Within the metaverse, users can experience a new social space, as well as create new commercial, cultural and political spaces. In this research too, it is aimed to reveal how individuals who are active on social media platforms perceive the metaverse universe in the context of the theory of diffusion of innovations. At the same time, the direction of the comments (positive-negative-neutral) of social media users towards the metaverse universe is also discussed in the research. The relevant research is structured within the framework of a case study in the tradition of qualitative research. In line with the purpose of the research, maximum variation and criterion sampling, one of the purposive sampling methods, was used. Instagram, Twitter and Facebook platforms were chosen to evaluate different datasets in the context of maximum diversity sampling. The criterion determined in the criterion sampling perspective is that the relevant accounts share information about metaverse. In this direction, Metaversehizm Instagram account, Metaversehism Twitter account and Metaverse Turkey Facebook account were examined. Quantitative and qualitative (thematic) content analysis and descriptive content analysis were performed on the data obtained from the research. According to the results of the analysis, social media users notice metaverse as an innovation and make an effort to understand it as an innovation. At the same time, users have positive and negative perceptions of innovation, and they discuss the distinction between real and digital. Innovative, early adopter and slow-acting users seem to play a role in the emergence of themes.
Metaverse Social Media Digitization Diffusion of Innovations User Perception
Gerçek bir evrenin ötesine işaret eden metaverse; sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, sosyal medya, kripto para gibi kavramları içinde barındıran, bütün dijital dünyayı birleştiren üç boyutlu bir evrendir. Bu evren içinde kullanıcılar, yeni sosyal bir alanı deneyimlemekle birlikte ticari, kültürel ve siyasi yeni alanlar da yaratabilmektedir. Bu noktada metaverse’ün kullanıcılar tarafından yenilik olarak nasıl algılandığı merak edilmektedir. Söz konusu bu araştırmada, sosyal medya platformlarında aktif olan bireylerin, avatarlarla gerçek bir hayatın yansıması olan metaverse evrenini, yenilikleri yayılımı kuramı bağlamında nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Aynı zamanda sosyal medya kullanıcılarının metaverse evrenine yönelik yaptıkları yorumların yönü de (pozitif-negatif-nötr) araştırmada ele alınmaktadır. İlgili araştırma nitel araştırma geleneğinde durum çalışması (case study) çerçevesinde yapılandırılmaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örneklemesi kullanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örneklemesi bağlamında farklı veri setlerini değerlendirmek için Instagram, Twitter ve Facebook platformları seçilmiştir. Ölçüt örnekleme perspektifinde belirlenen ölçüt ise, ilgili hesapların metaverse hakkında bilgi veren paylaşımlarda bulunmasıdır. Bu doğrultuda Metaversehizm Instagram hesabı, Metaversehizm Twitter hesabı ile Metaverse Türkiye Facebook hesabı incelemeye alınmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler üzerinde niceliksel ve niteliksel (tematik) içerik analizi ile betimsel içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, sosyal medya kullanıcıları metaverse’ü yenilik olarak fark etmekte ve yenilik olarak anlaşılması için de çaba göstermektedir. Aynı zamanda kullanıcılar olumlu ve olumsuz yenilik algılarına sahip olmakla birlikte gerçek ve dijital ayrımını tartışmaktadır. İlgili temaların ortaya çıkmasında ise yenilikçi, ilk benimseyici ve yavaş davranan benimseyici kategorisinde yer alan kullanıcıların rolünün bulunduğu görülmektedir.
Metaverse Sosyal Medya Dijitalleşme Yeniliklerin Yayılımı Kullanıcı Algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.