Amaç: Bu çalışmanın amacı, yaşlı bakımı programı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının
belirlenmesidir.
Materyal ve Metot: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma, yaşlı bakımı programında öğrenim gören 133 öğrencinin
tamamı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve
Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için IBM SPSS 25
programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Kruskall-Wallis ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 20.4±2.31’dir. Öğrencilerin YATÖ toplam puan
ortalaması 84.78±9.24 olup, öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır.
Sadece mezun olduktan sonra yaşlı bireylerle çalışmak istemeyen öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin
olumsuz tutumlarının istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak çalışmada öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına yönelik olumlu tutumlara sahip olduğu
bulunmuştur. Ayrımcılığın önlenmesi ve öğrencilerin olumlu tutumlarını daha fazla geliştirmek için ders
içeriklerinde yaşlıya ilişkin konuların daha fazla vurgulanması diğer sağlık mesleklerinde de yaşlı ayrımcılığını
azaltmada yararlı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci, Yaşlı, Yaşlı ayrımcılığı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |