Hazır giyim işletmeleri, hizmet sektörü içerisinde müşteri ile ilişkilerin yoğun olarak yaşandığı bir yerdir. Bu tip işletmelerde çalışanlar, hem müşterinin isteklerini karşılamak için çaba harcarken öte yandan işletme içerisinde yatay ve dikey yönlü ilişkilerini de yönetmek durumunda kalmaktadırlar. Hazır giyim perakende satış hizmetleri bünyesinde, çalışanların duygusal emek davranışlarının kontörlünün sağlanarak olumlu yönde geliştirilmesi çalışanların karşılık beklemeksizin gönüllü bir şekilde ve görevlerinden fazlasını yerine getirmelerini, işletmeye ve işe bağlılıklarının sağlanmasını, işletme içindeki çevresine güven duymasını, iş tatmininin artmasını ve beraberinde işe karşı motivasyonunun üst seviyelere çıkmasını ve böylelikle çalışma yaşamı kalitesinin yükselmesini de beraberinde getirecektir. Özellikle hizmet işletmelerinde insan kaynakları yönetimi politikalarının insanların duygularını ve sosyal durumlarını da göz önüne alarak oluşturulması personelin örgütsel vatandaşlık davranışı gösterme eğilimine katkı sağlayabilecektir.
Çalışmada, Türkiye'de yaygın bir mağaza ağı olan hazır giyim firmasının çalışanları ele alınmıştır. Amaç, çalışanların duygusal emek bağlamında göstermiş oldukları davranış durumlarını ele alarak duygusal emek davranışlarıyla örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanı sıra demografik değişkenlere göre duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık boyutlarındaki farklılıklar incelenmiştir.
Duygusal Emek Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Hazır Giyim Sektörü
Garment enterprises are a place where customer relations are experienced intensely within the service sector. Within the scope of garment retail sales services, controlling the emotional labor behaviors of the employees and developing them positively will enable the employees to perform more than their duties voluntarily and without expecting anything in return, to ensure their commitment to the business and the work, to trust the environment within the business, to increase job satisfaction and to increase motivation towards work levels and thus the increase in the quality of working life. Especially in service businesses, the formation of human resources management policies by taking into account the emotions and social situations of people may contribute to the tendency of the personnel to exhibit organizational citizenship behavior.
In the study, the garment company employees have dealt with a widespread network of stores in Turkey. The aim of this study is to examine the behavioral situations of employees in the context of emotional labor and to examine the relationship between emotional labor behaviors and organizational citizenship behaviors. In addition, differences in the dimensions of emotional labor and organizational citizenship according to demographic variables were examined.
Emotional Labor Organizational Citizenship Behaviour Garment Sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 2 |