerin sayısı %31 artarak 8.4
milyar olmuş, 2020 yılında ise 20.4 milyar olması beklenmektedir. Böyle önemli
ve etkili bir büyüme, sistemlerin kullanıcıların sosyal paylaşım ağları
üzerindeki geri bildirimine daha duyarlı olması gerektiğini göstermektedir.
Dolayısıyla insansız teknolojiler gelecekteki araştırmalar için daima eksik kalacaktır.
Bu nedenle sosyo teknik sistemler (STSler) günlük yaşantımıza dahil olacaktır.
Bu araştırma
literatürdeki boşluğu doldurmanın yanı sıra, bilim ve teknoloji alanında özgün
bir konudur ve yeni bir madenleme metodolojisi içeren duygusal adaptif sosyo
teknik sistem (STS) yaklaşımını da sunmaktadır. Duygusal adaptif STS, insan
zamanını ve enerjisini minimize etmek için sistemlere otomatik geribildirim vererek
Türkçe çevrimiçi gerçek zamanlı mutluluk ölçmektedir. Farklı organizasyonların ilgisini çekebilecek bu
araştırma, birçok sektörde uygulanabilir.
Mutluluk Enformatiği Sosyo-Teknik Sistemler Sibernetik Davranış Bilimleri Dijital Bağımlılık Mutluluk Pazarlaması Büyük Veri Analizi İkna Teknolojisi Oyunlaştırma
Gartner Inc.[1]
forecasts that 8.4 billion connected things will
be in use worldwide in 2017, up 31 % from 2016, and this will reach 20.4
billion by 2020. Such an important and
effective growth indicates that systems must be more responsive to users’
feedback on social networks. Unmanned technology will always remain incomplete
for future studies. Therefore, socio-technical systems (STSs) will be
introduced into our daily lives.
As well as filling the gap in the literature,
this paper gives a brief description of an emotional adaptive STS, which is an
original subject in matter of science and technology, and a new mining methodology.
The emotional adaptive STS measures Turkish online happiness in software systems in
order to give automatic feedback to the systems that try to minimize the time
and effort of human beings. A wide variety of
organizations may be interested in this research, which could be applied in
many sectors.
Well-being Informatics Socio-technical Systems Cybernetics Behaviural Analysis Digital Addiction Well-being Marketing Big Data Analysis Persuasive Technology Gamification
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |