Günümüz teknoloji cağında birçok yeniliğin farklı alanlarda tecrübe edildiği gibi otomotiv sektörü de bu alanların başında yer almaktadır. Bu tecrübeler sadece otomotiv sektörüyle kalmayıp sektörle bağlantılı diğer tedarikçileri ve anabileşen sağlayıcıları da etkilemektedir (çevreci araçlar, akıllı ulaşım sistemleri, elektro-mobilite, vb.). Bu nedenle, Türk otomotiv sektörünün, küresel pazardaki konumunu koruması ve geliştirmesi için yeni trendleri, yasal düzenlemeleri yakınan takip etmesi ve proaktif tutum sergileyerek rekabet avantajı sağlayıp gelecek planlamalarını geç kalmadan yapması oldukça önemlidir.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki otomotiv sektörünün rekabet yapısını Porter’ın Beş Güç Modeli aracılığı ile analiz ederek genel bir değerlendirme sunmaktır. Yapılan analiz sonucunda ikame ürünlerin tehdidinin düşük olduğu, fakat yeni pazara girişlerin tehdit seviyesinin ve var olan firmalar arası rekabetin yüksek olduğu söylenebilir. Ancak, tedarikçilerin ve alıcıların gücü orta seviyede bulunmuştur.
In the current technology, many innovations are witnessed in various fields and the automotive sector is at the forefront. These experiences do not only affect the automotive industry, but also other suppliers and component providers related to the industry (green vehicles, intelligent transport systems, electromobility, etc.). For this reason, it is very important for the Turkish automotive industry to keep up to date with new trends and legal regulations in order to maintain and improve its position in the global market and adopt a proactive attitude, gain competitive advantage and plan for the future without hesitation close.
The aim of this study is to analyze the competitive structure of the automotive industry in Turkey using Porter's five forces model and to develop a general assessment. As a result of the analysis, it can be stated that the threat from substitute products is low, but the threat from new market entries and competition between existing companies is high. However, the strength of suppliers and buyers was rated as moderate.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 28 |
YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ
Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas
www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com