Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Termal Devre Mülk Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Araştırması

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 260 - 276, 31.12.2017

Öz

Türkiye’de termal devre mülk arzının hızla yaygınlaşmasına rağmen birçok proje çeşitli sebeplerle tamamlanamamaktadır. Bu sebeplerin başında yatırımcıların öz kaynak eksiklikleri, projelerin idealist düşüncelerle olması gerektiğinden çok daha büyük planlanması, bölgede başarılı olmuş bir projenin taklit edilmesi ve belki de en önemlisi müşterilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin analiz edilmeden geleneksel yöntem ve alışkanlıklarla ürünlerin piyasaya sunulması oluşturmaktadır. Bu araştırmada termal devre mülk satın alma kararını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir ölçek geliştirilmiştir. 28 sorudan oluşan ölçek, 0,948 güvenilirliğe (α=0,948) sahiptir.

Kaynakça

  • 634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 23/06/1965.
  • AKTUĞLU, I. K. ve TEMEL, A. (2006). “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? (Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma)”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 43-59.
  • ASLAN, Z., (1996). “Ege Bölgesine Yönelik Termal Turizm Talebinin Analizi ve Termal Turizm İşletme Modeli”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • BECKEN, S. ve GNOTH, J. (2004). “Tourist Consumption Systems Among Overseas Visitors:Reporting on American, German, and Australian Visitors to New Zealand”. Tourism Management, 25 (3), 375-385.
  • BRASSIGTON, F. ve PETTITT, S. (2005). “Essentials of Marketing”. Harlow: Pearson Education Limited.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004). “Veri Analizi El Kitabı”. Ankara: Pegem A Yayıncılık. CEMALCILAR, İ. (1999). “Pazarlama: Kavramlar, Kararlar”. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • CHEN, C. ve TSAI, D. (2007). “How Destination Image and Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions?” Tourism Management, 28 (4), 1115-1122.
  • CORREIA, A. ve PIMPAO, A. (2008). “Decision-Making Processes of Portuguese Tourist Travelling to South America and Africa”. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2 (4), 330-373.
  • DOĞAN, Z . (1987) . “İnsan Davranışları ve İnsan İlişkileri”. İzmir: Uğur Ofset Matbaacılık.
  • DÖNMEZER, S. (1984). “Krimonoloji”. (7. Baskı), Filiz Kitabevi: İstanbul.
  • DURMAZ, Y. (2008). “Tüketici Davranışı”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ERKUŞ, A. (2005). “Bilimsel Araştırma Sarmalı”. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • FILIATRAULT, P. ve RITCHIE, J. R. B. (1980). “Joint Purchasing Decisions: A Comparison of Influence Structure in Family and Couple Decision-Making Units”. The Journal of Consumer Research, 7 (2), 131-140.
  • FORTUNE, F.F. (1978). “Termalizm”. (Çev. Nüzhet Kahraman), Ankara: T.C. Turizm Bankası Yayını.
  • HACIOĞLU, N. (2010). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • HANSEN, T. (2005). Perspectives on Consumer Decision Making: An Integrated Approach. Journal of Consumer Behaviour, 4 (6), 420-437.
  • HAYTA, A. B. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1), 31-48.
  • HORNER, S. ve SWARBROOKE, J. (2007). “Consumer Behaviour in Tourism” (2nd Edition). Oxford: Elsevier Inc.
  • HYDE, K. F. (2008). “Independent Traveler Decision-Making, (Edited by A. G. Woodside)”. Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research (Vol. 2). Bingley: JAI Press.
  • İSLAMOĞLU, A. H. (2000). “Pazarlama Yönetimi: Stratejik ve Global Yaklaşım”. (2. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • İSLAMOĞLU, A. H. ve ALTUNIŞIK, R. (2008). “Tüketici Davranışları”. (2 Baskı), İstanbul: Beta Basım A. Ş.
  • KARADAĞ, L. (2008). “Turizm Tüketicilerin Karar Verme Süreci: Türkiye’yi Ziyaret Eden Aile Grupları Üzerine Bir Araştırma”. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla.
  • KOTLER, P. (2000). “Pazarlama Yönetimi”. (Çev. N. Muallimoğlu), İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • KOTLER, P., BOWEN, J. ve MAKENS, J. (2003). “Marketing for Hospitality and Tourism”. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Third Edition. KOZAK, N. (2006). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • LAKE, L. (2009). “Consumer Behaviour for Dummies”. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • MONTESON, P. A. ve SINFER, J. (1992). “Turn your spa into a winner”. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 33(3): 37-44.
  • MUCUK, İ. (2001). “Pazarlama İlkeleri”, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 14. Basım.
  • ODABAŞI, Y. ve BARIŞ, G. (2003). “Tüketici Davranışı”. (2. Baskı), MediaCat: İstanbul.
  • ONKVISIT, S. ve SHAW J. (2004). “International Marketing: Analysis and Strategy”. (4th Edition), New York: Routledge.
  • ÖRÜCÜ, E. ve TAVŞANCI, S. (2001). “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 3, 92-104.
  • PENPECE, D. (2006). “Tüketici Davranışlarını Belirleyen Etmenler: Kültürün Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş.
  • PETT M. A. ve LACKEY, N. R., SULLIVAN, J. J.. (2003). “Making Sense Of Factor Analysis: The Use of Factor Analysis for Instrument Development in Health Care Research”. (Illustrated Edition), Sage.
  • RIZAOĞLU, B. (2004). “Turizm Pazarlaması”. (4. Baskı), İzmir: Detay Yayınları.
  • TOURİSME DE SANTO (1973). UIOOR 22 Sayılı Raporu, Caracas.
  • UYSAL, A . (1994) . “Turizm Pazarlaması”. Ürünler Matbaası: İzmir.
  • USTA, Ö. (2009). “Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • UYGUR, S. M. (2007). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • WOODSİDE, A. G. ve KING, R. I. (2001). An Updated Model of Travel and Tourism Purchase-Consumption Systems. Journal of Travel & Tourism Marketing, 10 (1), 3-27.
  • YÜKSELEN, C. (2001). “Pazarlama İlkeler-Yönetim”. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • YÜKSELEN, C. (2008). “Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar”. (7. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.

