Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF RESEARCHES ON LEADERSHIP SKILLS BETWEEN 1997-2017 YEARS BY CONTENT ANALYSIS

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 62 - 80, 31.05.2017
https://doi.org/10.11611/yead.320165

Öz








The aim of this study is to evaluate published articles between 1997-2017 (February ) by the
method of content analysis, related with ‘leadership skills’. In the study, firstly the concept of
'leadership skills' was searched for abstracts, titles, index and topics from YÖKTEZ and ULAKB
M
Archives for national publications and 8 SSCI journals were reached which consists leadership  
concept in the title in the Web of Science Social Sciences Citation Index (the databases Scopus, Wiley,
Sage, Sciencedirect and Taylor & Francis). A total of 43 publications were included in the content
analysis. According to the results; most of the publications were made in 2016, predominantly
quantitative research methods were used, studies are carried out at the individual level, made in the
Marmara Region and the United State and 65.12% of the publications are published in the field of
education and 34.88% in the field of business. 








Kaynakça

  • Akdemir T. (2007).Kara Harp Okulunda Okuyan Ve Olimpik Spor Takımlarında Yer Alan 4. Sınıf Öğrencilerle, Yer Almayan Öğrencilerin Liderlik Özelliklerinin Araştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Alkan, Y. (2009). “Bir lider yetişiyor” programının 10.sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, M. C., ve Özgan, H., (2015). Öğretmen Liderlik Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulanan Programa İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimleri Dergisi, 3(21), 459-474
  • Avery, G. C. ve Ryan, J. (2002). Applying Situational Leadership İn Australia. Journal Of Management Development, 21(4), 242-262.
  • Balkar B.(2012). Ortaöğretim Okulu Müdürlerinin Liderlik Becerilerinin Bilgi Yönetimi Süreç Yeterliklerindeki Rolü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Balkar, B., ve Şahin, S. (2012). Okul Müdürlerinin Bilgi Yönetimi Süreç Yeterliklerinin Ve Liderlik Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 178-188.
  • Bass, B. M. (1990). From Transactional To Transformational Leadership: Learning To Share The Vision. Organizational Dynamics, 18(3), 19-31.
  • Bass, B. M. ve Avolio, B. J. (1994). Transformational Leadership And Organizational Culture. The International Journal Of Public Administration, 17(3-4), 541-554. Bennis, W. (2003), On Becoming a Leader, Basic Books, Cambridge, MA.
  • Blake, R. ve Mouton, J. (1964), The Managerial Grid: The Key to Leadership Excellence, Gulf Publishing Co., Houston, TX.
  • Blanchard, K., Zigarmi, D. ve Nelson, R. (1993). Situational Leadership After 25 Years: A Retrospective, Journal of Leadership Studies, Vol. 1 No. 1, ss. 22-36.
  • Bolman, L. and Deal, T. (2008), Reframing Organizations: Artistry, Choice, and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco, CA..
  • Collins, J. (2001), Good to Great: Why Some Companies Make the Leap and Others Don’t, Harper Collins, New York, NY.
  • Connelly, M. S., Gilbert, J. A., Zaccaro, S. J., Threlfall, K. V., Marks, M. A. ve Mumford, M. D. (2000). Exploring The Relationship Of Leadership Skills And knowledge to leader performance. The Leadership Quarterly, 11(1), 65-86.
  • Çelebi, M. (2002). Doğa Eğitimi Etkinliklerinin, Liderlik Becerilerinin Ortaya Çıkarılmasındaki Rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu.
  • Emir, S., ve Acar, S. (2007). Zekâ-Liderlik İlişkisi: Üstün Zekâlı Olan Ve Olmayan Öğrencilerin Liderlik Becerilerinin Karşılaştırılması. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
  • Erdeveciler Ö. (2016). Yaratıcı Drama Eğitiminin Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Liderlik Becerileri Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erzurum K.(2007). Liderlik Eğitimi Ve Hizmet İçi Eğitimdeki Rolü (Mersin İli Cam Sanayisi İşletmeleri Yöneticilerine Yönelik Bir Uygulama), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fiedler, F. E. (1964). A Contingency Model Of Leadership Effectiveness. Advances İn Experimental Social Psychology, 1, 149-190.
  • Graen, G. B. ve Uhl-Bien, M. (1995). Relationship-Based Approach To Leadership: Development Of Leader-Member Exchange (LMX) Theory Of Leadership Over 25 Years: Applying A Multi-Level Multi-Domain Perspective. The Leadership Quarterly, 6(2), 219-247.
  • Gülbahçe, A., Çetinkaya, S. K., & Özkurt, S. (2016). Üstün Yeteneklı Çocukların Baglanma Bıçımlerı Ve Lıderlık Becerılerı Arasındakı Ilıskılerın Çesıtlı Degıskenler Açısından Incelenmesı. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 73.
  • Gültekin D.G.(2016). MQ: Marketıng Intelligence Quotient And A Scale To Measure It, Master, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahcesehır Unıversıty, İstanbul. Güneş, A. (2010). İlköğretim Çağındaki Üstün Yetenekli Öğrencilerle Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Liderlik Becerilerinin Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Kanungo, R. N. ve Misra, S. (1992). Managerial Resourcefulness: A Reconceptualization Of Management Skills. Human Relations, 45(12), 1311-1332. Kavak, Z. Ö. (2013). İnanna Liderlik Eğitimi Programının Etkililiği: 4. Ve 5. Sınıf Kız Öğrencilerine İlişkin Bir Deneme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Kazancı, N. (2010). İlköğretim Okullarındaki Yöneticilerin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kearns, K. P., Livingston, J., Scherer, S. ve Mcshane, L. (2015). Leadership Skills As Construed By Nonprofit Chief Executives. Leadership & Organization Development Journal, 36(6), 712-727.
  • Kılıç, S. (2007). Teknolojide Yenilik Türüne Göre Önem Kazanan Liderlik Becerileri: Kocaeli Otomotiv Sektöründe Ar-Ge Ve Ür-Ge Departmanlarıyla Karşılaştırmalı Bir Vak’a Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Kırsoy İ.(2015). Okul Müdürlerinin Öğrenen Liderlik Becerileri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Ve Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Kirkpatick, S. A. ve Locke, E. A. (1991). Leadership: Do Traits Matter?. The Executive, 5(2), 48-60.
  • KOÇ, S. B. (2013). İlkokul ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri ile empati eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul ili Sancaktepe ilçesi örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Külekçi, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Temelli Liderlik Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Deneysel Bir Çalışma, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 7, Issue: 22, 56-80.
  • Lord, R. G. ve Hall, R. J. (2005). Identity, Deep Structure And The Development Of Leadership Skill. The Leadership Quarterly, 16(4), 591-615.
  • Lord, R. G., De Vader, C. L. ve Alliger, G. M. (1986). A Meta-Analysis Of The Relation Between Personality Traits And Leadership Perceptions: An Application Of Validity Generalization Procedures. Journal Of Applied Psychology, Vol 71(3), Aug 1986, 402-410.
  • Lyons, J. B. ve Schneider, T. R. (2009). The Effects Of Leadership Style On Stress Outcomes. The Leadership Quarterly, 20(5), 737-748.
  • Miscenko, D., Guenter, H. ve Day, D. V. (2017). Am I a leader? Examining leader identity development over time. The Leadership Quarterly, In Press.
  • Mumford, M. D., Marks, M. A., Connelly, M. S., Zaccaro, S. J., & Reiter-Palmon, R. (2000c). Development Of Leadership Skills: Experience And Timing. The Leadership Quarterly, 11(1), 87-114.
  • Mumford, M. D., Zaccaro, S. J., Connelly, M. S. ve Marks, M. A. (2000a). Leadership Skills: Conclusions And Future Directions. The Leadership Quarterly, 11(1), 155-170.
  • Mumford, M. D., Zaccaro, S. J., Harding, F. D., Jacobs, T. O. ve Fleishman, E. A. (2000b). Leadership Skills For A Changing World: Solving Complex Social Problems. The Leadership Quarterly, 11(1), 11-35.
  • Mumford, T. V., Campion, M. A.. ve Morgeson, F. P. (2007). The leadership skills strataplex: Leadership skill requirements across organizational levels. The Leadership Quarterly, 18(2), 154-166.
  • Ogurlu Ü.(2012). Liderlik Becerileri Geliştirme Programının Üstün Zekalı Olan Ve Olmayan Öğrencilerin Liderlik Becerilerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Özsoy, E. (2010). Liderlik Davranışları İle Cinsiyet İlişkisi: Türkiye'deki Sivil Toplum Kuruluşlarında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Packard, S. H. ve Kauppi, D. R. (1999). Rehabilitation Agency Leadership Style Impact On Subordinates' Job Satisfaction. Rehabilitation Counseling Bulletin, 43(1), 5-11.
  • Reave, L. (2005). Spiritual Values And Practices Related To Leadership Effectiveness. The leadership Quarterly, 16(5), 655-687.
  • Solansky, S. T. (2010). The Evaluation Of Two Key Leadership Development Program Components: Leadership Skills Assessment And Leadership Mentoring. The Leadership Quarterly, 21(4), 675-681.
  • Şen, N. A.. (2011). Öğrenci Algılarına Göre Öğretmenlerin Liderlik Becerileri: İlköğretim Okullarında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Taylor, M. C., Cornelius, C. J. ve Colvin, K. (2014). Visionary leadership and its relationship to organizational effectiveness. Leadership & Organization Development Journal, 35(6), 566-583.
  • Türk Dil Kurumu, www.tdk.gov.tr, Erişim Tarihi: 11.03.2017.
  • Vries, R. E., Roe, R. A. ve Taillieu, T. C. (1998). Need For Supervision: Its İmpact On Leadership Effectiveness. The Journal Of Applied Behavioral Science, 34(4), 486-501.
  • Winston, B. E. ve Patterson, K. (2006). An İntegrative Definition of Leadership. International Journal Of Leadership Studies, 1(2), 6-66.
  • Wright, P. (1996). Managerial Leadership. New York: Routledge.
  • Zaccaro, S. J. (2001). The Nature Of Executive Leadership: A Conceptual And Empirical Analysis Of Success. American Psychological Association.
  • Zaccaro, S. J., Kemp, C. ve Bader, P. (2004). Leader Traits And Attributes. The Nature Of Leadership, 101, 124.

