Devletin
ekonomik faaliyetlerden elini çekmekte olduğu ve girişimcilerin bu boşluğu
doldurmalarının beklendiği günümüzde, yenilik yaratacak, hızlı değişime ayak
uydurabilecek girişimcilere duyulan ihtiyaç da giderek artmaktadır. Literatürde
bilgiye dayalı e-ekonomi veya aynı anlama
gelmek üzere yeni ekonomik sistemden söz edilmektedir. Yeni ekonomik
sistemde e-ticaret, e-iş, e-girişimcilik, dijital işletmeler, sanal
mağazalar, sanal üretim gibi kavramlar ortaya çıkıp hızla yayılmaya
başlamışlardır. Bunun yanı sıra hem gelişmekte olan hem de gelişmiş
ülkeler sermaye yetersizliği, ekonomik durgunluk, işsizlik, enflasyon gibi
temel ekonomik sorunlarla da karşı karşıya bulunmaktadırlar. Yapılan
araştırmalar bu sorunların çözüm yolunun girişimcilik ve girişimci kişiliğin
canlandırılmasıyla olanaklı olduğunu göstermektedir. Bu nedenle günümüzde
birçok ülke “girişimci ekonomi”
oluşturabilmek için çabalamaktadır. Girişimcilik ülke ekonomileri açısından
önem kazanmaya başlayınca bu alanda eğitime duyulan ihtiyaç da artmıştır.
Eğitim kurumları ve çeşitli sivil toplum örgütleri toplumda girişimci bir
kültür oluşturabilmek ve girişimci kişiliğe sahip bireylerin sayısını
arttırarak konuyla ilgili farkındalık yaratabilmek için eğitim programları
hazırlamakta veya girişimciliği bir ders olarak eğitim programlarına
koymaktadırlar. Bu ve benzer uygulamaların bireylerin girişimcilik eğilimlerini
olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Üniversite öğrencilerinin
girişimcilik eğilimlerini, girişimcilik ile ilgili algı ve değerlendirmelerini
belirleyerek bu algı ve eğilimin girişimcilik dersi alıp almama kriterine göre
nasıl farklılaştığını görebilmek için Kırgızistan’da Kırgızistan Türkiye Manas
Üniversitesi ve Türkiye’de Manisa Celal Bayar Üniversitesi öğrencilerine bir
anket uygulanmıştır. İktisadi ve İdari Bilimler alanında eğitim gören
üniversite öğrencilerinin ders alma kriterine göre algı ve tutum farklılıkları
çok değişkenli istatistiksel tekniklerle araştırılmıştır.
Girişimcilik Girişimcilik Eğilimleri Girişimcilik Eğitiminin Etkinliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 25 Sayı: 3 |