A Research on Developıng a Scale to Define the Factors Effecting the Thermal Timeshare Purchase Desicions

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 4, 260 - 276, 31.12.2017

Öz

Although the supply of thermal timeshare is rapidly increasing in Turkey, many of these projects remain unfinished due to various reasons. The main reasons causing these results are; lack of equity, planning the size of the project much bigger than the ideal size, copying a successful project in the region and mostly, supplying the project to the market with traditional methods and habits rather than analyzing the purchase decisions of the buyers. In this research, a scale is developed to define the factors effecting the thermal timeshare purchase decisions. The scale consisting 28 questions has a reliability of 0,948 (α=0,948). 

Kaynakça

  • 634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 23/06/1965.
  • AKTUĞLU, I. K. ve TEMEL, A. (2006). “Tüketiciler Markaları Nasıl Tercih Ediyor? (Kamu Sektörü Çalışanlarının Giysi Markalarını Tercihini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma)”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 43-59.
  • ASLAN, Z., (1996). “Ege Bölgesine Yönelik Termal Turizm Talebinin Analizi ve Termal Turizm İşletme Modeli”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • BECKEN, S. ve GNOTH, J. (2004). “Tourist Consumption Systems Among Overseas Visitors:Reporting on American, German, and Australian Visitors to New Zealand”. Tourism Management, 25 (3), 375-385.
  • BRASSIGTON, F. ve PETTITT, S. (2005). “Essentials of Marketing”. Harlow: Pearson Education Limited.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004). “Veri Analizi El Kitabı”. Ankara: Pegem A Yayıncılık. CEMALCILAR, İ. (1999). “Pazarlama: Kavramlar, Kararlar”. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • CHEN, C. ve TSAI, D. (2007). “How Destination Image and Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions?” Tourism Management, 28 (4), 1115-1122.
  • CORREIA, A. ve PIMPAO, A. (2008). “Decision-Making Processes of Portuguese Tourist Travelling to South America and Africa”. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2 (4), 330-373.
  • DOĞAN, Z . (1987) . “İnsan Davranışları ve İnsan İlişkileri”. İzmir: Uğur Ofset Matbaacılık.
  • DÖNMEZER, S. (1984). “Krimonoloji”. (7. Baskı), Filiz Kitabevi: İstanbul.
  • DURMAZ, Y. (2008). “Tüketici Davranışı”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ERKUŞ, A. (2005). “Bilimsel Araştırma Sarmalı”. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • FILIATRAULT, P. ve RITCHIE, J. R. B. (1980). “Joint Purchasing Decisions: A Comparison of Influence Structure in Family and Couple Decision-Making Units”. The Journal of Consumer Research, 7 (2), 131-140.
  • FORTUNE, F.F. (1978). “Termalizm”. (Çev. Nüzhet Kahraman), Ankara: T.C. Turizm Bankası Yayını.
  • HACIOĞLU, N. (2010). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • HANSEN, T. (2005). Perspectives on Consumer Decision Making: An Integrated Approach. Journal of Consumer Behaviour, 4 (6), 420-437.
  • HAYTA, A. B. (2008). “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1), 31-48.
  • HORNER, S. ve SWARBROOKE, J. (2007). “Consumer Behaviour in Tourism” (2nd Edition). Oxford: Elsevier Inc.