1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 62 - 80, 31.05.2017
https://doi.org/10.11611/yead.320165

Öz

Bu çalışmanın temel amacı;
1997-2017 (Şubat) yılları arasında adında liderlik geçen Social Sciences
Citation Index (SSCI)  dergilerinde ve
ulusal alanyazında “liderlik becerileri” konusunda yapılan yayınların içerik
analizi ile değerlendirilmesidir. Çalışmada öncelikle ulusal alanyazındaki yayınlar
için YÖKTEZ ve ULAKBİM Arşiv’den özet, başlık, dizin ve konularda ‘liderlik
becerileri’ kavramı taranmıştır.  Sonrasında
uluslararası alanyazını daraltmak için Web of Science Social Sciences Citation
Index içerisinde adında liderlik geçen 8 adet dergiye ulaşılmıştır. Bu dergilerin
tarandıkları veri tabanlarında (Scopus, Wiley, Sage, Sciencedirect ve Taylor &
Francis) özet, başlık ve anahtar kelimelerde ‘liderlik becerileri’ kavramı taranmıştır.
İçerik analizine toplam 43 yayın dahil edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre;
yayınlarda daha çok nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, en çok Marmara
Bölgesi ve Amerika’da uygulama yapıldığı ve ağırlıklı olarak 2016 yılında
çalışıldığı ve genellikle birey düzeyinde çalışmalar yapıldığı,  incelenen yayınların  %
65,12’sinin eğitim alanında yazıldığı, işletme alanında ise bu oranın  % 34,88 olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akdemir T. (2007).Kara Harp Okulunda Okuyan Ve Olimpik Spor Takımlarında Yer Alan 4. Sınıf Öğrencilerle, Yer Almayan Öğrencilerin Liderlik Özelliklerinin Araştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Alkan, Y. (2009). “Bir lider yetişiyor” programının 10.sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, M. C., ve Özgan, H., (2015). Öğretmen Liderlik Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Uygulanan Programa İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimleri Dergisi, 3(21), 459-474
  • Avery, G. C. ve Ryan, J. (2002). Applying Situational Leadership İn Australia. Journal Of Management Development, 21(4), 242-262.
  • Balkar B.(2012). Ortaöğretim Okulu Müdürlerinin Liderlik Becerilerinin Bilgi Yönetimi Süreç Yeterliklerindeki Rolü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Balkar, B., ve Şahin, S. (2012). Okul Müdürlerinin Bilgi Yönetimi Süreç Yeterliklerinin Ve Liderlik Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 178-188.
  • Bass, B. M. (1990). From Transactional To Transformational Leadership: Learning To Share The Vision. Organizational Dynamics, 18(3), 19-31.
  • Bass, B. M. ve Avolio, B. J. (1994). Transformational Leadership And Organizational Culture. The International Journal Of Public Administration, 17(3-4), 541-554. Bennis, W. (2003), On Becoming a Leader, Basic Books, Cambridge, MA.
  • Blake, R. ve Mouton, J. (1964), The Managerial Grid: The Key to Leadership Excellence, Gulf Publishing Co., Houston, TX.
  • Blanchard, K., Zigarmi, D. ve Nelson, R. (1993). Situational Leadership After 25 Years: A Retrospective, Journal of Leadership Studies, Vol. 1 No. 1, ss. 22-36.
  • Bolman, L. and Deal, T. (2008), Reframing Organizations: Artistry, Choice, and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco, CA..
  • Collins, J. (2001), Good to Great: Why Some Companies Make the Leap and Others Don’t, Harper Collins, New York, NY.
  • Connelly, M. S., Gilbert, J. A., Zaccaro, S. J., Threlfall, K. V., Marks, M. A. ve Mumford, M. D. (2000). Exploring The Relationship Of Leadership Skills And knowledge to leader performance. The Leadership Quarterly, 11(1), 65-86.
  • Çelebi, M. (2002). Doğa Eğitimi Etkinliklerinin, Liderlik Becerilerinin Ortaya Çıkarılmasındaki Rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu.
  • Emir, S., ve Acar, S. (2007). Zekâ-Liderlik İlişkisi: Üstün Zekâlı Olan Ve Olmayan Öğrencilerin Liderlik Becerilerinin Karşılaştırılması. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
  • Erdeveciler Ö. (2016). Yaratıcı Drama Eğitiminin Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Liderlik Becerileri Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erzurum K.(2007). Liderlik Eğitimi Ve Hizmet İçi Eğitimdeki Rolü (Mersin İli Cam Sanayisi İşletmeleri Yöneticilerine Yönelik Bir Uygulama), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fiedler, F. E. (1964). A Contingency Model Of Leadership Effectiveness. Advances İn Experimental Social Psychology, 1, 149-190.
  • Graen, G. B. ve Uhl-Bien, M. (1995). Relationship-Based Approach To Leadership: Development Of Leader-Member Exchange (LMX) Theory Of Leadership Over 25 Years: Applying A Multi-Level Multi-Domain Perspective. The Leadership Quarterly, 6(2), 219-247.
  • Gülbahçe, A., Çetinkaya, S. K., & Özkurt, S. (2016). Üstün Yeteneklı Çocukların Baglanma Bıçımlerı Ve Lıderlık Becerılerı Arasındakı Ilıskılerın Çesıtlı Degıskenler Açısından Incelenmesı. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 73.
