Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Public Art and the Percent for Art Strategy in Izmir

Yıl 2022, İzmir Özel Sayısı, 15 - 32, 30.09.2022
https://doi.org/10.17484/yedi.1144282

Öz

Public art is closely associated with culture-led regeneration, the aesthetics of urban spaces and improvement of the quality of life. The cultural policies of cities is significant for the interest in public art and its contribution to the transformation of the cities. The Percent for Art, a noteworthy strategy, takes place among the methods promoting public art in cities and financing ways of making works of art. With this strategy, a specific amount of the budget of construction investments is allocated for public art. The purpose of this article is to discuss how public art can find more place in cultural policies adopted in Izmir. In line with this purpose, a general overview of public art practice in Izmir is evaluated in the paper. A scenario is developed regarding the implementation of the percent for art strategy in Izmir. The scenario discusses what sort of possible effects would emerge in case the Percent for Art strategy is implemented in Izmir. If the strategy, adopted by many cities in Europe and the USA, is implemented in Izmir, a small share of construction investments will be allocated for public art and a fund will be created. The scenario indicates that the implementation of the Percent for Art strategy in Izmir-Turkey will ensure the continuity of all works related to public art.

Kaynakça

  • Anderson M. (2012). Urban curating: The interspaces of art collaboration in Western Sydney, Space and Culture, 15(4). https://doi.org/10.1177/1206331212460623.
  • Bell, D., & Jayne, M. (2003). Design-led urban regeneration: A critical perspective. Local Economy, 18(2), 121-134. https://doi.org/10.1080/0269094032000061396.
  • Bilsel, F. C. (2009). İzmir’de cumhuriyet dönemi planlaması (1923-1965): 20. yüzyıl kentsel mirası. Ege Mimarlık, 4 (71), 12-17.
  • Buca Belediyesi (2020). Yöresel taşlar Buca’da hayat bulacak. https://buca.bel.tr/Haberler/1940/yoresel-taslar-buca--da-hayat-bulacak.html
  • CowParade (2019). CowParade Salvador, Brazil. http://www.cowparade.com/events/
  • Çakar, N. (2014). Kent, kamusal alan ve anıt heykel ilişkisi. Sanat Dergisi, (26), 37-54. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/45081/563074.
  • Decker, J. (2003). Moo!! Oink!! Neigh!! Twanngg!! themed public sculpture invades American streets. The Journal of American Culture, 25 (1-2), 119-123. https://doi.org/10.1111/1542-734X.00018.
  • Department of Tourism, Culture, Arts, Gaeltacht, Sport and Media (2020). Minister Madigan announces measures to significantly increase funding for public art. https://www.gov.ie/en/press-release/2d2b8-minister-madigan-announces-measures-to-significantly-increase-funding-for-public-art/.
  • Dereli, H. C. (2017). Tasarım kenti olmayı hedefleyen İzmir’in zihinsel altyapısını dönüştürmek için bir etkinlik tasarımı önerisi. Yedi, 17, 25-38. https://dergipark.org.tr/en/pub/yedi/issue/27382/288274.
  • Department of Cultural Affairs and Special Events (2017). Chicago public art plan guidelines. City of Chicago. https://www.chicago.gov/city/en/depts/dca/supp_info/yopa1.html
  • Dickens, L. (2008). Placing post-graffiti: The journey of the Peckham Rock. Cultural Geographies, 15, 471-496. https://doi.org/10.1177/1474474008094317.
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu, EKAP (t.y.a). İhale Arama 2011-2020. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Default.aspx.
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu, EKAP (t.y.b). Sözlük. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Default.aspx.
  • Ergür, G., Avcı, S. ve Ayata, L. (2021). D.E.Ü. G.S.F. heykel bölümü atık malzemeyle heykel çalıştayları. Yedi, 26, 31-49. https://doi.org/10.17484/yedi.936284.
