Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 86 - 108, 06.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Agarwal, A., Abhishek, K., Kumar, V., Kumar, V., Prasad, N. ve Singh, M. P. (2015) Dr. Eye: An Android Application To Calculate The Vision Acuity. Procedia Computer Science, (54): 697-702.
  • Acat, B. M. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 8(3): 312-329.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • Google Insight. (2018). YDY Mobil. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=tr&url=http%3A%2F%2Fydymobil.deu.edu.tr%2Ficerik%2F&tab=mobile (25.03.2018).
  • Hermansson, C. T. (2013). The Difficulties in Developing Useful Mobile Applications: Guidelines For App Developers in Cross Media Platforms.
  • Karaaslan, İ. A. ve Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar University, 7(26).
  • Kavak, İ. ve Türker, G. F. (2014). LDAP ile Güvenli Kullanıcı Kontrol Sistemi. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Keskin, N. Ö. ve Kılınç, A. G. H. (2015). Mobil Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Geliştirme Platformlarının Karşılaştırılması Ve Örnek Uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 1(3).
  • L.A. Elrefaei, M.O. Almusawa ve N.A. Algohany (2017). Development of an Android Application For Object Detection Based On Color, Shape, Or Local Features. International Journal of Multimedia & its Applications (IJMA). 9(1): 21-30.
  • Laudon, K.C ve Laudon, J.P. (2014). Management Information System. Pearson Education
  • Mikolajczyk, T., Fuwen, H., Moldovan, L., Bustillo, A., Matuszewski, M. ve Nowicki, K. (2018). Selection of Machining Parameters With Android Application Made Using MIT App Inventor bookmarks. Procedia Manufacturing. 22, 172-179.
  • Özdinç, F. (2015). Mobil Programlama Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar: App Inventor Örneği. Akademik Bilişim Konferansı – 17, Eskişehir.
  • Statista The Statistics Portal. (2018). Dünyada Mobil Cihaz Kullanıcı Sayısı. https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phoneusersworldwide, (23.03.2018).
  • Tecim, V. (2018). Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü. http://debis.deu.edu.tr/userweb//vahap.tecim/dosyalar/sistemanalizi.pdf (27.03.2018).
  • Tecim, V. ve Gökşen, Y. (2009). Bilişim Teknolojilerinin Üniversitelerde Etkin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yasar University. 4(14).
  • Tekin, B., Taytaş E.F., İrge E. ve Dinçer K. (2015). Türkiye’de Mobil Üniversite Uygulamaları. Akademik Bilişim Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Yükseköğretim Bilgi Sistemi (2018). Yabancı Diller Yüksekokulu Sayıları. http://istatistik.yok.gov.tr (27.03.2018).
  • 21. Yüzyıl Öğrenme Çerçevesi. http://www.p21.org/about-us/our-history, (27.03.2018).

ÜNİVERSİTELERİN YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULLARINDA ETKİLEŞİMLİ BİLGİ İHTİYACININ ANALİZİ VE BUNA UYGUN MOBİL GELİŞTİRME

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 86 - 108, 06.12.2019

Öz

Yükseköğretim kurumlarında zamanında ve doğru bilgi
paylaşımları eğitim öğretim kalitesini olumlu yönde etkilemektedir. Eksik veya
zamansız bilgi ise başarısızlığa neden olabilmektedir. Hazırlık eğitimi alacak
üniversite öğrencilerinin, yükseköğretim ile ilk buluşmalarını ve yükseköğretime
bir yıllık adaptasyon sürecini yaşadıkları Yabancı Diller Yüksekokullarında
etkileşimli bilgi ihtiyacının tespiti bu çerçevede çok önemlidir. Üniversitelerde
bilgi paylaşımlarının afiş, poster vb. geleneksel yöntemlerle yapılmasına
alternatif olarak teknolojik gelişmelerle birlikte yeni paylaşım alanları da
ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, Yabancı Diller Yüksekokullarının etkileşimli
bilgi ihtiyaçlarını tespit ederek buna uygun bir mobil geliştirme amacıyla
yapılmıştır. Denek grup ile yapılan anket çalışmaları sonucu mobil uygulamada
olması gereken özellikler tespit edilip, YDY MOBİL adında bir mobil uygulama
geliştirilmiştir. Bu sayede öğrencilerin zaman ve mekân kavramı olmaksızın,
mobil cihazlar aracılığı ile bilgi ve belgeye ulaşabildiği, gerektiğinde anlık
bildirimler ile hızlı bir iletişim sağlayabildiği faydalı bir ürün ortaya
çıkarılmıştır. 