  • Gültekin D.G.(2016). MQ: Marketıng Intelligence Quotient And A Scale To Measure It, Master, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahcesehır Unıversıty, İstanbul. Güneş, A. (2010). İlköğretim Çağındaki Üstün Yetenekli Öğrencilerle Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerin Liderlik Becerilerinin Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Kanungo, R. N. ve Misra, S. (1992). Managerial Resourcefulness: A Reconceptualization Of Management Skills. Human Relations, 45(12), 1311-1332. Kavak, Z. Ö. (2013). İnanna Liderlik Eğitimi Programının Etkililiği: 4. Ve 5. Sınıf Kız Öğrencilerine İlişkin Bir Deneme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Kazancı, N. (2010). İlköğretim Okullarındaki Yöneticilerin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algıları Arasındaki İlişki Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kearns, K. P., Livingston, J., Scherer, S. ve Mcshane, L. (2015). Leadership Skills As Construed By Nonprofit Chief Executives. Leadership & Organization Development Journal, 36(6), 712-727.
  • Kılıç, S. (2007). Teknolojide Yenilik Türüne Göre Önem Kazanan Liderlik Becerileri: Kocaeli Otomotiv Sektöründe Ar-Ge Ve Ür-Ge Departmanlarıyla Karşılaştırmalı Bir Vak’a Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Kırsoy İ.(2015). Okul Müdürlerinin Öğrenen Liderlik Becerileri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Ve Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş.
  • Kirkpatick, S. A. ve Locke, E. A. (1991). Leadership: Do Traits Matter?. The Executive, 5(2), 48-60.
  • KOÇ, S. B. (2013). İlkokul ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin etkileşimsel ve dönüşümsel liderlik becerileri ile empati eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İstanbul ili Sancaktepe ilçesi örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Külekçi, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Temelli Liderlik Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Deneysel Bir Çalışma, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 7, Issue: 22, 56-80.
  • Lord, R. G. ve Hall, R. J. (2005). Identity, Deep Structure And The Development Of Leadership Skill. The Leadership Quarterly, 16(4), 591-615.
  • Lord, R. G., De Vader, C. L. ve Alliger, G. M. (1986). A Meta-Analysis Of The Relation Between Personality Traits And Leadership Perceptions: An Application Of Validity Generalization Procedures. Journal Of Applied Psychology, Vol 71(3), Aug 1986, 402-410.
  • Lyons, J. B. ve Schneider, T. R. (2009). The Effects Of Leadership Style On Stress Outcomes. The Leadership Quarterly, 20(5), 737-748.
  • Miscenko, D., Guenter, H. ve Day, D. V. (2017). Am I a leader? Examining leader identity development over time. The Leadership Quarterly, In Press.
  • Mumford, M. D., Marks, M. A., Connelly, M. S., Zaccaro, S. J., & Reiter-Palmon, R. (2000c). Development Of Leadership Skills: Experience And Timing. The Leadership Quarterly, 11(1), 87-114.
  • Mumford, M. D., Zaccaro, S. J., Connelly, M. S. ve Marks, M. A. (2000a). Leadership Skills: Conclusions And Future Directions. The Leadership Quarterly, 11(1), 155-170.
  • Mumford, M. D., Zaccaro, S. J., Harding, F. D., Jacobs, T. O. ve Fleishman, E. A. (2000b). Leadership Skills For A Changing World: Solving Complex Social Problems. The Leadership Quarterly, 11(1), 11-35.
  • Mumford, T. V., Campion, M. A.. ve Morgeson, F. P. (2007). The leadership skills strataplex: Leadership skill requirements across organizational levels. The Leadership Quarterly, 18(2), 154-166.
  • Ogurlu Ü.(2012). Liderlik Becerileri Geliştirme Programının Üstün Zekalı Olan Ve Olmayan Öğrencilerin Liderlik Becerilerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Özsoy, E. (2010). Liderlik Davranışları İle Cinsiyet İlişkisi: Türkiye'deki Sivil Toplum Kuruluşlarında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Packard, S. H. ve Kauppi, D. R. (1999). Rehabilitation Agency Leadership Style Impact On Subordinates' Job Satisfaction. Rehabilitation Counseling Bulletin, 43(1), 5-11.
  • Reave, L. (2005). Spiritual Values And Practices Related To Leadership Effectiveness. The leadership Quarterly, 16(5), 655-687.
  • Solansky, S. T. (2010). The Evaluation Of Two Key Leadership Development Program Components: Leadership Skills Assessment And Leadership Mentoring. The Leadership Quarterly, 21(4), 675-681.
  • Şen, N. A.. (2011). Öğrenci Algılarına Göre Öğretmenlerin Liderlik Becerileri: İlköğretim Okullarında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Taylor, M. C., Cornelius, C. J. ve Colvin, K. (2014). Visionary leadership and its relationship to organizational effectiveness. Leadership & Organization Development Journal, 35(6), 566-583.
  • Türk Dil Kurumu, www.tdk.gov.tr, Erişim Tarihi: 11.03.2017.
  • Vries, R. E., Roe, R. A. ve Taillieu, T. C. (1998). Need For Supervision: Its İmpact On Leadership Effectiveness. The Journal Of Applied Behavioral Science, 34(4), 486-501.
  • Winston, B. E. ve Patterson, K. (2006). An İntegrative Definition of Leadership. International Journal Of Leadership Studies, 1(2), 6-66.
  • Wright, P. (1996). Managerial Leadership. New York: Routledge.
  • Zaccaro, S. J. (2001). The Nature Of Executive Leadership: A Conceptual And Empirical Analysis Of Success. American Psychological Association.
  • Zaccaro, S. J., Kemp, C. ve Bader, P. (2004). Leader Traits And Attributes. The Nature Of Leadership, 101, 124.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Arslan Bu kişi benim

