Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPONSORLUĞUN EĞİTİM KALİTESİNE ETKİSİ

Yıl 2024, , 15 - 32, 16.03.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1358788

Öz

Bu makale nitel araştırma yöntemlerinden doküman tarama modeli kullanılarak yürütülmüş ve sponsorluğun eğitim kalitesine etkisinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda alanyazın taranmış ve eğitim ile sponsorluk kavramları mercek altına alınmıştır. Özellikle sponsorluğun eğitime olan etkileri üzerinde durulmuştur.
Elde edilen bulgular neticesinde sponsorluğun eğitim üzerinde ciddi olumsuz etkilerinin olduğu görülmüştür. Özellikle de eğitim kurumlarının ve öğrencilerin daha başarılı olmaları için ihtiyaçları olan maddi desteğin sağlanması açısından sponsorluk faaliyetleri oldukça önemlidir. Sponsorlar da bu ihtiyaçları karşılamak için finansal kaynaklar sağlarken, aynı zamanda marka değerlerini artırma, imajlarını şekillendirme ve hedef kitlelerle daha etkili iletişim kurma fırsatı bulurlar.

Destekleyen Kurum

Nişantaşı Üniversitesi

Teşekkür

MAKALEMİN YAYINLANMASINDA VERDİĞİNİZ DESTEK VE HASSASİYET İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGILARIMLA...

Kaynakça

  • Bruhn, M. (2010). Sponsoring. Systematische Planung und integrativer Einsatz (5., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage). Wiesbaden: Gabler.
  • Castells, M. (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Cilt 1: Ağ Toplumunun Yükselişi. (Çev. E. Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 97.
  • Covell, D. (2008), “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 17.
  • Çakır, Elif. "Kültür-Sanat Etkinliklerinde Sosyal Medya ve Sponsorlukların Kullanımı: İstanbul Bienali Örneği." Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.15. 4, 2015:1-16.
  • Drees, N. (1992). Sportsponsoring (3. Auflage). Wiesbaden: Springer Fachmedien.
  • Dursun, Mustafa. "Spor Sponsorluğu Olarak Futbol Sponsorluğu." Journal of Management and Economics Research, 13.1. 2014: 1-14.
  • Euler, Dieter ve Hahn, Alois (2007): „Wirtschaftsdidaktik. Bern“. Haupt-Verlag.
  • Geißler, Harald (1994): Bildungsmanagement. Frankfurt am Main, Wien: Lang.
  • Geyer, O. (2008). Einzelsportler-Sponsoring als Instrument der Unternehmenskommunikation. Hamburg: Verlag Dr. Kovac.
  • Gökberk, M. (1997). Aydınlanma Felsefesi, Devrimler ve Atatürk, Yenigün Haber Ajansı A.Ş.
  • Güçlü, M. (2001), “Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, sayı 3.
  • Hançerlioğlu, O. (1995). Düşünce Tarihi Dört Bin Yıllık Düşünce, Sanat ve Bilim Tarihinin Klasik Yapıtları Üzerine Eleştirel İnceleme. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Heaton, H. (1995). Avrupa İktisat Tarihi İlk Çağdan Sanayi Devrimine. (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara:İmge Yayınevi.
  • Hermanns, A. & Marwitz, C. (2008). Sponsoring. Grundlagen, Wirkungen, Management, Markenfuhrung (3., vollständig überarbeitete Auflage). München: Verlag Franz Fahlen GmbH.
  • Hobsbawm, E.J. (2005). Devrim Çağı Avrupa 1789-1848. (Çev. B.S. Şener). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Kavak, Y. ve Burgaz, B. (1994). Eğitim Ekonomisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Mazı, F. (2008). Antik Çağda Düşüncenin Kentsel Mekâna Yansıması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 33–48.
  • Meenaghan, T. (1999). “International Journal of Sports Marketing and Sponsorship” 11:11-23.
  • Nally P. Sponsorship. Ġngiltere, Effective Corporate Relations, 1987; 140-141.
  • Okay, Aydemir, (2012), Sponsorluk, Der Yayınları, İstanbul.
  • Oktay, A. ve Ayhan, H. (2001). 21. Yüzyılda Yeni Eğilimler ve Eğitim. O. Oğuz, A. Oktay, H. Ayhan (Yayına Hazırlayanlar). Yirmibirinci Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Yayıncılık.
  • Peltekoğlu, Filiz B. (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • Polat, S. (2007). Eğitim Politikalarının Sosyal Adalet Açısından Sonuçları Konusunda Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Seufert, Sabine (2013): Bildungsmanagement : Einführung für Studium und Praxis. Bildungsmanagement. Stuttgart: Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
  • Şahin, Murat, Yılgın Selahattin ve Ahmet (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şentürk, Ü. (2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 487–506.
  • Tanilli, S. (2007). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Cilt III XVI. ve XVII. Yüzyıllar: Kapitalizm ve Dünya. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Taşdemir, Erdem (2001). “Hedef Kitleye Ulaşmada Etkili Bir Araç Sponsorluk”. Selçuk İletişim Dergisi 2:97-106. Tezcan Keramettin (2006). “Sponsorluk Harcamalarının Önemi ve Vergisel Boyutu Mali Çözüm” İSMMMO, 78, ss.95-116.
  • Walliser, B. (1995). Sponsoring: Bedeutung, Wirkung und Kontrollmöglichkeiten. Springer-Verlag.
  • Vakil, Arash (2019). "The Effects of Corporate Sponsorship of Artistic Events on Consumers' Attitudes and Purchase Intentions." Journal of Advertising Research.59. 1, 77-91. Yapıcı, M. (2004). Eğitim ve Yabancılaşma, International Journal of Human Sciences, 1(1).
  • Zeller, C. (2001). Sozial Sponsoring. Gewinnbringende Zusammenarbeit zwischen KiTa und Unternehmen, München.

The Effect of Sponsorship on Education Quality

Yıl 2024, , 15 - 32, 16.03.2024
https://doi.org/10.51947/yonbil.1358788

Öz

This article was conducted using qualitative research methods, specifically the document analysis approach, with the aim of examining the impact of sponsorship on educational quality. Within this scope, relevant literature was reviewed, and the concepts of education and sponsorship were thoroughly examined, with a particular focus on the effects of sponsorship on education.

The findings of this study revealed significant negative effects of sponsorship on education. Particularly, the provision of financial support, which is essential for educational institutions and students to excel, was highlighted as a crucial aspect of sponsorship activities. Sponsors, while meeting these needs, also have the opportunity to enhance their brand values, shape their image, and establish more effective communication with their target audience

Kaynakça

  • Bruhn, M. (2010). Sponsoring. Systematische Planung und integrativer Einsatz (5., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage). Wiesbaden: Gabler.
  • Castells, M. (2005). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Cilt 1: Ağ Toplumunun Yükselişi. (Çev. E. Kılıç), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 97.
  • Covell, D. (2008), “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 17.
  • Çakır, Elif. "Kültür-Sanat Etkinliklerinde Sosyal Medya ve Sponsorlukların Kullanımı: İstanbul Bienali Örneği." Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.15. 4, 2015:1-16.
  • Drees, N. (1992). Sportsponsoring (3. Auflage). Wiesbaden: Springer Fachmedien.
  • Dursun, Mustafa. "Spor Sponsorluğu Olarak Futbol Sponsorluğu." Journal of Management and Economics Research, 13.1. 2014: 1-14.
  • Euler, Dieter ve Hahn, Alois (2007): „Wirtschaftsdidaktik. Bern“. Haupt-Verlag.
  • Geißler, Harald (1994): Bildungsmanagement. Frankfurt am Main, Wien: Lang.
  • Geyer, O. (2008). Einzelsportler-Sponsoring als Instrument der Unternehmenskommunikation. Hamburg: Verlag Dr. Kovac.
  • Gökberk, M. (1997). Aydınlanma Felsefesi, Devrimler ve Atatürk, Yenigün Haber Ajansı A.Ş.
  • Güçlü, M. (2001), “Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, sayı 3.
  • Hançerlioğlu, O. (1995). Düşünce Tarihi Dört Bin Yıllık Düşünce, Sanat ve Bilim Tarihinin Klasik Yapıtları Üzerine Eleştirel İnceleme. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Heaton, H. (1995). Avrupa İktisat Tarihi İlk Çağdan Sanayi Devrimine. (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara:İmge Yayınevi.
  • Hermanns, A. & Marwitz, C. (2008). Sponsoring. Grundlagen, Wirkungen, Management, Markenfuhrung (3., vollständig überarbeitete Auflage). München: Verlag Franz Fahlen GmbH.
  • Hobsbawm, E.J. (2005). Devrim Çağı Avrupa 1789-1848. (Çev. B.S. Şener). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Kavak, Y. ve Burgaz, B. (1994). Eğitim Ekonomisi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Mazı, F. (2008). Antik Çağda Düşüncenin Kentsel Mekâna Yansıması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 33–48.
  • Meenaghan, T. (1999). “International Journal of Sports Marketing and Sponsorship” 11:11-23.
  • Nally P. Sponsorship. Ġngiltere, Effective Corporate Relations, 1987; 140-141.
  • Okay, Aydemir, (2012), Sponsorluk, Der Yayınları, İstanbul.
  • Oktay, A. ve Ayhan, H. (2001). 21. Yüzyılda Yeni Eğilimler ve Eğitim. O. Oğuz, A. Oktay, H. Ayhan (Yayına Hazırlayanlar). Yirmibirinci Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Yayıncılık.
  • Peltekoğlu, Filiz B. (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları, İstanbul.
  • Polat, S. (2007). Eğitim Politikalarının Sosyal Adalet Açısından Sonuçları Konusunda Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Seufert, Sabine (2013): Bildungsmanagement : Einführung für Studium und Praxis. Bildungsmanagement. Stuttgart: Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
  • Şahin, Murat, Yılgın Selahattin ve Ahmet (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şentürk, Ü. (2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 487–506.
  • Tanilli, S. (2007). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Cilt III XVI. ve XVII. Yüzyıllar: Kapitalizm ve Dünya. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Taşdemir, Erdem (2001). “Hedef Kitleye Ulaşmada Etkili Bir Araç Sponsorluk”. Selçuk İletişim Dergisi 2:97-106. Tezcan Keramettin (2006). “Sponsorluk Harcamalarının Önemi ve Vergisel Boyutu Mali Çözüm” İSMMMO, 78, ss.95-116.
  • Walliser, B. (1995). Sponsoring: Bedeutung, Wirkung und Kontrollmöglichkeiten. Springer-Verlag.
  • Vakil, Arash (2019). "The Effects of Corporate Sponsorship of Artistic Events on Consumers' Attitudes and Purchase Intentions." Journal of Advertising Research.59. 1, 77-91. Yapıcı, M. (2004). Eğitim ve Yabancılaşma, International Journal of Human Sciences, 1(1).
  • Zeller, C. (2001). Sozial Sponsoring. Gewinnbringende Zusammenarbeit zwischen KiTa und Unternehmen, München.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Özdemir 0009-0009-9672-4882

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2024
Kabul Tarihi 5 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Özdemir, F. (2024). SPONSORLUĞUN EĞİTİM KALİTESİNE ETKİSİ. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(15), 15-32. https://doi.org/10.51947/yonbil.1358788
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.