Kaynakça

  • Agarwal, A., Abhishek, K., Kumar, V., Kumar, V., Prasad, N. ve Singh, M. P. (2015) Dr. Eye: An Android Application To Calculate The Vision Acuity. Procedia Computer Science, (54): 697-702.
  • Acat, B. M. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 8(3): 312-329.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • Google Insight. (2018). YDY Mobil. https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=tr&url=http%3A%2F%2Fydymobil.deu.edu.tr%2Ficerik%2F&tab=mobile (25.03.2018).
  • Hermansson, C. T. (2013). The Difficulties in Developing Useful Mobile Applications: Guidelines For App Developers in Cross Media Platforms.
  • Karaaslan, İ. A. ve Budak, L. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Özelliklerini Kullanımlarının ve Gündelik İletişimlerine Etkisinin Araştırılması. Journal of Yasar University, 7(26).
  • Kavak, İ. ve Türker, G. F. (2014). LDAP ile Güvenli Kullanıcı Kontrol Sistemi. Akademik Bilişim Konferansı.
  • Keskin, N. Ö. ve Kılınç, A. G. H. (2015). Mobil Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Geliştirme Platformlarının Karşılaştırılması Ve Örnek Uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 1(3).
  • L.A. Elrefaei, M.O. Almusawa ve N.A. Algohany (2017). Development of an Android Application For Object Detection Based On Color, Shape, Or Local Features. International Journal of Multimedia & its Applications (IJMA). 9(1): 21-30.
  • Laudon, K.C ve Laudon, J.P. (2014). Management Information System. Pearson Education
  • Mikolajczyk, T., Fuwen, H., Moldovan, L., Bustillo, A., Matuszewski, M. ve Nowicki, K. (2018). Selection of Machining Parameters With Android Application Made Using MIT App Inventor bookmarks. Procedia Manufacturing. 22, 172-179.
  • Özdinç, F. (2015). Mobil Programlama Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar: App Inventor Örneği. Akademik Bilişim Konferansı – 17, Eskişehir.
  • Statista The Statistics Portal. (2018). Dünyada Mobil Cihaz Kullanıcı Sayısı. https://www.statista.com/statistics/274774/forecast-of-mobile-phoneusersworldwide, (23.03.2018).
  • Tecim, V. (2018). Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü. http://debis.deu.edu.tr/userweb//vahap.tecim/dosyalar/sistemanalizi.pdf (27.03.2018).
  • Tecim, V. ve Gökşen, Y. (2009). Bilişim Teknolojilerinin Üniversitelerde Etkin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yasar University. 4(14).
  • Tekin, B., Taytaş E.F., İrge E. ve Dinçer K. (2015). Türkiye’de Mobil Üniversite Uygulamaları. Akademik Bilişim Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Yükseköğretim Bilgi Sistemi (2018). Yabancı Diller Yüksekokulu Sayıları. http://istatistik.yok.gov.tr (27.03.2018).
  • 21. Yüzyıl Öğrenme Çerçevesi. http://www.p21.org/about-us/our-history, (27.03.2018).
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Timuçin Han 0000-0003-1835-810X

Vahap Tecim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Han, T., & Tecim, V. (2019). ÜNİVERSİTELERİN YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULLARINDA ETKİLEŞİMLİ BİLGİ İHTİYACININ ANALİZİ VE BUNA UYGUN MOBİL GELİŞTİRME. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 5(1), 86-108.