Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL OYUNLARDA TİPOGRAFİNİN TASARIMA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 53 - 61, 31.12.2021
https://doi.org/10.47481/yjad.1000614

Öz

Teknoloji, dijital medyayı beraberinde getirdiği gibi değişim hızını, gelişimini ve bunun yayılma sürecini de etkilemektedir. İnsanın dijital ortamlı bir toplumda ihtiyaç duyacağı becerileri geliştirmek için teknoloji ile etkileşim kurması ve bu yöntemleri öğrenmesi gerekir. Elektronik, bilgisayarlı oyuncaklar, çevrimiçi hikâye ve okuma kitapları, bilgisayar, telefon, tabletler ve oyun konsolları için geliştirilen uygulamalar, dijital materyallerin kullanımını da etkileyerek yaygınlaşmasına yardımcı olmuştur. Son dönemlerde hızla artan çevrimiçi oyun ve uygulamaların motive edici yönleri kişinin öğrenmesini kolaylaştırmak açısından zorlukları, iş birliğini, katılımı teşvik edebilir ve problem çözme stratejilerinin geliştirilmesine yardımcı olur. Oyunların eğitici özellikleri üzerine inşa edilmiş ortam tasarımı, öğrenmeyi geliştirmek için uygun bir yol olarak kullanılabilir. Tasarımın hayatın her evresinde vazgeçilmez bir olgu olduğu düşünüldüğünde grafik tasarım öğelerinden tipografi dijital ortamda büyük bir önem taşımaktadır. Tipografinin amacı okuyucunun metni en iyi şekilde anlamasına yardımcı olmaktır. Tipografinin tasarım içindeki vurgusu belirli bir amaca uygun olarak doğru şekilde tasarlanmalıdır. Oyun tasarımında kullanılacak tipografide iletişim sürecini daha iyi anlayabilmek için harfleri düzenleyerek boşluğu dağıtmak ve yazıyı kontrol etmek gibi birçok temel bileşen gereksinim doğrultusunda eklenerek tasarlanmalıdır. Bu çalışmada, dijital oyunlarda tipografinin tasarıma olan etkisi incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akın, E. (2008). Elektronik Spor: Türkiye’deki Elektronik Sporcular Üzerine Bir Araştırma (Cilt Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bellis, M. (2020, Ağustos 27). The History of Spacewar: The First Computer Game. thoughtco.com/history-of-spacewar-1992412 adresinden alındı.
  • Casas-Las Luzzi, F. (2006). Cinedesıgn: Typography And Graphıc Design in M Otion Pictures - The am Pas Awards 1927 To 2004 Best Pictures. Doctor of Philosophy in The Steinhardt School of Education Nex York Univesity, 22-34.
  • Clark, D., Tanner-Smith, E., & Killingsworth, S. (2016). Digital games, design, and learning: A systematic review and meta-analysis. 79–122.
  • Crawford , C. (2000). The Art of Computer Game Design. Washington State University.
  • Henry, L. (2002). Shall We Play a Game. California: Stanford University.
  • https://medium.com/communication-design-fundamentals-spring-2017/typeface-research-garamond-d0e5c7070b3d.
  • https://store.steampowered.com/agecheck/app/246580/ adresinden alındı.
  • https://www.dailybillboardblog.com/2015/11/fallout-4-video-game-billboards.html.
  • https://www.digitalartsonline.co.uk. (2021, 03 20).
  • https://www.digitalartsonline.co.uk/features/typography/heres-everything-you-should-know-about-futura-on-its-90th-anniversary/#3.
  • https://www.gamesdatabase.org. (2021, 04 01).
  • https://www.gamesdatabase.org/media/nintendo-game-boy-advance/artwork-title-screen/wolfenstein-3d.
  • https://www.sitepoint.com. (2021, 04 20). https://www.sitepoint.com/building-a-pong-clone-in-unity-ui-and-gameplay/ Krathwohl, D. (2002). A revision of Bloom’s taxonomy: An overview. Theory Into Practice(41(4)), 212–218.
  • Strizver, I. ( 2006). Type Rules The Designer’s Guide to Professional Typography,, . Canada: John Wiley & Sons, Inc.