  • Gaziemir Belediyesi (t.y.). Kültür sanat kenti Gaziemir. Erişim tarihi 15 Ağustos 2022. http://www.gaziemir.bel.tr/proje/86/kultur-sanat-kenti-gaziemir.html
  • Gormley, A. (1998). Angel of the North. https://www.antonygormley.com/projects/item-view/id/211#p2
  • Gökçen Dündar, Ş., Ersoy, Z., Alpaslan, H. İ., Coşkun Satırcı, T. D., Sanul, G., Kumral, N., Güçlü, M.,Türkcan, B., Gürel, G., Can, E., Oğuz, S. C., Ersin, S., Gürsoy, S. ve
  • Yaprak Yorğun, B. (2013). İzmir 2012 kültür ekonomisi ve kültür altyapısı envanteri ve İzmir kültür ekonomisi gelişme stratejisi, İzmir Kalkınma Ajansı-İZKA. http://izka.org.tr/wpcontent/uploads/pdf/10_izmir_kultur_ekonomisi_envanteri_ve_kultur_ekonomisi_stratejisi.pdf
  • Gökçen, Ş. (2018). Kamusal sanat ve kültür eksenli kentsel dönüşüm. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat. 3/6, 215-236. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijiia/issue/43126/52266
  • Güler, T. (2016). Büyük mekânların yönlendirme ve işaretleme tasarımında yer imlerinin kullanıcı hareketlerine katkıları. Sanat Dergisi, 28, 130-147. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/711928
  • Güngördü A. ve Eldek Güner H. (2019). 1922 büyük İzmir yangını sonrası İzmir Cumhuriyet Meydanının oluşumu ve mekânsal gelişiminin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi. 11(2), 111-130. https://dergipark.org.tr/en/pub/iaud/issue/44080/543174
  • Hall, T. & Robertson, I. (2001). Public art and urban regeneration: Advocacy, claims and critical debates. Landscape Research, 26 (1), 5-26. https://doi.org/10.1080/01426390120024457
  • Hall, T. & Smith, C. (2005). Public art in the city: meanings, values, attitudes and roles. In M. Miles, & T. Hall (Eds.) Interventions: Advances in art and urban futures (pp. 175-179). Intellect.
  • Hamilton J., Forsyth L. & De Iongh, D. (2001). Public art: A local authority perspective. Journal of Urban Design. 6(3), 283-296. https://doi.org/10.1080/13574800120105797
  • Hrastar, T. (2018). Percent for art in building investment projects; initiatives and ordinances in the second half of the 20th century in Croatia and worldwide. Prostor: znanstveni časopis za arhitekturu i urbanizam, 26 (1[55]), 68-81. https://doi.org/10.31522/p.26.1(55).5
  • International Olympic Committee. (2016). Three artists to create and share their vision of the games in Rio. https://olympics.com/ioc/news/three-artists-to-create-and-share-their-vision-of-the-games-in-rio
  • İzmir Akdeniz Akademisi. (t.y.a). İzmir Akdeniz Akademisi kuruluş hikâyesi. İzmir Büyükşehir Belediyesi. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://www.izmeda.org/?page_id=145
  • İzmir Akdeniz Akademisi. (t.y.b). Kamusal alanda sanat toplantısı. İzmir Büyükşehir Belediyesi. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://www.izmeda.org/?anasayfa_slider=kamusal-alanda-sanat-toplantisi
  • Jacob, J. (1995). An unfashionable audience. In S. Lacy (Ed.), Mapping the terrain: New genre public art (pp. 50-59). Bay Press.
  • Jae Hyo, L. (n.d.). Wood and nail. Retreived February 15, 2018 http://www.leeart.name/board/bbs/board.php?bo_table=nail
  • Jasmi, M. F. & Mohamad, N. H. N. (2016). Roles of public art in Malaysian urban landscape towards improving quality of life: Between aesthetic and functional value. Procedia Social and Behavioral Sciences, 222, 872-880. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.201.
  • Jones, P. & Evans, J. (2013). Urban regeneration in the UK: Boom, bust and recovery. Sage Publications.
  • Jung, T. H., Lee, J., Yap, M. H. & Ineson, E. M. (2015). The role of stakeholder collaboration in culture-led urban regeneration: A case study of the Gwangju project, Korea Cities, 44, 29-39. https://doi.org/10.1016/j.cities.2014.12.003.
  • Karşıyaka Belediyesi (t.y.). Karşıyaka 3. taş heykel sempozyumu başladı. Erişim tarihi 15 Ağustos 2022. https://www.karsiyaka.bel.tr/karsiyaka-3-tas-heykel-sempozyumu-basladi
  • Miles, M. (2007). Cities and culture. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203001097
  • Miller, S. R. (2012). Percent for art programs at public art's frontier. Zoning and Planning Law Report, 35(5), 1-16. https://ssrn.com/abstract=2110341
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2018). Culture and local development. http://www.oecd.org/cfe/leed/venice-2018-conference-culture/documents/Culture-and-Local-Development-Venice.pdf
  • Palmer, J. M. (2012). The politics of the public: public art, urban regeneration and the postindustrial city the case of downtown Denver (Publication No. 3527417) [Doctoral dissertation, University of Colorado at Boulder]. ProQuest Dissertations & Theses Global.
  • Pietsch, P.M. (2013). The State policy briefs series. National Assembly of State Arts Agencies. In K. J. Barsdate (Ed.), Percent for art (pp.1-14). https://nasaa-arts.org/wp-content/uploads/2017/03/NASAAPercentforArtPolicyBrief.pdf
  • Pollock, V. L. & Paddison, R. (2010). Embedding public art: Practice, policy and problems. Journal of Urban Design, 15(3), 335-356. https://doi.org/10.1080/13574809.2010.487810.
  • Portland Public Art Committee. (2009). City of Portland, maine guidelines for the public art ordinance. http://www.portlandmaine.gov/DocumentCenter/View/3418/Public-Art-Guidelines?bidId=
  • Reykjavík Art Museum. (2015). Ásmundur Sveinsson: The water carrier mountain woman http://artmuseum.is/exhibitions/asmundur-sveinsson-water-carrier-mountainwoman
  • Roberts, M. & Marsh, C. (1995). For art's sake: Public art, planning policies and the benefits for commercial property. Planning Practice & Research, 10(2), 189-198. https://doi.org/10.1080/02697459550036702
  • Sabahat, N. S. (2017). Türkiye’de anıt heykelin temsil ve kimlik sorunu. İdil Dergisi, 6 (31), 953-966. https://doi.org/10.7816/idil-06-31-06
  • Sayıştay Başkanlığı. (2014). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2013 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2066-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2017). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2016 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2663-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2018). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2017 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2815-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2019). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2018 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/3019-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2020). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2019 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/3212-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sharp, J., Pollock, V. & Paddison, R. (2005). Just art for a just city: Public art and social inclusion in urban regeneration. Urban Studies, 42 (5/6). 1001–1023. https://doi.org/10.1080/00420980500106963
  • Stefánsson, P. (2021, September 29). Ásmundur’s water carrier. Icelandic Times. https://icelandictimes.com/vatnsberi-asmundar/
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2021). 2022-2024 Dönemi bütçe hazırlama rehberi. https://www.sbb.gov.tr/2022-2024-donemi-butce-cagrisi-ve-eki-butce-hazirlama-rehberi/
  • Tate Modern (n.d.). Community art, Tate Modern. Retrieved July 12, 2022. https://www.tate.org.uk/art/art-terms/c/community-art
  • Tekle, A. M. (2015). Rectifying these mean street: Percent for art ordinances, street furniture, and the new streetscape. Kentucky Law Journal, 104, 409-448.
  • Western Australian Government. (2019). Percent art scheme https://www.wa.gov.au/organisation/department-of-finance/ percent-art-scheme
  • Wong, R. (2014). The purpose of public art in the Canadian suburb: An evaluation of Markham's public art program. [Master Thesis, Toronto Metropolitan University]. https://doi.org/10.32920/ryerson.14646456.v1
  • Yardımcı, S. (2005). Kentsel değişim ve festivalizm: Küreselleşen İstanbul'da bienal. İletişim Yayınları.

İzmir’de Kamusal Sanat ve Sanata Ayrılan Pay Stratejisi

Yıl 2022, İzmir Özel Sayısı, 15 - 32, 30.09.2022
https://doi.org/10.17484/yedi.1144282

Öz

Kamusal sanat, kentlerin kültür-eksenli dönüşümü, kentte yaşam kalitesinin artırılması ve kentsel mekânın estetiği ile yakından ilişkilidir. Kamusal sanat, kentlerin yaygınlaşan ve öne çıkan bir özelliği haline gelmektedir. Kentlerin kültür politikaları, kamusal sanata giderek artan ilginin ve kamusal sanatın kentlerin dönüşümüne olan katkılarının arka planında kayda değer öneme sahiptir. Sanata Ayrılan Pay stratejisi ise kamusal sanatın kentlerdeki varlığını artırmak için uygulanan ve kamusal sanat eserlerinin yapımını finanse etmek için başvurulan en yaygın yöntemler arasındadır. Bu strateji ile inşaat yatırımlarının bütçesinden küçük bir miktar kamusal sanat için ayrılmaktadır. Bu makalenin amacı, kamusal sanatın İzmir'de yürütülen kültür politikaları içerisinde nasıl daha fazla yer bulabileceğini tartışmaktır. Bu amaç doğrultusunda makalede, İzmir'de kamusal sanat uygulamalarına ilişkin genel bir değerlendirme yapılmıştır. Avrupa ve ABD’de birçok kentin benimsediği strateji eğer İzmir’de de uygulanırsa kamusal sanat için inşaat yatırımlarından küçük bir pay ayrılarak bir fon yaratılabilecektir. İzmir'de sanata ayrılan pay stratejisinin uygulanmasına ilişkin öneri senaryo geliştirilmiştir. Sanata ayrılan pay stratejisinin uygulanması durumunda kentte kamusal sanatın varlığına olası etkileri tartışılmıştır. Önerilen senaryo göstermektedir ki sanata ayrılan pay stratejisinin İzmir-Türkiye’de uygulanıyor olması kamusal sanata ilişkin tüm çalışmalarının sürekliliğini sağlayabilecektir.

