Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ UYGULAMADAKİ YETERLİLİKLERİ

Yıl 2023, , 26 - 99, 02.03.2023
https://doi.org/10.51947/yonbil.1136176

Öz

Yapılandırmacılığa göre bilgi, bilenden bağımsız bir şekilde dış dünyada var değildir. Bilgi, özneye bağlıdır. Çünkü kişi, bilgiyi diğer kişilerle etkileşerek yapılandırır; bilgiden kendi de çevresi de etkilenir. Bütün öğretmenler öğrencilerinin ne öğrendiği ile ilgilidir ve onların gelişimini takip edebilmek için uygun değerlendirme yöntemlerini bulmak zorundadırlar. Günümüzde yapılandırmacı felsefeyi benimseyen eğitim programlarının ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, alternatif ölçme ve değerlendirme oluşturmakladır. Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının etkili kullanımında öğretmenlerin büyük rolü vardır. Dolayısıyla, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik yeterlilikleri önem kazanmaktadır. Alternatif değerlendirme yaklaşımları ve araçları öğrencinin gerçek yaşamla kendi bilgisi arasında ilişki kurması ve karşılaştığı problemlere çoklu çözüm yolları üretebilmesi için olanak yaratır.

Kaynakça

  • Gray, A.(2014).“Constructivist teaching and learning” http://www.saskschoolboards.ca/old/ResearchAnddevelopment/Research Reports/Instruction/97-07.html . Erişim tarihi: 21 Şubat 2014
  • Gültekin, M. ve Karadağ, R.(2007). “Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2).503-528.
  • Gürdal, A.(2002). Fen öğretiminde metot ve teknikler, İlköğretimde fen eğitimi sempozyumu, Tekirdağ.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Karaaslan 0000-0001-8841-7238

Zafer Yoldaş 0000-0002-1291-3873

Celal Beklen 0000-0003-4137-9443

Hüseyin Öztarhan

Remzi Karakut 0000-0002-5132-4633

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2023
Kabul Tarihi 3 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karaaslan, O., Yoldaş, Z., Beklen, C., Öztarhan, H., vd. (2023). FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ UYGULAMADAKİ YETERLİLİKLERİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(13), 26-99. https://doi.org/10.51947/yonbil.1136176
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.