Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 22, 129 - 139, 22.07.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.539987

Öz

Kaynakça

  • Benjamin, W. (2004). Pasajlar. Çev., Ahmet Cemal. İstanbul:Yapı Kerdi Yayınları.
  • Cheng, W. (2011). “New Topographics”: Locating Epistemological Concerns in the American Landscape.” American Quarterly, 63:151–162.
  • Cosgrove, D. E. (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. Madison,Wisconsin: University of Wisconsin Press.
  • Crary, J. (2002). Gözlemcinin Teknikleri: Ondokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. Çev., Elif Daldeniz. İstanbul: Metis.
  • Finney, G. (2006), Visual Culture in Twentieth-century Germany. Bloumington: Indiana University Press.
  • James, S. E. (2009). “Subject, object, mimesis: The aesthetic world of the Bechers’ photography.” Art History, 32: 875–893.
  • Kracauer, S. (2009). “Photography.” Critical Inquiry, 19(3): 421–436.
  • Mitchell, W.J. T. (2005). “Imperial Landscape.” Power and Landscape, William. J. Thomas Mitchell (der.) içinde. Chicago: University of Chicago Press. 5-34. North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret. Çev., Taciser Ulaş Belge. İstanbul: İletişim.
  • Oakes T., Price P. L. (2008). “Introduction to Part Three.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. London: Routledge. 149-152.Price, M. ve Lewis, M. (1993). “The Reinvention of Cultural Geography”. Annals of the Association of American Geographers, 83(1), 1–17.
  • Sauer, C. O. (2008). “The Morphology of Landscape.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde 96-104.
  • Schama, S. (1996). Landscape And Memory. London: Vintage.
  • Watts, M., vd. (2000). The Dictionary of Human Geography. Oxford: Wiley-Blackwell. Williams, R. (1985). Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. New York: Oxford University Press.

Kültürel Topoğrafya Temsili Olarak Manzara Fotoğrafı

Yıl 2019, Sayı: 22, 129 - 139, 22.07.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.539987

Öz

Bu çalışmada manzara resminin ve sonrasında manzara fotoğrafında sanatçının çağdaş deneyim evrenlerini temsil etme sürecinde etkili olan dinamikleri sorgulamaktadır. Coğrafi bir kavram olan manzaranın temsile konu olan fiziksel varlığının geçirdiği dönüşümün modern ve modern sonrasındaki temsil deneyimleri ile örneklenmektedir. Manzaranın özellikle insan varlığı ile dolayısıyla kültürel olan ile buluştuğu örnekler analiz edilerek  sanatçıların öznel ve toplumsal kimliklerinin inşa ediliği alan olarak değerlendirilmektedir. 

 

Bu bağlamda çalışma, öncelikle doğal manzara ve kültürel manzara arasından ayrım yapmaktadır. Avrupa manzara resmi geleneğinden dönüşerek, modern ve modern sonrası sanatsal deneyimlerde kültürel manzara kavramının nasıl temsile konu olduğu çalışmanın temel çerçevesini oluşturmaktadır. Kültürün fiziksel manzara üzerindeki dönüştürücü etkisinin, temsil ile araçsallaşması özellikle 19 ve  erken 20. Yüzyıl modern fotoğraf çalışmalarında, ardından 20. Yüzyıl ikinci yarısında biçimlenen çağdaş fotoğraf uygulamalarında izleri sürülmektedir. 

Kaynakça

  • Benjamin, W. (2004). Pasajlar. Çev., Ahmet Cemal. İstanbul:Yapı Kerdi Yayınları.
  • Cheng, W. (2011). “New Topographics”: Locating Epistemological Concerns in the American Landscape.” American Quarterly, 63:151–162.
  • Cosgrove, D. E. (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. Madison,Wisconsin: University of Wisconsin Press.
  • Crary, J. (2002). Gözlemcinin Teknikleri: Ondokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. Çev., Elif Daldeniz. İstanbul: Metis.
  • Finney, G. (2006), Visual Culture in Twentieth-century Germany. Bloumington: Indiana University Press.
  • James, S. E. (2009). “Subject, object, mimesis: The aesthetic world of the Bechers’ photography.” Art History, 32: 875–893.
  • Kracauer, S. (2009). “Photography.” Critical Inquiry, 19(3): 421–436.
  • Mitchell, W.J. T. (2005). “Imperial Landscape.” Power and Landscape, William. J. Thomas Mitchell (der.) içinde. Chicago: University of Chicago Press. 5-34. North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret. Çev., Taciser Ulaş Belge. İstanbul: İletişim.
  • Oakes T., Price P. L. (2008). “Introduction to Part Three.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. London: Routledge. 149-152.Price, M. ve Lewis, M. (1993). “The Reinvention of Cultural Geography”. Annals of the Association of American Geographers, 83(1), 1–17.
  • Sauer, C. O. (2008). “The Morphology of Landscape.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde 96-104.
  • Schama, S. (1996). Landscape And Memory. London: Vintage.
  • Watts, M., vd. (2000). The Dictionary of Human Geography. Oxford: Wiley-Blackwell. Williams, R. (1985). Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. New York: Oxford University Press.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Tolga Hepdinçler

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2019
Kabul Tarihi 18 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Hepdinçler, T. (2019). Kültürel Topoğrafya Temsili Olarak Manzara Fotoğrafı. Yedi(22), 129-139. https://doi.org/10.17484/yedi.539987

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.