Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 3, 655 - 675, 28.12.2018
https://doi.org/10.18657/yonveek.418161

Öz

Kaynakça

  • AKIN, A., ZOR, İ. (2009), “İşletmecilik Eğitiminin Bireyin Girişimci Niteliklerinin Geliştirilmesine Etkileri”, “İş,Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt:11 Sayı:1, ss:113-138.
  • ALPARSLAN, A. M., BOZKURT Ç. Ö., AYDOĞDI A., (2017), “Etkin bir Girişimcilik Eğitimi İçeriği Tartışması: Akademisyenler Girişimciler ve Öğrenciler Üzerine Saha araştırmaları”, MAKÜ Uygulamalı Bilimler Dergisi 1(1), ss:51-63
  • ALPARSLAN, A. M. ÖZMEN, M., (2017), “Kişisel Değerlerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Demografik Özelliklerin Rolü”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:957-976
  • BALABAN, Ö., ÖZDEMİR, Y. (2008). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, ss:133-147.
  • BALLI, A., (2017), “Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2017/4, Sayı:29, ss:143-166
  • BOZKURT, Ç. Ö. ve ALPARSLAN, A. M., (2013) “ Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler ile Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (8:1), ss:7-27
  • BOZKURT, Ç. Ö. ,(2014). “Planlanmış Davranış Teorisi Çerçevesinde Öğrencilerin Girişimci Olma Niyetlerinin İncelenmesi”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, ss:27-47.
  • CANSIZ, M., (2013), Türkiye’nin Yenilikçi Girişimcileri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Örneği, TC Kalkınma Bakanlığı.
  • ÇELİK, A., (2006), “Bir istihdam politikasi olarak girişimcilik”, Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, ss:467-476
  • ÇİÇEK, B., (2016), “Girişimcilik Dersinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Muş Alparslan üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma”, International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya-TURKEY, November 24-25, ss:365-368.
  • DOĞAN, E., (2015), “The Effect Of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intentions of university Students In Turkey”, Ekonometri ve İstatistik, Sayı:23 2015 ss:79-93
  • DOĞANER, M., ALTUNOĞLU, A. E., (2010), “Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), ss:103-110.
  • EKİCİ, E., TURAN , M., (2017), “ Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi: Planlanmış Davranışlar Teorisi Ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü”, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 26, Sayı 1,ss: 201-215
  • KAHYALAR, V., (2017), Yeni Girişimcilik, Erguvan Yayınevi, 2. Baskı, İstanbul.
  • KALAYCI, Ş.(ed.), (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, 2. Baskı, Ankara.
  • KARİMİ, S., BİEMANS, J. A., LANS, T., MUHAMMAD, C., MULDER, M., (2014), “The Impact of Entrepreneurship Education: A Study of Iranian Students’ Entrepreneurial Intentions and Opportunity Identification”, Journal of Small Business Management, Volume 54, Issue1, pp:187-209.
  • KERSE, G., BABADAĞ, M., KERSE Y., (2017), “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Girişimsel Öz-Yetkinliğin Aracı Rolü”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2017/4, Sayı:29, ss.633-656.
  • KHALİFA A.H., DHİAF M.M., (2016), “The Impact Of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention: the UAE Context”, Polish Journal Of Management Studies, Vol.14 No.1, pp:119-127
  • KORKMAZ, O., (2012), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi , C.XIV, S II, ss:209-226.
  • MACLARTY, R. (2005). “Entrepreneurship among graduates: towards a measured response”. Journal of Management Development, pp:223-238.
  • NASR, K. B. ve BOUJELBENE, Y. (2014). “Assessing the impact of entrepreneurship education”, Social and Behavioral Sciences 109, pp:712-715
  • ÖZCAN, B., ÇELTEK, E. E., SÖNMEZ, N., KIRIM, B., (2018), “Girişimci Kişilik Özelliklerinin Ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi-Kocaeli Üniversitesi Örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,2018 Özel sayısı, ss:37-54
  • ÖZDEMİR, Ş., YILMAZ, N., ARSU, T., POLAT, Y., (2016), “Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Üzerine Bir İnceleme”, International Journal Of human Sciences, Volume: 13 Issue:1, ss:569-581
  • SOYLU, A., ŞENEL, D., KALFA, V.R., KOCAALAN, M.L. (2015). “Girişimcilik Eğitimlerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerine Olan Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), ss:311-335.
  • TUTAR, H., ALTINKAYNAK, F., TERZİ, D., (2017), Girişimcilik(Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci, Detay Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
  • TUNG, L. C., (2011), The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention of Engineering students, Doctor of Philosophy CITYU Unıversity of Hong Kong
  • YAQUB, K. M.,MUFTI, A .N. , SHAUKAT, A., KHALEEQ, M. A.,(2015),”Impact of Entrepreneurship Education on Attitudes of Students Towards Entrepreneurship”, Journal of Basic & Applied Sciences, 11, pp:590-595.

Girişimcilik Dersinin Kırgızistan Ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 3, 655 - 675, 28.12.2018
https://doi.org/10.18657/yonveek.418161

Öz

Devletin
ekonomik faaliyetlerden elini çekmekte olduğu ve girişimcilerin bu boşluğu
doldurmalarının beklendiği günümüzde, yenilik yaratacak, hızlı değişime ayak
uydurabilecek girişimcilere duyulan ihtiyaç da giderek artmaktadır. Literatürde
bilgiye dayalı e-ekonomi veya aynı anlama
gelmek üzere yeni ekonomik sistemden söz edilmektedir. Yeni ekonomik
sistemde e-ticaret, e-iş, e-girişimcilik, dijital işletmeler, sanal
mağazalar, sanal üretim
gibi kavramlar ortaya çıkıp hızla yayılmaya
başlamışlardır. Bunun yanı sıra hem gelişmekte olan hem de gelişmiş
ülkeler sermaye yetersizliği, ekonomik durgunluk, işsizlik, enflasyon gibi
temel ekonomik sorunlarla da karşı karşıya bulunmaktadırlar. Yapılan
araştırmalar bu sorunların çözüm yolunun girişimcilik ve girişimci kişiliğin
canlandırılmasıyla olanaklı olduğunu göstermektedir. Bu nedenle günümüzde
birçok ülke “girişimci ekonomi
oluşturabilmek için çabalamaktadır. Girişimcilik ülke ekonomileri açısından
önem kazanmaya başlayınca bu alanda eğitime duyulan ihtiyaç da artmıştır.
Eğitim kurumları ve çeşitli sivil toplum örgütleri toplumda girişimci bir
kültür oluşturabilmek ve girişimci kişiliğe sahip bireylerin sayısını
arttırarak konuyla ilgili farkındalık yaratabilmek için eğitim programları
hazırlamakta veya girişimciliği bir ders olarak eğitim programlarına
koymaktadırlar. Bu ve benzer uygulamaların bireylerin girişimcilik eğilimlerini
olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Üniversite öğrencilerinin
girişimcilik eğilimlerini, girişimcilik ile ilgili algı ve değerlendirmelerini
belirleyerek bu algı ve eğilimin girişimcilik dersi alıp almama kriterine göre
nasıl farklılaştığını görebilmek için Kırgızistan’da Kırgızistan Türkiye Manas
Üniversitesi ve Türkiye’de Manisa Celal Bayar Üniversitesi öğrencilerine bir
anket uygulanmıştır. İktisadi ve İdari Bilimler alanında eğitim gören
üniversite öğrencilerinin ders alma kriterine göre algı ve tutum farklılıkları
çok değişkenli istatistiksel tekniklerle araştırılmıştır.     

Kaynakça

  • AKIN, A., ZOR, İ. (2009), “İşletmecilik Eğitiminin Bireyin Girişimci Niteliklerinin Geliştirilmesine Etkileri”, “İş,Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt:11 Sayı:1, ss:113-138.
  • ALPARSLAN, A. M., BOZKURT Ç. Ö., AYDOĞDI A., (2017), “Etkin bir Girişimcilik Eğitimi İçeriği Tartışması: Akademisyenler Girişimciler ve Öğrenciler Üzerine Saha araştırmaları”, MAKÜ Uygulamalı Bilimler Dergisi 1(1), ss:51-63
  • ALPARSLAN, A. M. ÖZMEN, M., (2017), “Kişisel Değerlerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Demografik Özelliklerin Rolü”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt:6, Sayı:2, ss:957-976
  • BALABAN, Ö., ÖZDEMİR, Y. (2008). “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, ss:133-147.
  • BALLI, A., (2017), “Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl: 2017/4, Sayı:29, ss:143-166
  • BOZKURT, Ç. Ö. ve ALPARSLAN, A. M., (2013) “ Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler ile Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (8:1), ss:7-27
  • BOZKURT, Ç. Ö. ,(2014). “Planlanmış Davranış Teorisi Çerçevesinde Öğrencilerin Girişimci Olma Niyetlerinin İncelenmesi”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, ss:27-47.
  • CANSIZ, M., (2013), Türkiye’nin Yenilikçi Girişimcileri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Örneği, TC Kalkınma Bakanlığı.
  • ÇELİK, A., (2006), “Bir istihdam politikasi olarak girişimcilik”, Uluslararası Girişimcilik Kongresi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları, ss:467-476
  • ÇİÇEK, B., (2016), “Girişimcilik Dersinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Muş Alparslan üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma”, International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya-TURKEY, November 24-25, ss:365-368.
  • DOĞAN, E., (2015), “The Effect Of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intentions of university Students In Turkey”, Ekonometri ve İstatistik, Sayı:23 2015 ss:79-93
  • DOĞANER, M., ALTUNOĞLU, A. E., (2010), “Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), ss:103-110.
  • EKİCİ, E., TURAN , M., (2017), “ Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi: Planlanmış Davranışlar Teorisi Ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü”, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 26, Sayı 1,ss: 201-215
  • KAHYALAR, V., (2017), Yeni Girişimcilik, Erguvan Yayınevi, 2. Baskı, İstanbul.
  • KALAYCI, Ş.(ed.), (2006), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, 2. Baskı, Ankara.
  • KARİMİ, S., BİEMANS, J. A., LANS, T., MUHAMMAD, C., MULDER, M., (2014), “The Impact of Entrepreneurship Education: A Study of Iranian Students’ Entrepreneurial Intentions and Opportunity Identification”, Journal of Small Business Management, Volume 54, Issue1, pp:187-209.
  • KERSE, G., BABADAĞ, M., KERSE Y., (2017), “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Girişimsel Öz-Yetkinliğin Aracı Rolü”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2017/4, Sayı:29, ss.633-656.
  • KHALİFA A.H., DHİAF M.M., (2016), “The Impact Of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention: the UAE Context”, Polish Journal Of Management Studies, Vol.14 No.1, pp:119-127
  • KORKMAZ, O., (2012), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi , C.XIV, S II, ss:209-226.
  • MACLARTY, R. (2005). “Entrepreneurship among graduates: towards a measured response”. Journal of Management Development, pp:223-238.
  • NASR, K. B. ve BOUJELBENE, Y. (2014). “Assessing the impact of entrepreneurship education”, Social and Behavioral Sciences 109, pp:712-715
  • ÖZCAN, B., ÇELTEK, E. E., SÖNMEZ, N., KIRIM, B., (2018), “Girişimci Kişilik Özelliklerinin Ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi-Kocaeli Üniversitesi Örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,2018 Özel sayısı, ss:37-54
  • ÖZDEMİR, Ş., YILMAZ, N., ARSU, T., POLAT, Y., (2016), “Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi Üzerine Bir İnceleme”, International Journal Of human Sciences, Volume: 13 Issue:1, ss:569-581
  • SOYLU, A., ŞENEL, D., KALFA, V.R., KOCAALAN, M.L. (2015). “Girişimcilik Eğitimlerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerine Olan Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), ss:311-335.
  • TUTAR, H., ALTINKAYNAK, F., TERZİ, D., (2017), Girişimcilik(Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci, Detay Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
  • TUNG, L. C., (2011), The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention of Engineering students, Doctor of Philosophy CITYU Unıversity of Hong Kong
  • YAQUB, K. M.,MUFTI, A .N. , SHAUKAT, A., KHALEEQ, M. A.,(2015),”Impact of Entrepreneurship Education on Attitudes of Students Towards Entrepreneurship”, Journal of Basic & Applied Sciences, 11, pp:590-595.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Yılmaz Bu kişi benim 0000-0002-7745-1710

Anarkül Urdaletova Bu kişi benim 0000-0002-5858-1966

Tuncer Özdil 0000-0002-3199-6766

Beran Gülçiçek Tolun 0000-0002-7552-2351

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, C., Urdaletova, A., Özdil, T., Gülçiçek Tolun, B. (2018). Girişimcilik Dersinin Kırgızistan Ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi. Journal of Management and Economics, 25(3), 655-675. https://doi.org/10.18657/yonveek.418161