Müzik eğitimi, her döneminde farklı gelişmelere açık
kültürel değerlerine önem veren bireylerin ve toplumların yaşantısında önemli
bir yere sahiptir. Ülkemizde müzik eğitimi; amatör, mesleki ve genel müzik
eğitimi olarak üç farklı adlandırma altında fakat birbiriyle doğrudan ilişkili
olarak sürdürülmektedir. Müzik eğitimi ile ilk olarak eğitim almaya
başladığımız ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde tanışırız. Burada aldığımız
eğitim flüt ve melodika ağırlıklı bir eğitim şeklinde gerçekleşir. Son yıllarda
konservatuvarlara da öğretmenlik hakkı verilmesi ile birlikte okullarda Türk
müziği çalgıları da derslerde dinletilmeye başlanmıştır.
Bu çalışma, okullarda
verilen müzik dersinde Türk müziğini kullanma durumları ve Türk müziğine bakış
algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilecek
verilere ulaşabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden görüşme formu
ve anket tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın müzik eğitimine yönelik alanlarda
yapılan çalışmalara
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.