Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 21, 61 - 75, 28.01.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.471813

Öz

Kaynakça

  • Adar, Ç. , Kor, G. (2016), “Konservatuvarda Eğitim Alan Öğrencilerin Diğer Sanat Dallarına Yönelik Algısını Üzerine Bir İnceleme” Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 30, Eylül 2016, s. 393-409, Doi Number :http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.1344
  • Aykaç, N., Aydın, H., Gülbahar, Y., Özdemir, O., Menteşe, S., Eronat, A., Uzunca, Ş. (2006). Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama ve uygulama. (1. Basım). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Bilgin, N. (1984). “Müzik İletişim Ekolojisi ve Müzik Tüketim Alanının Programlanması” 1.Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları
  • Coşkuner, S. (2007). Türkiye`de Anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dağdeviren, M.H. (2017), Türkiye’de Okul Öncesi Müzik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1993/2016), Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Tamamlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sivas
  • Ekiz, Durmuş (2003), Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İslamoğlu A.H. ve Alnıaçık, Ü. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları
  • Morgül, M. (2001). Müzik Nasıl Öğretilir, Ankara: Yurt Renkleri Yayın Evi
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Somakçı, P. (1999). Türk Müziği Nazariyat ve Solfeji, İstanbul: Bemol Müzik Yayınları
  • Türkmen, Uğur, (2010), Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri, Elementary Education Online, 9(3), 960-970
  • UÇAN, A. (1994). Müzik Eğitiminde Kavramlar- İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayın Evi
  • Uçan, A. (1977), Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeler yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Tanrıöver, U.A., Tanrıöver, G.B. (2015), Genel, Özengen Ve Mesleki Müzik Eğitimi Süreci İçinde Verilen Keman Eğitiminde Karşılaşılabilecek Olası Güçlükler, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 32 , p. 555-567, Winter III.

İlköğretim Müzik Derslerinde Türk Müziği Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Sayı: 21, 61 - 75, 28.01.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.471813

Öz



Müzik eğitimi, her döneminde farklı gelişmelere açık
kültürel değerlerine önem veren bireylerin ve toplumların yaşantısında önemli
bir yere sahiptir. Ülkemizde müzik eğitimi; amatör, mesleki ve genel müzik
eğitimi olarak üç farklı adlandırma altında fakat birbiriyle doğrudan ilişkili
olarak sürdürülmektedir. Müzik eğitimi ile ilk olarak eğitim almaya
başladığımız ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde tanışırız. Burada aldığımız
eğitim flüt ve melodika ağırlıklı bir eğitim şeklinde gerçekleşir. Son yıllarda
konservatuvarlara da öğretmenlik hakkı verilmesi ile birlikte okullarda Türk
müziği çalgıları da derslerde dinletilmeye başlanmıştır.



Bu çalışma, okullarda
verilen müzik dersinde Türk müziğini kullanma durumları ve Türk müziğine bakış
algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilecek
verilere ulaşabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden görüşme formu
ve anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın müzik eğitimine yönelik alanlarda
yapılan çalışmalara

Kaynakça

  • Adar, Ç. , Kor, G. (2016), “Konservatuvarda Eğitim Alan Öğrencilerin Diğer Sanat Dallarına Yönelik Algısını Üzerine Bir İnceleme” Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 30, Eylül 2016, s. 393-409, Doi Number :http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.1344
  • Aykaç, N., Aydın, H., Gülbahar, Y., Özdemir, O., Menteşe, S., Eronat, A., Uzunca, Ş. (2006). Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama ve uygulama. (1. Basım). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Bilgin, N. (1984). “Müzik İletişim Ekolojisi ve Müzik Tüketim Alanının Programlanması” 1.Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu Bildirileri, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları
  • Coşkuner, S. (2007). Türkiye`de Anadolu güzel sanatlar liseleri (yaylı çalgılar) bireysel çalgı eğitimi dersinde piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dağdeviren, M.H. (2017), Türkiye’de Okul Öncesi Müzik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1993/2016), Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Tamamlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sivas
  • Ekiz, Durmuş (2003), Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İslamoğlu A.H. ve Alnıaçık, Ü. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları
  • Morgül, M. (2001). Müzik Nasıl Öğretilir, Ankara: Yurt Renkleri Yayın Evi
  • Say, A. (2005). Müzik Sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Somakçı, P. (1999). Türk Müziği Nazariyat ve Solfeji, İstanbul: Bemol Müzik Yayınları
  • Türkmen, Uğur, (2010), Çocuğun Bireysel Toplumsal ve Kültürel Gelişiminde Amatör Müzik Eğitiminin Yeri Problemleri ve Çözüm Önerileri, Elementary Education Online, 9(3), 960-970
  • UÇAN, A. (1994). Müzik Eğitiminde Kavramlar- İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayın Evi
  • Uçan, A. (1977), Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-ilkeler yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara
  • Tanrıöver, U.A., Tanrıöver, G.B. (2015), Genel, Özengen Ve Mesleki Müzik Eğitimi Süreci İçinde Verilen Keman Eğitiminde Karşılaşılabilecek Olası Güçlükler, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 32 , p. 555-567, Winter III.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Çağhan Adar 0000-0002-6096-9054

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2018
Kabul Tarihi 24 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Adar, Ç. (2019). İlköğretim Müzik Derslerinde Türk Müziği Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Yedi(21), 61-75. https://doi.org/10.17484/yedi.471813

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.