Bu araştırmanın temel amacı, bir üniversitede okuyan genç girişimci
adayların eğitim öncesi durumları da dikkate alınarak, aldıkları girişimcilik
eğitimi ile girişimcilik motivasyonları arasındaki ilişkileri incelemektir.
Nicel yaklaşımla yürütülen araştırmada, “ön-deneysel” araştırma deseninin “tek
gruplu ön-test son-test” türünden yararlanılmıştır. Araştırmada, Aksaray
Üniversitesi’nde girişimcilik dersi alan öğrencilerden kolayda örnekleme ile eğitim
öncesi ve sonrası bir anketle veri toplanmıştır. Toplanan 1340 kullanılabilir
katılımcı verisi, faktör analizi, ilişkili örneklem t-testi ve ANCOVA ile
analiz edilmiştir. Sonuçlar, girişimcilik motivasyonunun duygusal ve akılcı
olmak üzere iki alt boyutta toplandığını ve alınan girişimcilik eğitimi ile
girişimcilik motivasyonunun alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı
ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Eğitim sonrasında, her iki motivasyon
boyutunda da daha çok olumluya evrilme olduğu ve bazı kişisel özelliklere göre
farklılaştığı da belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |