Günümüzde iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ile birlikte toplumsal yaşamın hemen her alanında etkili bir araç olan internet teknolojileri bireylerin ve toplumların yaşam alanlarında oldukça önemli bir alana işaret etmektedir. Bilgiye erişim, insanlar arası aracılı iletişimin artması ve bu araçların sunmuş olduğu etkileşimlilik gibi unsurları içinde barındıran iletişim biçimi günümüzde yeni medya olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada yeni medyanın özellikleri üzerinde durulmakla birlikte, dijital dönüşüm kavramı üzerinde yürütülen tartışmalara değinilecektir. Bireylerin dijital ortamda varlık göstermesi fiziksel ve sanal ortamlarda çoklu kimliklere sahip olmasını ifade etmektedir. Dijital dönüşüm olanakları ile birlikte geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak internet aracılı sosyal medya platformlarının kullanım biçimlerinde ve kullanım oranlarında da büyük değişimler yaşanmaktadır. Bireyler sosyal medya platformlarında varlık göstermekte, sosyalleşmekte, paylaşımlarda bulunmakta özellikle de mekan farkı bulunmaksızın diğer kişi ya da gruplarla iletişim kurabilmektedir. Bu çalışma özellikle sosyal medya kullanım pratiklerinin kuşaklar arası kullanımına odaklanmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde yeni medyanın gelişim süreci üzerinde durularak sosyal medya kavramı üzerinden ilgili literatür taraması yapılacak olup daha sonra kuşak kavramı ve kuşakların gruplandırılmasına ilişkin alan yazını incelenecektir. Çalışmanın soruları ekseninde kuşaklararası sosyal medya kullanım pratikleri kapsamında sosyal medya kullanıcılarının Facebook sayfaları üzerinden içerik analizi yöntemi ile çözümleme yapılması amaçlanmıştır.
Dijital Dönüşüm Sosyal Medya Kuşak Farklılıkları Sosyal Medya Kullanım Pratikleri
Çalışmalarımıza sunmuş olduğunuz imkanlar için teşekkür ederim. Saygılarımla
In today’ life, with the rapid change in communication technologies, internet technologies, which are an effective tool in almost all areas of social life, point to a very effective area in the lives of individuals and societies. The communication style, which includes elements such as access to information, increased communication between people and the interaction provided by these tools, is defined as new media . In this study, while dwelling on the features of new media, the discussions on the concept of digital transformation will be discussed. Individuals’ presence in the digital environment means having multiple identities in physical and virtual environments. Along with digital transformation opportunities, unlike traditional mass media, there are great changes in the usage patterns and usage rates of internet-based social media platforms. Individuals are present in social media. He/She socializes, shares and especially communicates with other people or groups, regardless of location. This study specifically focuses on the intergenerational use of social media usage practices. In the first part of the study, the development process of new media will be emphasized and the relevant literature will be reviewed on the concept of social media, and then the concept of generation and the field writing on the grouping of generations will be examined. Within the framework of the questions of the study, it was aimed to analyze the social media users on Facebook pages with the method of content analysis within the scope of intergenerational social media usage practices.
Digital Transformation Social Media Generational Differences Social Media Usage
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.