Bu çalışmanın amacı; Yükseköğretim kurumlarında girişimcilik eğitimi alan öğrencilerin, ders öncesi ve ders sonrası girişimcilik düzeylerinin saptanması, bu düzeyler arasında anlamlı bir farkındalığın olup olmadığının incelenmesi ve öğrencilerin girişimcilik ruhunun demografik ve çeşitli faktörlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaca bağlı olarak X üniversitesine bağlı bir Meslek Yüksekokulu’nda aktif olarak öğrenim gören 123 öğrenciden anket yöntemiyle veri elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler SPSS programı ile değerlendirilmiş, güvenilirlik, Paired Sample T testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizleri sonucunda; öğrencilerin girişimcilik dersini aldıktan sonraki girişimcilik ruhu düzeyinin, girişimcilik dersini almadan önceki girişimcilik ruhu düzeyine göre istatistikî olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği, girişimcilik eğimi sonrasında öğrencilerin girişimcilik ruhunun arttığı ve gerçekleştirilen girişimcilik eğitiminin yüksek düzeyde başarı sağladığı saptanmıştır. Farklılık analizleri sonucunda, erkek öğrencilerde kadın öğrencilere göre girişimcilik ruhunun daha yoğun olduğu, bir işletmeyi yönetebilecek sorumluluk alabileceğini ifade eden öğrencilerde girişimcilik ruhunun daha baskın olduğu, ileride özel sektörde çalışmak isteyen öğrencilerde girişimcilik ruhunun daha yüksek olduğu ve daha önce KOSGEB hakkında bilgisi olan öğrencilerde girişimcilik ruhunun daha yoğun olduğu belirlenmiştir.
Girişimcilik Yükseköğretim Mesleki İşgücü Girişimcilik Eğitimi
The aim of this study is to determine the pre-course and post-course entrepreneurship levels of students who study entrepreneurship in higher education institutions; to examine if there is a significant difference between these levels and to determine whether the entrepreneurship spirit has a significant difference according to demographic and various factors. Therefore, the data has been obtained from 123 students who are actively trained in a Vocational School of X University by questionnaire method. The obtained data has been analyzed by using the SPSS program, reliability test, Paired Sample T test, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis H test. As a result, it was found that the entrepreneurship spirit level of the students after the entrepreneurship courses showed a statistically significant difference compared to their entrepreneurship spirit level before the course and that the entrepreneurship spirit of the students increased after training. In addition, the entrepreneurship training has also been found to be successful at a high level. The findings of the difference analysis highlight that male students had more entrepreneurial spirit than female students; the entrepreneurship spirit is more dominant in the students who express that they can take responsibility of managing an enterprise; the entrepreneurial spirit is higher in the students who want to work in the private sector in the future and the entrepreneurial spirit is more intense in the students who had knowledge about KOSGEB.
Entrepreneurship Higher Education Occupational Workforce Entrepreneurship Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3 |