Bu
çalışma perakende yenilikçiliği ve bölgesel inovasyon sistemleri arasındaki bağıntının
kümeleme analizi yöntemiyle incelenmesini kapsamaktadır. Araştırmanın amacı
perakende yenilikçiliği tutumu ve bölgesel inovasyon sistemleri arasındaki
bağıntıyı ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ana kütlesini Türkiye Perakendeciler
Federasyonuna üye perakendeciler oluşturmaktadır. Araştırmada telefon
yöntemiyle toplanan anket verileri iki adımlı kümeleme analizine tabi
tutulmuştur. Araştırma sonucunda
perakende yenilikçiliklerine göre dört küme elde edilmiştir. Her bir kümedeki
perakendecilerin bölgesel inovasyon indeks puanları ve perakende yenilikçiliği
tutumları karşılaştırılmıştır. Perakende yenilikçiliği gelişmiş ülkelerde
önemli görülmektedir. Günümüzde perakendecilik üretici ve tüketici arasındaki
dengesizlikleri giderebilmesinden dolayı ekonomide önemli bir yer edinmiştir.
Gelişmekte olan ülkeler de bu nedenle perakendeciliği ekonomik kalkınmanın bir
aracı olarak önemli konumda görmektedirler. Araştırma bölgesel inovasyon
sistemleri ve perakendeci yenilikçilik tutumlarının bir arada incelendiği özgün
bir çalışmadır.
Perakendecilik Perakende İnovasyonu Bölgesel İnovasyon Sistemleri Kümeleme Analizi
This study involves analyzing the link between retail
innovation and regional innovation systems by clustering analysis. The aim of
the research is to reveal the link between the attitude of retail innovation
and the regional innovation systems. The research was carried out for all of
Turkey Retailers Federation members. Survey data gathered by telephone method
in the study were subjected to two step cluster analysis. As a result of
research, four clusters were obtained according to retail innovations.
The
regional innovation index scores and retail innovativeness attitudes of each
cluster retailer were compared. Retail innovation is seen as important in
developed countries. Today, retailing has taken an important place in the
economy because of the imbalances between producers and consumers. Developing
countries, therefore, see retailing as an important means of economic
development. The research is a unique study in which regional innovation
systems and retailer attitudes are examined together.
Retailing Retail Innovation Regional Innovation Systems Clustering Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 2 |