Kaynakça

  • Anderson M. (2012). Urban curating: The interspaces of art collaboration in Western Sydney, Space and Culture, 15(4). https://doi.org/10.1177/1206331212460623.
  • Bell, D., & Jayne, M. (2003). Design-led urban regeneration: A critical perspective. Local Economy, 18(2), 121-134. https://doi.org/10.1080/0269094032000061396.
  • Bilsel, F. C. (2009). İzmir’de cumhuriyet dönemi planlaması (1923-1965): 20. yüzyıl kentsel mirası. Ege Mimarlık, 4 (71), 12-17.
  • Buca Belediyesi (2020). Yöresel taşlar Buca’da hayat bulacak. https://buca.bel.tr/Haberler/1940/yoresel-taslar-buca--da-hayat-bulacak.html
  • CowParade (2019). CowParade Salvador, Brazil. http://www.cowparade.com/events/
  • Çakar, N. (2014). Kent, kamusal alan ve anıt heykel ilişkisi. Sanat Dergisi, (26), 37-54. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/45081/563074.
  • Decker, J. (2003). Moo!! Oink!! Neigh!! Twanngg!! themed public sculpture invades American streets. The Journal of American Culture, 25 (1-2), 119-123. https://doi.org/10.1111/1542-734X.00018.
  • Department of Tourism, Culture, Arts, Gaeltacht, Sport and Media (2020). Minister Madigan announces measures to significantly increase funding for public art. https://www.gov.ie/en/press-release/2d2b8-minister-madigan-announces-measures-to-significantly-increase-funding-for-public-art/.
  • Dereli, H. C. (2017). Tasarım kenti olmayı hedefleyen İzmir’in zihinsel altyapısını dönüştürmek için bir etkinlik tasarımı önerisi. Yedi, 17, 25-38. https://dergipark.org.tr/en/pub/yedi/issue/27382/288274.
  • Department of Cultural Affairs and Special Events (2017). Chicago public art plan guidelines. City of Chicago. https://www.chicago.gov/city/en/depts/dca/supp_info/yopa1.html
  • Dickens, L. (2008). Placing post-graffiti: The journey of the Peckham Rock. Cultural Geographies, 15, 471-496. https://doi.org/10.1177/1474474008094317.
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu, EKAP (t.y.a). İhale Arama 2011-2020. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Default.aspx.
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu, EKAP (t.y.b). Sözlük. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Default.aspx.
  • Ergür, G., Avcı, S. ve Ayata, L. (2021). D.E.Ü. G.S.F. heykel bölümü atık malzemeyle heykel çalıştayları. Yedi, 26, 31-49. https://doi.org/10.17484/yedi.936284.
  • Gaziemir Belediyesi (t.y.). Kültür sanat kenti Gaziemir. Erişim tarihi 15 Ağustos 2022. http://www.gaziemir.bel.tr/proje/86/kultur-sanat-kenti-gaziemir.html
  • Gormley, A. (1998). Angel of the North. https://www.antonygormley.com/projects/item-view/id/211#p2
  • Gökçen Dündar, Ş., Ersoy, Z., Alpaslan, H. İ., Coşkun Satırcı, T. D., Sanul, G., Kumral, N., Güçlü, M.,Türkcan, B., Gürel, G., Can, E., Oğuz, S. C., Ersin, S., Gürsoy, S. ve
  • Yaprak Yorğun, B. (2013). İzmir 2012 kültür ekonomisi ve kültür altyapısı envanteri ve İzmir kültür ekonomisi gelişme stratejisi, İzmir Kalkınma Ajansı-İZKA. http://izka.org.tr/wpcontent/uploads/pdf/10_izmir_kultur_ekonomisi_envanteri_ve_kultur_ekonomisi_stratejisi.pdf
  • Gökçen, Ş. (2018). Kamusal sanat ve kültür eksenli kentsel dönüşüm. Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat. 3/6, 215-236. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijiia/issue/43126/52266
  • Güler, T. (2016). Büyük mekânların yönlendirme ve işaretleme tasarımında yer imlerinin kullanıcı hareketlerine katkıları. Sanat Dergisi, 28, 130-147. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/711928
  • Güngördü A. ve Eldek Güner H. (2019). 1922 büyük İzmir yangını sonrası İzmir Cumhuriyet Meydanının oluşumu ve mekânsal gelişiminin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi. 11(2), 111-130. https://dergipark.org.tr/en/pub/iaud/issue/44080/543174
  • Hall, T. & Robertson, I. (2001). Public art and urban regeneration: Advocacy, claims and critical debates. Landscape Research, 26 (1), 5-26. https://doi.org/10.1080/01426390120024457
  • Hall, T. & Smith, C. (2005). Public art in the city: meanings, values, attitudes and roles. In M. Miles, & T. Hall (Eds.) Interventions: Advances in art and urban futures (pp. 175-179). Intellect.
  • Hamilton J., Forsyth L. & De Iongh, D. (2001). Public art: A local authority perspective. Journal of Urban Design. 6(3), 283-296. https://doi.org/10.1080/13574800120105797
  • Hrastar, T. (2018). Percent for art in building investment projects; initiatives and ordinances in the second half of the 20th century in Croatia and worldwide. Prostor: znanstveni časopis za arhitekturu i urbanizam, 26 (1[55]), 68-81. https://doi.org/10.31522/p.26.1(55).5
  • International Olympic Committee. (2016). Three artists to create and share their vision of the games in Rio. https://olympics.com/ioc/news/three-artists-to-create-and-share-their-vision-of-the-games-in-rio
  • İzmir Akdeniz Akademisi. (t.y.a). İzmir Akdeniz Akademisi kuruluş hikâyesi. İzmir Büyükşehir Belediyesi. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://www.izmeda.org/?page_id=145
  • İzmir Akdeniz Akademisi. (t.y.b). Kamusal alanda sanat toplantısı. İzmir Büyükşehir Belediyesi. Erişim tarihi 12 Temmuz 2022. https://www.izmeda.org/?anasayfa_slider=kamusal-alanda-sanat-toplantisi
  • Jacob, J. (1995). An unfashionable audience. In S. Lacy (Ed.), Mapping the terrain: New genre public art (pp. 50-59). Bay Press.