  • HYDE, K. F. (2008). “Independent Traveler Decision-Making, (Edited by A. G. Woodside)”. Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research (Vol. 2). Bingley: JAI Press.
  • İSLAMOĞLU, A. H. (2000). “Pazarlama Yönetimi: Stratejik ve Global Yaklaşım”. (2. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • İSLAMOĞLU, A. H. ve ALTUNIŞIK, R. (2008). “Tüketici Davranışları”. (2 Baskı), İstanbul: Beta Basım A. Ş.
  • KARADAĞ, L. (2008). “Turizm Tüketicilerin Karar Verme Süreci: Türkiye’yi Ziyaret Eden Aile Grupları Üzerine Bir Araştırma”. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla.
  • KOTLER, P. (2000). “Pazarlama Yönetimi”. (Çev. N. Muallimoğlu), İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • KOTLER, P., BOWEN, J. ve MAKENS, J. (2003). “Marketing for Hospitality and Tourism”. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Third Edition. KOZAK, N. (2006). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • LAKE, L. (2009). “Consumer Behaviour for Dummies”. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • MONTESON, P. A. ve SINFER, J. (1992). “Turn your spa into a winner”. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 33(3): 37-44.
  • MUCUK, İ. (2001). “Pazarlama İlkeleri”, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 14. Basım.
  • ODABAŞI, Y. ve BARIŞ, G. (2003). “Tüketici Davranışı”. (2. Baskı), MediaCat: İstanbul.
  • ONKVISIT, S. ve SHAW J. (2004). “International Marketing: Analysis and Strategy”. (4th Edition), New York: Routledge.
  • ÖRÜCÜ, E. ve TAVŞANCI, S. (2001). “Gıda Ürünlerinde Tüketicinin Satın Alma Eğilimini Etkileyen Faktörler ve Ambalajlama”. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 3, 92-104.
  • PENPECE, D. (2006). “Tüketici Davranışlarını Belirleyen Etmenler: Kültürün Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş.
  • PETT M. A. ve LACKEY, N. R., SULLIVAN, J. J.. (2003). “Making Sense Of Factor Analysis: The Use of Factor Analysis for Instrument Development in Health Care Research”. (Illustrated Edition), Sage.
  • RIZAOĞLU, B. (2004). “Turizm Pazarlaması”. (4. Baskı), İzmir: Detay Yayınları.
  • TOURİSME DE SANTO (1973). UIOOR 22 Sayılı Raporu, Caracas.
  • UYSAL, A . (1994) . “Turizm Pazarlaması”. Ürünler Matbaası: İzmir.
  • USTA, Ö. (2009). “Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım”. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • UYGUR, S. M. (2007). “Turizm Pazarlaması”. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • WOODSİDE, A. G. ve KING, R. I. (2001). An Updated Model of Travel and Tourism Purchase-Consumption Systems. Journal of Travel & Tourism Marketing, 10 (1), 3-27.
  • YÜKSELEN, C. (2001). “Pazarlama İlkeler-Yönetim”. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • YÜKSELEN, C. (2008). “Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar”. (7. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleymen Tunç Bu kişi benim

Zeki Yüksekbilgili

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tunç, S., & Yüksekbilgili, Z. (2017). Termal Devre Mülk Satın Alma Kararını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Araştırması. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(4), 260-276.
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.