Özlem Yaşar Uğurlu

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, F., & Yaşar Uğurlu, Ö. (2017). 1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(2), 62-80. https://doi.org/10.11611/yead.320165
AMA Arslan F, Yaşar Uğurlu Ö. 1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Mayıs 2017;15(2):62-80. doi:10.11611/yead.320165
Chicago Arslan, Fatma, ve Özlem Yaşar Uğurlu. “1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15, sy. 2 (Mayıs 2017): 62-80. https://doi.org/10.11611/yead.320165.
EndNote Arslan F, Yaşar Uğurlu Ö (01 Mayıs 2017) 1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15 2 62–80.
IEEE F. Arslan ve Ö. Yaşar Uğurlu, “1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 2, ss. 62–80, 2017, doi: 10.11611/yead.320165.
ISNAD Arslan, Fatma - Yaşar Uğurlu, Özlem. “1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15/2 (Mayıs 2017), 62-80. https://doi.org/10.11611/yead.320165.
JAMA Arslan F, Yaşar Uğurlu Ö. 1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15:62–80.
MLA Arslan, Fatma ve Özlem Yaşar Uğurlu. “1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 2, 2017, ss. 62-80, doi:10.11611/yead.320165.
Vancouver Arslan F, Yaşar Uğurlu Ö. 1997-2017 YILLARI ARASINDA LİDERLİK BECERİLERİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15(2):62-80.