THE EFFECT OF TYPOGRAPHY ON DESIGN IN DIGITAL GAMES

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 2, 53 - 61, 31.12.2021
https://doi.org/10.47481/yjad.1000614

Öz

Technology brings digital media with it, as well as affects the speed of change, its development and the process of its spread. In order to develop the skills that a person will need in a society with a digital environment, he needs to interact with technology and learn these methods. Electronics, computerized toys, online story and reading books, applications developed for computers, phones, tablets and game consoles have also influenced the use of digital materials and made them widespread. The motivating aspects of online games and applications, which have increased rapidly in recent times, can encourage challenges, cooperation, participation and help develop problem-solving strategies in order to facilitate one's learning. The environment built on the educational features of games can be used as a convenient way to enhance design and learning. Considering that design is an indispensable phenomenon in every stage of life, typography, one of the graphic design elements, is of great importance in the digital environment. The purpose of typography is to help the reader understand the text in the best possible way. The emphasis of typography in design should be designed correctly, in accordance with a specific purpose. In order to better understand the communication process in typography to be used in game design, many basic components such as distributing space by editing letters and checking the writing should be added and designed in accordance with the requirements. In this study, the effect of typography on design in digital games is examined.

Kaynakça

  • Akın, E. (2008). Elektronik Spor: Türkiye’deki Elektronik Sporcular Üzerine Bir Araştırma (Cilt Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bellis, M. (2020, Ağustos 27). The History of Spacewar: The First Computer Game. thoughtco.com/history-of-spacewar-1992412 adresinden alındı.
  • Casas-Las Luzzi, F. (2006). Cinedesıgn: Typography And Graphıc Design in M Otion Pictures - The am Pas Awards 1927 To 2004 Best Pictures. Doctor of Philosophy in The Steinhardt School of Education Nex York Univesity, 22-34.
  • Clark, D., Tanner-Smith, E., & Killingsworth, S. (2016). Digital games, design, and learning: A systematic review and meta-analysis. 79–122.
  • Crawford , C. (2000). The Art of Computer Game Design. Washington State University.
  • Henry, L. (2002). Shall We Play a Game. California: Stanford University.
  • https://medium.com/communication-design-fundamentals-spring-2017/typeface-research-garamond-d0e5c7070b3d.
  • https://store.steampowered.com/agecheck/app/246580/ adresinden alındı.
  • https://www.dailybillboardblog.com/2015/11/fallout-4-video-game-billboards.html.
  • https://www.digitalartsonline.co.uk. (2021, 03 20).
  • https://www.digitalartsonline.co.uk/features/typography/heres-everything-you-should-know-about-futura-on-its-90th-anniversary/#3.
  • https://www.gamesdatabase.org. (2021, 04 01).
  • https://www.gamesdatabase.org/media/nintendo-game-boy-advance/artwork-title-screen/wolfenstein-3d.
  • https://www.sitepoint.com. (2021, 04 20). https://www.sitepoint.com/building-a-pong-clone-in-unity-ui-and-gameplay/ Krathwohl, D. (2002). A revision of Bloom’s taxonomy: An overview. Theory Into Practice(41(4)), 212–218.
  • Strizver, I. ( 2006). Type Rules The Designer’s Guide to Professional Typography,, . Canada: John Wiley & Sons, Inc.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merva Kelekcı 0000-0002-9670-5771

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kelekcı, M. (2021). DİJİTAL OYUNLARDA TİPOGRAFİNİN TASARIMA ETKİSİ. Yıldız Journal of Art and Design, 8(2), 53-61. https://doi.org/10.47481/yjad.1000614

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD