Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Functionality of YouTube's Nudity and Sexual Content Policy Based on User Comments: A Uses and Gratifications Approach

Yıl 2022, Sayı: 13, 188 - 204, 29.12.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1170696

Öz

The fact that YouTube algorithm focuses on quantity has motivated content producers to produce videos that have the potential to generate more clicks, longer viewing, and more comments. It has become controversial whether the videos produced with this motivation overlap with YouTube policies. This work focuses on YouTube's Nudity and Sexual Content Policies. According to that, YouTube (YouTube3, 2021) disallows the purpose of sexual gratification all together. In other words, as a mainstream platform where children can easily access, YouTube cannot position itself in a way that provides sexual gratification. In the literature review, we found no studies that focus on whether YouTube complies with its policy named Nudity and Sexual Content Policies. Reviewing researches on people’s motivations of watching YouTube videos, we found that they seek to understand people’s motivations by asking users. We argue it is difficult to reveal a motivation like sexual gratification by just asking. Surveys also have another problem which is the structured questionnaire that limits the answers a participant can have, thus eliminating the possibility of different motivations. According to the study, analysis of comments on a YouTube video can reveal more concrete data about the motivations for watching that video. By using the Maxqda program, a content analysis was conducted on the users’ comments on NakedbakersTV channel, within the framework of uses and gratifications approach. As a result, we argue that the nudity on YouTube is used by the viewers for sexual gratifications, therefore YouTube does not comply with its own policy.

Kaynakça

  • Arklan, Ü., & Kartal, N. Z. (2018). Y kuşağının içerik tüketicisi olarak youtube kullanımı: kullanım amaçları, kullanım düzeyleri ve takip edilen içerikler üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Biçer, S; & Şener, Y. (2020). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında üniversite öğrencilerinin YouTube kullanım alışkanlıkları. Selçuk İletişim, 13(2), 589-627.
  • Bulut, S. (2020). Ağ toplumunda parasosyal etkileşimi twitter kullanıcı yorumları üzerinden değerlendirmek. İNİF E-Dergi, 5(2), 43-59. https://doi.org/10.47107/inifedergi.808837
  • Google. (t.y.). AdMob, YouTube ve Blogger, YouTube'da nasıl para kazanılır?. Mayıs 26, 2021 tarihinde, https://support.google.com/adsense/answer/72857
  • Güngör, N. (2011). İletişim kuramlar ve yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi.
  • Haridakis, P., & Hanson, G. (2009). Social interaction and co-viewing with YouTube: Blending mass communication reception and social connection. Journal of broadcasting & electronic media, 53(2), 317-335.
  • Hudson, H. K., & Marshall, S. A. (2018). Consequences and predictors of sexting among selected southern undergraduates. International Journal of Sexual Health, 30(1), 20-27.
  • İlhan, E, & Aydoğdu, A. G. (2019). Youtube kullanıcılarının kullanım motivasyonlarının incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 1130-1153. https://doi.org/10.19145/e-gifder.570677
  • Katz, E. (1987). Communication research since Lazarsfeld. Public Opinion Quarterly, 51, 525–545.
  • Kuyucu, M. (2019). Y Kuşağı ve YouTube: Y Kuşağının YouTube Platformunu Kullanım Amaçları. Journal of International Social Research, 12(63).
  • Nakedbakers TV (2019, 16 Nisan). Naked Baking Ep.60 Lemon Pie [Preview] [Video].YouTube https://www.youtube.com/watch?v=1boowz0GpKw
  • Paul, B. (2009). Predicting Internet pornography use and arousal: The role of individual difference variables. Journal of Sex Research, 46(4), 344-357.
  • YouTube1. (2021, Haziran). YouTube about. https://www.YouTube.com/about/
  • YouTube2. (2021, Haziran). Ever wonder how YouTube works? https://www.YouTube.com/intl/tr/howYouTubeworks/ adresinden alındı
  • YouTube3 (2021, Mayıs). Çıplaklık ve cinsel içerik politikaları. https://support.google.com/YouTube/answer/2802002?hl=tr

Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bazlı Olarak Kullanıcı Yorumları Üzerinden YouTube’un Çıplaklık ve Cinsel İçerik Politikasına Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2022, Sayı: 13, 188 - 204, 29.12.2022
https://doi.org/10.55609/yenimedya.1170696

Öz

YouTube’un niceliği teşvik eden yapısı zamanla platfomu ciddi anlamda dönüştürmüştür. Gelir elde etmek veya gelirlerini artırmak isteyen içerik üreticileri daha fazla tık alan, daha uzun süreler izlenen ve daha fazla yorum alan videolar üretme eğilimindedirler. Ekonomik motivasyonla üretilen videoların YouTube politikaları ile örtüşüp örtüşmediği tartışmalı bir hale gelmiştir. YouTube’un Çıplaklık ve Cinsel İçerik Politikası’nda (YouTube3, 2021) cinsel tatmin amaçlı içeriklere izin verilmemektedir. Eş deyişle çocukların da rahatça giriş sağlayabildiği ana akım bir platform olarak YouTube kendini cinsel tatmin sağlayıcı bir şekilde konumlandıramaz. Bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturan bu husus üzerine yapılan literature taramasında YouTube’un çıplaklık ve cinsel içerik ile ilgili politikasına uyup uymadığına dair bir çalışma bulunamamıştır. YouTube üzerine yapılan araştırmalarda, motivasyonlar hep kullanıcılara sorularak tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmaya göre cinsel tatmin amacı gibi bir hususun hem kullanıcılara sorularak elde edilmesi zor olduğu gibi literatürdeki pek çok araştırma hali hazırdaki anket formlarında yapılandırılmış motivasyonları katılımcılara sunarak farklı motivasyonların ortaya çıkma ihtimalini de ortadan kaldırmıştır. Çalışmaya göre bir YouTube videosundaki yorumların analizi o videonun hangi motivasyonlarla izlendiğine dair daha somut verilerle ortaya koyabilir. Bu noktada çalışmanın amacı kullanıcıların YouTube’un politikalarına uygun olmayan kullanım motivasyonları taşıyıp taşımadıklarını tespit etmektir. Çalışmada örneklem olarak seçilen NakedbakersTV isimli kanal özelinde Maxqda programı vasıtasıyla veriler elde edilmiş, bu veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve bulgular yorumlanmıştır. İnceleme sonucunda YouTube’da yer alan çıplaklığın izleyiciler tarafından eğitim alma ve bilgi edinme sınırlarını aşarak cinsel amaçlarla kullanıldığı, dolayısıyla bu videoların dolaşımına izin veren YouTube’un kendi politikasıyla bağdaşmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arklan, Ü., & Kartal, N. Z. (2018). Y kuşağının içerik tüketicisi olarak youtube kullanımı: kullanım amaçları, kullanım düzeyleri ve takip edilen içerikler üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 929-965.
  • Biçer, S; & Şener, Y. (2020). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında üniversite öğrencilerinin YouTube kullanım alışkanlıkları. Selçuk İletişim, 13(2), 589-627.
  • Bulut, S. (2020). Ağ toplumunda parasosyal etkileşimi twitter kullanıcı yorumları üzerinden değerlendirmek. İNİF E-Dergi, 5(2), 43-59. https://doi.org/10.47107/inifedergi.808837
  • Google. (t.y.). AdMob, YouTube ve Blogger, YouTube'da nasıl para kazanılır?. Mayıs 26, 2021 tarihinde, https://support.google.com/adsense/answer/72857
  • Güngör, N. (2011). İletişim kuramlar ve yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi.
  • Haridakis, P., & Hanson, G. (2009). Social interaction and co-viewing with YouTube: Blending mass communication reception and social connection. Journal of broadcasting & electronic media, 53(2), 317-335.
  • Hudson, H. K., & Marshall, S. A. (2018). Consequences and predictors of sexting among selected southern undergraduates. International Journal of Sexual Health, 30(1), 20-27.
  • İlhan, E, & Aydoğdu, A. G. (2019). Youtube kullanıcılarının kullanım motivasyonlarının incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 1130-1153. https://doi.org/10.19145/e-gifder.570677
  • Katz, E. (1987). Communication research since Lazarsfeld. Public Opinion Quarterly, 51, 525–545.
  • Kuyucu, M. (2019). Y Kuşağı ve YouTube: Y Kuşağının YouTube Platformunu Kullanım Amaçları. Journal of International Social Research, 12(63).
  • Nakedbakers TV (2019, 16 Nisan). Naked Baking Ep.60 Lemon Pie [Preview] [Video].YouTube https://www.youtube.com/watch?v=1boowz0GpKw
  • Paul, B. (2009). Predicting Internet pornography use and arousal: The role of individual difference variables. Journal of Sex Research, 46(4), 344-357.
  • YouTube1. (2021, Haziran). YouTube about. https://www.YouTube.com/about/
  • YouTube2. (2021, Haziran). Ever wonder how YouTube works? https://www.YouTube.com/intl/tr/howYouTubeworks/ adresinden alındı
  • YouTube3 (2021, Mayıs). Çıplaklık ve cinsel içerik politikaları. https://support.google.com/YouTube/answer/2802002?hl=tr
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fulya Çeçen 0000-0002-2253-3102

Ahmet Faruk Çeçen 0000-0003-3561-2915

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çeçen, F., & Çeçen, A. F. (2022). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bazlı Olarak Kullanıcı Yorumları Üzerinden YouTube’un Çıplaklık ve Cinsel İçerik Politikasına Yönelik Bir Araştırma. Yeni Medya, 2022(13), 188-204. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1170696