  • Jae Hyo, L. (n.d.). Wood and nail. Retreived February 15, 2018 http://www.leeart.name/board/bbs/board.php?bo_table=nail
  • Jasmi, M. F. & Mohamad, N. H. N. (2016). Roles of public art in Malaysian urban landscape towards improving quality of life: Between aesthetic and functional value. Procedia Social and Behavioral Sciences, 222, 872-880. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.201.
  • Jones, P. & Evans, J. (2013). Urban regeneration in the UK: Boom, bust and recovery. Sage Publications.
  • Jung, T. H., Lee, J., Yap, M. H. & Ineson, E. M. (2015). The role of stakeholder collaboration in culture-led urban regeneration: A case study of the Gwangju project, Korea Cities, 44, 29-39. https://doi.org/10.1016/j.cities.2014.12.003.
  • Karşıyaka Belediyesi (t.y.). Karşıyaka 3. taş heykel sempozyumu başladı. Erişim tarihi 15 Ağustos 2022. https://www.karsiyaka.bel.tr/karsiyaka-3-tas-heykel-sempozyumu-basladi
  • Miles, M. (2007). Cities and culture. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203001097
  • Miller, S. R. (2012). Percent for art programs at public art's frontier. Zoning and Planning Law Report, 35(5), 1-16. https://ssrn.com/abstract=2110341
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2018). Culture and local development. http://www.oecd.org/cfe/leed/venice-2018-conference-culture/documents/Culture-and-Local-Development-Venice.pdf
  • Palmer, J. M. (2012). The politics of the public: public art, urban regeneration and the postindustrial city the case of downtown Denver (Publication No. 3527417) [Doctoral dissertation, University of Colorado at Boulder]. ProQuest Dissertations & Theses Global.
  • Pietsch, P.M. (2013). The State policy briefs series. National Assembly of State Arts Agencies. In K. J. Barsdate (Ed.), Percent for art (pp.1-14). https://nasaa-arts.org/wp-content/uploads/2017/03/NASAAPercentforArtPolicyBrief.pdf
  • Pollock, V. L. & Paddison, R. (2010). Embedding public art: Practice, policy and problems. Journal of Urban Design, 15(3), 335-356. https://doi.org/10.1080/13574809.2010.487810.
  • Portland Public Art Committee. (2009). City of Portland, maine guidelines for the public art ordinance. http://www.portlandmaine.gov/DocumentCenter/View/3418/Public-Art-Guidelines?bidId=
  • Reykjavík Art Museum. (2015). Ásmundur Sveinsson: The water carrier mountain woman http://artmuseum.is/exhibitions/asmundur-sveinsson-water-carrier-mountainwoman
  • Roberts, M. & Marsh, C. (1995). For art's sake: Public art, planning policies and the benefits for commercial property. Planning Practice & Research, 10(2), 189-198. https://doi.org/10.1080/02697459550036702
  • Sabahat, N. S. (2017). Türkiye’de anıt heykelin temsil ve kimlik sorunu. İdil Dergisi, 6 (31), 953-966. https://doi.org/10.7816/idil-06-31-06
  • Sayıştay Başkanlığı. (2014). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2013 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2066-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2017). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2016 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2663-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2018). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2017 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/2815-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2019). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2018 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/3019-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sayıştay Başkanlığı. (2020). İzmir Büyükşehir Belediyesi 2019 yılı Sayıştay denetim raporu. https://www.sayistay.gov.tr/reports/download/3212-izmir-buyuksehir-belediyesi
  • Sharp, J., Pollock, V. & Paddison, R. (2005). Just art for a just city: Public art and social inclusion in urban regeneration. Urban Studies, 42 (5/6). 1001–1023. https://doi.org/10.1080/00420980500106963
  • Stefánsson, P. (2021, September 29). Ásmundur’s water carrier. Icelandic Times. https://icelandictimes.com/vatnsberi-asmundar/
  • Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2021). 2022-2024 Dönemi bütçe hazırlama rehberi. https://www.sbb.gov.tr/2022-2024-donemi-butce-cagrisi-ve-eki-butce-hazirlama-rehberi/
  • Tate Modern (n.d.). Community art, Tate Modern. Retrieved July 12, 2022. https://www.tate.org.uk/art/art-terms/c/community-art
  • Tekle, A. M. (2015). Rectifying these mean street: Percent for art ordinances, street furniture, and the new streetscape. Kentucky Law Journal, 104, 409-448.
  • Western Australian Government. (2019). Percent art scheme https://www.wa.gov.au/organisation/department-of-finance/ percent-art-scheme
  • Wong, R. (2014). The purpose of public art in the Canadian suburb: An evaluation of Markham's public art program. [Master Thesis, Toronto Metropolitan University]. https://doi.org/10.32920/ryerson.14646456.v1
  • Yardımcı, S. (2005). Kentsel değişim ve festivalizm: Küreselleşen İstanbul'da bienal. İletişim Yayınları.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Bengi Polat 0000-0002-5901-0591

Şebnem Gökçen 0000-0001-5790-0745

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 23 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 İzmir Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Polat, B., & Gökçen, Ş. (2022). İzmir’de Kamusal Sanat ve Sanata Ayrılan Pay Stratejisi. Yedi15-32. https://doi.org/10.17484/yedi.1144282

Cited By

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.