Bu çalışma, öğrenme-öğretme sürecinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve mesleki benlik algısı üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, karma yöntem araştırmalarından sıralı açıklayıcı tasarım kullanılmıştır. Araştırma için uygun görülen duyuşsal eğitim dersinin seçmeli ders olması ve tek şubeden oluşması sebebiyle; araştırma yöntemi olarak yarı-deneysel desenlerden tek grupta ön test-son test düzenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören ve duyuşsal eğitim dersini alan 36 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma süreci, yaratıcı drama yöntemi kullanılarak planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın nitel verileri Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği (Üstüner, 2006) ve Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği (Arıcak, 2001) kullanılarak toplanmıştır. Tüm veri toplama araçları uygulama öncesi ön test ve uygulama sonrası son test olarak uygulanmıştır. Toplanan veriler bağımlı gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Görüşme formu kullanılarak toplanan nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yaratıcı drama ile işlenen duyuşsal eğitim dersinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygısından alınan puanlar üzerinde anlamlı farklılık yaratmadığı belirlenmiştir. Ancak görüş alma formundan elde edilen cevaplara göre, süreç sonunda öğretmenlik kimliğini benimsemiş oldukları görülmektedir.
Yaratıcı drama Sınıf öğretmeni eğitimi Öğretmen adayı Tutum Benlik saygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International