Bu çalışmanın amacı, modanın ve moda endüstrisinin özellikle de 1980’li yıllardan sonra, kadını estetik ve
güzel olma yolunda toplumsal bir proje haline getirerek, bedeni nasıl daha fazla görünür kıldığını değerlendirmektir.
Giyimin katı kurallarının gevşediği 20. Yüzyılın sonunda kapitalizm, dünyanın hemen her yerinde insanlara
temel yaşam biçimleri sunarken bu süreçte ortaya çıkan ürünlerin tüketicisi olmak için bir dizi kural ve sembolü
öğrenme koşulunu da zorunlu hale getirmektedir.
Sonuç olarak çeşitli sosyolojik çözümlemelerde de başat bir yer tutan beden kavramı ele alındığında, artık yeni
“tasarı beden” leri tanımlayan belirgin bir dönüşüm sürecine girilmiştir. Bu dönüşüm süreci içinde de, modanın
kadın bedenini tasarlamasındaki etkisi oldukça güçlü bir şekilde belirginleşmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2009 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.