Medya
sektörünün vazgeçilmez kitle iletişim organlarından biri olan televizyon, izleyiciyi
kendine bağlamak için genellikle dizileri kullanır. Gün geçtikçe dizilerin
sayısının artmasıyla yapım şirketleri ortaya çıkardıkları farklı uygulamalarla
rakiplerinden bir adım önde olmaya çalışırlar. Bunun için gelişen rekabet
ortamında yapım şirketleri, pazarlama adına sosyal medyada var olma gibi
çeşitli yollara başvurmanın yanı sıra grafik tasarım bağlamında görsel
göstergeler de kullanmaya başlamıştır. Dizilerin tanınmasında ve tüketicinin
hafızasında yer almasında kullanılan en önemli görsel gösterge logodur. Birkaç
yıl öncesine gidildiğinde dizi filmlerin isimleri, dizi başlangıcında sıradan
bir fontla yazılarak kullanılıyordu. Ancak, bugün hemen hemen her dizi filmine
ait bir logotayp (logotype) bulunmakta ve afiş, reklam ve jenerik gibi çeşitli
yerlerde kullanım alanları mevcuttur. Artık, dizi film logoları imza ya da
görsel bir kimlik görevini üstlenir.
Bu araştırmada yerli ve yabancı dizi film logo örneklerine
yer vererek, logo ile dizi içeriği ilişkisi ve bu logoların estetik nitelikleri
ortaya konulacaktır. Logoların analizleri yapılarak dizilerin kimliğiyle
örtüşen ya da örtüşmeyen noktaları belirlenecektir. Araştırmanın kavramsal
çerçevesi logo kullanan yabancı ve yerli dizilere ait tasarımlarla
sınırlandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur. Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD